Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeszcze czekam na ostateczną decyzję banku odnośnie kredytu, ale jesteśmy już bardzo blisko do nazwania siebie przyszłymi sąsiadami 😉

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

My kupiliśmy na 1 piętrze. ale nie patrzyliśmy przy wyborze mieszkania pod względem Serafy. Z tego co czytałem, widziałem pobudowali te zbiorniki retencyjne, więc szczerze powątpiewam żeby była możliwość zalania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mieszkania na parterze są na 1-metrowym albo ciut większym nawet wzniesieniu. Nawet przy wylaniu istnieją nikłe szanse, że woda trafi pod okna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.06.2018 o 22:01, Karolinakarolina napisał:

Za mną też właśnie chodzi parter 

chociaz z tylu głowy cały czas ta Serafka 😖 

a co sądzicie o S8? Nie będzie hałasu za dużego? 

S7 i będzie słychać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, SKOTER napisał:

S7 i będzie słychać

Pewnie z czasem będzie można negocjować dołożenie jakiś ekranów akustycznych. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale z kim negocjować? Bo jeśli masz na myśli LCC to, no cóż, powodzenia... :)

Co do Serafki to raczej nie bałbym się że podtopi mieszkania, jeśli już to garaże, no ale zbiorniki są w trakcie i szczerze mam nadzieję że nie będzie takich sytuacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Franzz napisał:

Pewnie z czasem będzie można negocjować dołożenie jakiś ekranów akustycznych. 

Dołożenie? Przecież na S7 na wysokości osiedla ekrany są... niskie - bo osiedle jest dużo niżej niż S7 ale są. Mieszkamy w mieście w sąsiedztwie trasy szybkiego ruchu. Nikt raczej nie powinien oczekiwać, że hałasu nie będzie. Poza tym - od S7 dużo gorsze są towarowe ciągnięte przez dieslowskie lokomotywy brzmiące jak płynący tankowiec.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dołożenie, zwróć uwagę jak szybko się te ekrany kończą i mając blok przy samej autostradzie zdecydowanie pasowałoby sąsiadom jeszcze kilka .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sledzik słusznie zauważył że  jadące jakieś 15 km/h pociągi chyba faktycznie generują większą uciążliwość niż S7, które po prostu słychać i to chyba normalne. Mieszkałem kiedyś w sąsiedztwie hotelu w którym cały czas naparzały klimatyzatory i myślę że nikt by się nawet nad tym nie zastanawiał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

ktoś wspominał gdzieś że jak po wybudowaniu kolejnych etapów hałasy będą przekraczać dopuszczalne normy to będą coś z tym robić

tak z S7 jak i z pociągami

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pomiary  po realizacyjne są wykonywane po zrealizowaniu inwestycji generujący ten hałas a nie po zrealizowaniu inwestycji zbliżającej się do generatora hałasu, który już istnieje. Obawiam się iż S7 już jest po pomiarach a o cisze przy realizacji dalszych etapów budowy osiedla powinien zadbać deweloper. Inny temat to inwestycja PKP PLK - ta inwestycja jest w trakcie realizacji  i pomiary porealizacyjne dopiero będą robione. Z tego co wiem to wyniki pomiarów są analizowane i przeliczane na średnią dobową w określonych godzinach. Biorąc pod uwagę iż zastosowane mają być rozwiązania minimalizujące hałas (nawierzchnia) i częstotliwość jazdy pociągów towarowych (w głównej mierze powodują konieczność podniesienia głośności w TV do skali 40)  zdecydowanie mniejszą niż kołujące nad osiedlem samoloty pasażerskie, to jestem skłonny przypuszczać iż ekranów akustycznych PLK nie będzie musiała budować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o inwestycję PKP PLK, to po jej zakończeniu znikną dwa źródła hałasu: będzie zlikwidowany przejazd kolejowy, więc pociągi jadące od strony Tarnowa nie będą musiały nadawać sygnału, a dodatkowo będzie przesunięty na wschód rozjazd (chyba się to zwrotnica nazywa), który generuje sporo hałasu.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Maciek napisał:

Jeśli chodzi o inwestycję PKP PLK, to po jej zakończeniu znikną dwa źródła hałasu: będzie zlikwidowany przejazd kolejowy, więc pociągi jadące od strony Tarnowa nie będą musiały nadawać sygnału, a dodatkowo będzie przesunięty na wschód rozjazd (chyba się to zwrotnica nazywa), który generuje sporo hałasu.

Sygnał to pikuś w porównaniu z "dieslowskimi lokomotywami brzmiącymi jak płynący tankowiec". Zwrotnica jest jednym z elementów rozjazdu. Rozjazd składa się z trzech części   1. zwrotnica; 2. szyny łączące; 3. Krzyżownica.

W obecnej chwili nawierzchnia nie generuje takiego hałasu jak tabor kolejowy. Zwróćcie  uwagę jakie pociągi słychać bardziej a które mniej.

Edytowane przez maxkad

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×