Skocz do zawartości

Budowa ul. Domagały


Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, lukluk4384 napisał:

Za taki odcinek 955 800 brutto? To sie cenią, tylko startować w przetargach

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Proszę się wczytaj w dokumentację techniczną... do położenia min. 2,5 km (o ile pamiętam) kabla wysokiego/średniego (?) napięcia. To nie jest tylko ta "dziura" którą widać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2019 o 22:54, luk82 napisał:

Proszę się wczytaj w dokumentację techniczną... do położenia min. 2,5 km (o ile pamiętam) kabla wysokiego/średniego (?) napięcia. To nie jest tylko ta "dziura" którą widać.

Racja. Klasyczne ocenianie "po efektach", bo firma bierze 1 mln zł "to nic tylko w przetargach traktować". A owszem, bardzo proszę. Najłatwiej spojrzeć na rozkręcony biznes i stwierdzić że ten to ma dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lukluk4384 napisał:

[...Teraz kolejna firma za 100 m weźmie banke to najładniej mówiąc jaja...]

100m?

W warunkach przetargu czytamy min.: [...b) Zakres robót obejmuje m.in.: o Ułożenie kabla SN 12/20kV typu XUHAKXs 1x240/50 mm2 - 3 774 m,...]

A więc policzmy:

--> Ponad 3,5km kabla SN! Jak by ktoś pytał, to taki (lub bardzo podobny?) kabel kosztuje +/- 46zł/mb brutto (np. tutaj: https://www.tim.pl/kabel-energetyczny-xruhakxs-1x24050-1220kv-bebnowy?gclid=Cj0KCQjwi7DtBRCLARIsAGCJWBq3aBlmAzGVZgHklyf48w6PrsWxerxLXr_9W82qESZGfppHTDWnPoYaAi0IEALw_wcB)

Co daje: 3774m * 46zł/m = ~173k PLN, za sam kabel;

--> ten kabel trzeba ułożyć w ziemi (nie mam danych na temat cenników tego typu robót);

Oczywiście wszystko trzeba wykonać w taki sposób, aby przestój zasilanego tym kablem zakładu był jak najkrótszy (czytaj: usługa expresowa :) ).

I jeszcze parę takich punktów... i można zacząć liczyć zyski wykonawcy, prawda?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2019 o 23:24, luk82 napisał:

Oczywiście wszystko trzeba wykonać w taki sposób, aby przestój zasilanego tym kablem zakładu był jak najkrótszy (czytaj: usługa expresowa :) ).

 

Powiedziałbym, że nie masz racji. 

Wybudują nową relację kablową i wtedy przełączą na nową. Do tego czasu zakład będzie zasilany ze starego kabla.

Dla potomnych - projekt wykonawczy przebudowy w załączniku

PW_elektryka_domagaly_telefonika.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia zasadność przebudowy kabla od ul. Nad Drwiną do wjazdu na gokarty skoro tam przebudowa drogi została zakończona. Później wpinają się ponownie do istniejącego i kolejne miejsce przbudowy kabla to nasze nieszczęsne przerwane Domagały.

Edytowane przez maxkad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta koncepcja ma blisko 10 lat (na starszych pismach są daty z 2010, 2011 czy 2012 roku), więc może nie wszystko wtedy przewidzieli i potem - jak to u nas - poprawki, zmiany itp.

Może też - korzystając z okazji - sama TF uznała, że potrzebuje lepszej infrastruktury na całym odcinku...

Edytowane przez Tomi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pat66 napisał:

Nie dotknie, zostało to potwierdzone u źródła.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎10‎-‎24 o 12:26, Malachit1980 napisał:

Nie będzie nowego autobusu. Tą trasą puszczony zostanie 163, który nie będzie zajeżdżał na pętlę na Złocieniu.

Czyli rozumiem, że 125 z kolei nie będzie już miał wjazdu "kieszeniowego" na teren Urzędu Celnego i pojedzie normalnie prosto przez Półłanki?  Bo skoro 163 zostanie przekierowany na trasę przelotową przez Domagały, bez zawijania na pętlę, co było zresztą do przewidzenia, to tym samym będzie obsługiwał przystanek przy skrzyżowaniu z Nad Drwiną, gdzie do urzędu na piechtę jest już bardzo blisko, bez konieczności drałowania od placu na Rybitwach...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sog napisał:

Czyli rozumiem, że 125 z kolei nie będzie już miał wjazdu "kieszeniowego" na teren Urzędu Celnego i pojedzie normalnie prosto przez Półłanki?  Bo skoro 163 zostanie przekierowany na trasę przelotową przez Domagały, bez zawijania na pętlę, co było zresztą do przewidzenia, to tym samym będzie obsługiwał przystanek przy skrzyżowaniu z Nad Drwiną, gdzie do urzędu na piechtę jest już bardzo blisko, bez konieczności drałowania od placu na Rybitwach...

 

Takich szczegółów jeszcze nie wiadomo. Pewnie będzie to dopiero ustalane po zakończeniu budowy ulicy Domagały

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...