Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Najnowsze informacje na temat ul. Domagały od Marcina Szymańskiego:

 

Został rozpisany przetarg (2 tygodnie) na budowę ul. Domagały. Inwestycja ma być rozłożona na dwa lata i I etap ma się rozpocząć jeszcze w tym roku (roboty budowlane dot. odwodnienia). II etap w przyszłym roku (budowa drogi).

 

Inwestycja ma obejmować przede wszystkim budowę odwodnienia do przepompowni, do której również zostanie podpięta ul. Agatowa. Nadto budowę drogi, której nawierzchnia zostanie wykonana w ramach współudziału deweloperów.

 

---

 

Co moim zdaniem najważniejsze – oprócz drugiego wyjazdu z osiedla – to wreszcie uregulowana sprawa odwodnienia Agatowej. Bez odwodnienia nie było żadnej możliwości budowy chodnika na całej długości ulicy.

 

http://zikit.krakow.pl/sprawy-urzedowe/ ... wy-5ix2014

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że budowa skończy się na ul. Nad Drwiną. Wąskie gardło w postaci świateł pod Rybitwami dalej będzie nas trzymać w szachu.

 

Ciekawe, czy w ogóle miasto ma w planach dociągnięcie Domagały aż do Śliwiaka. Z jednej strony światła i skrzyżowanie już tam czekają, z drugiej obecny projekt nie zakłada jakiejkolwiek rozbudowy skrzyżowania Domagały z Nad Drwiną aby puścić trasę na wprost ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe, czy w ogóle miasto ma w planach dociągnięcie Domagały aż do Śliwiaka.

 

W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jest przewidziane to połączenie. Tam będzie musiał powstać mostek nad rzeką

'Drwina Długa" więc to podroży koszty, dlatego zapewne najpierw etap połączenia z ulicą Nad Drwiną, a ten następny pewnie w czasie bliżej nieokreślonym.

 

Informacja o zwycięscy przetargu na budowę Igo etapu czyli samej kanalizacji: http://zikit.krakow.pl/sprawy-urzedowe/przetargi/wyniki-przetargow/5394-informacja-o-wyborze-najkorzystniejszej-oferty-znak-sprawy-5ix2014 czas realizacji do 15.12.2014 (zgodnie z informacją zawartą w ogłoszeniu przetargu)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chyba zaczynają się prace na Domagały od strony osiedla, w końcu! Mam nadzieję, że faktycznie uda im się zrobić wszystko w terminie i zyskamy drugą drogę dojazdową do osiedla.

 

Ciekaw tylko jestem, jak wykonanie odwodnienia i samej drogi przyspieszy budowę chodnika wzdłuż Agatowej. Jak Biedra otworzy swoje podwoje, będzie tam niezły ruch pieszy z osiedla.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na stronie 34 https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/do ... 7506/karta projektu budżetu Miasta Krakowa jest informacja o rozbudowie ul. Domagały. Jest to dopiero projekt budżetu. szczegóły albo w pdf-ie z linku albo w załączniku. Efekt jaki ma być osiągnięty w 2015 roku to: rozpoczęte roboty budowalne w zakresie rozbudowy ulicy. Faza B oznacza inwestycja w realizacji czyli jest szansa, że rozbudowa ulicy znajdzie się w ostatecznym projekcie :)

59be71f830c3c_budet2015domagay.png.27670e6fd596769ec076724408708412.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na szybką realizację inwestycji bym nie liczył.

Z tego co wiem, to całość opiewa na kwotę ok. 14 mln zł.

W budżecie na 2015 rok jest zaklepane 600 tys zł.

Udało mi się dowiedzieć, że planowany termin zakończenia to 2019 rok :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Na szybką realizację inwestycji bym nie liczył.

Z tego co wiem, to całość opiewa na kwotę ok. 14 mln zł.

W budżecie na 2015 rok jest zaklepane 600 tys zł.

Udało mi się dowiedzieć, że planowany termin zakończenia to 2019 rok :-)

 

4 lata zlecą jak z płatka! :) Ważne, że wreszcie się coś ruszyło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wykonawca I-go etapu ledwo co wykonał podłączenia sieci do infrastruktury istniejącej w pod ulicą Agatową, a już na skrzyżowaniu Agatowej z Domagały (przy wjeździe do TF) zaczyna się droga rozjeżdżać. Kiepsko utwardzony grunt, mocno obciążony zakręt i fuszerka bardzo szybciutko wyszła na jaw. Nie długo ta ulica po wykonanych przyłączach się rozpadnie.

Trzeba będzie zacząć masowo pisać do ZIKiTu żeby nakazali wykonawcy wykonanie naprawy.

Ma ktoś sprawdzone ścieżki zgłaszania takich rzeczy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wykonawca I-go etapu ledwo co wykonał podłączenia sieci do infrastruktury istniejącej w pod ulicą Agatową, a już na skrzyżowaniu Agatowej z Domagały (przy wjeździe do TF) zaczyna się droga rozjeżdżać. Kiepsko utwardzony grunt, mocno obciążony zakręt i fuszerka bardzo szybciutko wyszła na jaw. Nie długo ta ulica po wykonanych przyłączach się rozpadnie.

Trzeba będzie zacząć masowo pisać do ZIKiTu żeby nakazali wykonawcy wykonanie naprawy.

Ma ktoś sprawdzone ścieżki zgłaszania takich rzeczy?

 

Epuap. Ja Zikit nękam co chwilę czymś :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To kiedy w końcu ruszą jakieś prace bo mamy już koniec kwietnia a z Domagały nadal nic się nie dzieje. Poza tym 20 minut w korku na Agatowej to chyba lekka przesada.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatnio pojawiła się sterta kamieni i dzisiaj jakieś samochody jeździły sobie po planowanej ulicy domagały.

Czy to już są jakieś poważne prace pod kątem budowy tej drogi?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak jak jest napisane w pierwszym poście tego tematu obecne prace tyczą się chyba odwodnienia całej inwestycji, bez którego nie ma mowy o budowie żądnej drogi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jak bardzo jest nam potrzebna inna droga wyjazdowa/wjazdowa niech świadczy dzisiejszy korek w godzinach 7.30-7.50 który zaczynał się prawie przy pętli autobusowej a dojazd do "Biedronki" trwał ok. 20 minut!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zgubne nadzieje.... że nowa droga wyjazdowa z osiedla będzie zbawieniem....

Owszem trochę zmieni układ komunikacyjny, szybko inni się zorientują i będą jeździli naokoło, byleby nawet jedno auto ominąć (tak jak teraz robią skróty przez hurtownie). Wraz z wybudowaniem S7 do Igołomskiej chwilę będzie lepiej (ale z powodu ułomnego węzła Wielickiego tylko trochę lepiej), pogorszenie nastąpi, gdy S7 wyjdzie poza Kraków na północ, bo ściągnie dużo ruchu z tamtego kierunku w okolice Lipskiej Saskiej. Dalej, wraz z modernizacją kolei, zwiększy się częstotliwość pociągów ( to dobrze), ale będzie mniejsza przepustowość przejazdów.

Co Nas może poratować... płatna autostrada, korzystna oferta kolei wraz z parkingami na wschód od Nas i przystanek kolei Złocień (byśmy sami mogli zostawić samochody i być po 15tu minutach na DG.

Sama domagały jak najbardziej się przyda, na czas blokady jedynego wyjazdu (nieważne z jakiego powodu)

To tak w wielkim skrócie....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zgubne nadzieje.... że nowa droga wyjazdowa z osiedla będzie zbawieniem....

Owszem trochę zmieni układ komunikacyjny, szybko inni się zorientują i będą jeździli naokoło, byleby nawet jedno auto ominąć (tak jak teraz robią skróty przez hurtownie). Wraz z wybudowaniem S7 do Igołomskiej chwilę będzie lepiej (ale z powodu ułomnego węzła Wielickiego tylko trochę lepiej), pogorszenie nastąpi, gdy S7 wyjdzie poza Kraków na północ, bo ściągnie dużo ruchu z tamtego kierunku w okolice Lipskiej Saskiej. Dalej, wraz z modernizacją kolei, zwiększy się częstotliwość pociągów ( to dobrze), ale będzie mniejsza przepustowość przejazdów.

Co Nas może poratować... płatna autostrada, korzystna oferta kolei wraz z parkingami na wschód od Nas i przystanek kolei Złocień (byśmy sami mogli zostawić samochody i być po 15tu minutach na DG.

Sama domagały jak najbardziej się przyda, na czas blokady jedynego wyjazdu (nieważne z jakiego powodu)

To tak w wielkim skrócie....

 

W większości punktów nie zgadzam się w powyższymi tezami. Wraz z modernizacją kolei przejazdy mają zniknąć. Pisałem o tym w innym wątku. Dodatkowo raczej widać tendencję do zamykania połączeń a nie tworzenia nowych (na kolei). Przystanek Złocień jest oczywiście jak najbardziej potrzebny! Tylko, że nie należy zakładać, że większość pracuje w ścisłym centrum i generalnie lata im dojazd na Dworzec Główny. Dla wielu ludzi ten przystanek nie zmieni niczego bo bilet zintegrowany KMŁ + MPK jest za drogi. Bilet zintegrowany KMŁ + MPK Sieciowy (pociągi od Bieżanowa do Balic) kosztuje 250 złotych. Za 250 zł robię 2 litrowym dieslem około 700 km. Żeby było osczędniej ostatnio kupiłem sobie demona prędkości zasilanego podtlenkiem LPG. Ten z kolei za 250 zł robi około 1500 kilometrów. Przy tych cenach nikt się z auta na komunikację zbiorową nie przesiądzie!

 

To tak w wielkim skrócie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×