Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

czy Ktoś orientuje się ile mogłyby wynieść miesięcznie opłaty za mieszkanie 52m2? Może słyszeliście coś od znajomych, którzy maja mieszkanie w nowym budownictwie lub gdzieś czytaliście. Chodzi mi o taka kwotę „mniej więcej”. Dziękuję za ew. odpowiedzi i pozdrawiam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiciel dewelopera mówił ze to będzie około 8 zł brutto/m2. Powinno wyjść ok. 400 zł. W przypadku miejsca postojowego to dodatkowych koszt ok. 50 zł, za komórkę lokatorską czynsz ma wynieść ok. 30 zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W tej kwocie zawarte jest ogrzewanie, woda ciepła, woda zimna, ścieki, śmieci, utrzymanie części wspólnych (chyba wszystko wymieniłem). Dodatkowo trzeba sobie opłacić prąd i Internet. Oczywiście opłata administracyjna zawiera pewne limity zużycie mediów, przekroczenie ustalonych limitów wiąże się z dopłatą. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czynsz zawiera tzw. "zaliczki na media" , tj. woda ciepła,zimno,co. Dodatkowo w czynszu jest opłata dla administratora za zarządzanie budynkiem, plus opłata za śmieci i za części wspólne ( czyli sprzątanie, oświetlenie itp.) 

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mateusz napisał:

Przedstawiciel dewelopera mówił ze to będzie około 8 zł brutto/m2. Powinno wyjść ok. 400 zł. W przypadku miejsca postojowego to dodatkowych koszt ok. 50 zł, za komórkę lokatorską czynsz ma wynieść ok. 30 zł.

Z tego co się orientowałem czynsz ma wynieść max w granicach 3zł/m2 - nie wiem skąd tak duże rozbieżności. Jest to informacja z biura sprzedaży dla tej inwestycji. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie da się edytować postów niestety - w powyższym poście chodziło mi o sam czynsz bez zaliczek na media. Wraz z zaliczkami na media opłata powinna się kształtować na poziomie 6 - 6,5zł/m2 według przedstawiciela dewelopera. Nie wiem czy jest szansa te informacje w jakiś sposób zweryfikować i potwierdzić. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Deweloper sam nie wie do końca ile będzie wyniosić stawka, gdyż jeszcze nie wiadomo kto będzie zarządcą wspólnoty. Różne firmy zarządzające mają różne cenniki. Ja usłyszałem taki bezpieczny wariant 8 zł/m2, chociaż pięknie byłoby gdyby stawka plasowała się na poziome takim jak wspomniałeś 6-6,5 zł/m2. Pożyjemy zobaczymy ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

każde zapewnienie/informację/obietnicę dewelopera należy baaardzo ostrożnie zważyć, a jeśli jest taka możliwość zweryfikować. Jak? Np. rozpytać wśród znajomych którzy mieszkają w nowym budownictwie. Jeden zużywa więcej, drugi mniej- ale im więcej zbierzemy takich opinii, tym bliżej będziemy naszej przyszłej kwoty;

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem sens takich dywagacji. Developer / zarządca może sobie ustalić i 20 zl / m2 i nie ma to znaczenia, bo to są wszystko zaliczki rozliczane wg późniejszego zużycia. Należałoby więc się dowiadywać o cenę wody, odprowadzania ścieków, i tę porównywać z analogicznymi cenami u innych developerów. A nie ile sobie ktoś wyduma zaliczki za metr, bo to nie ma kompletnie znaczenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, MisiekW napisał:

Nie bardzo rozumiem sens takich dywagacji. Developer / zarządca może sobie ustalić i 20 zl / m2 i nie ma to znaczenia, bo to są wszystko zaliczki rozliczane wg późniejszego zużycia. Należałoby więc się dowiadywać o cenę wody, odprowadzania ścieków, i tę porównywać z analogicznymi cenami u innych developerów. A nie ile sobie ktoś wyduma zaliczki za metr, bo to nie ma kompletnie znaczenia.

Jak nie ma znaczenia jak ma. Dlaczegóż to mieszkaniec tego czy owego budynku miałby dotować działalność zarządcy? 

Patrz na różnice... 

500 mieszkań po 50 m2. Zaliczka na ogrzewanie na poziomie 1 zł za m2 miesięcznie:

500 mieszkań * 50 m2 * 1 zł * 12 miesięcy = 300 000 zł

Zmiana o 0,2 zł na m2:

500 mieszkań * 50 m2 * 1,2 zł * 12 miesięcy = 360 000 zł. 

60 tysi od których zarządca przez bierze dla siebie odsetki itd. Po roku zarządca oczywiście rozliczy zużycia wg. podzielników czy liczników ciepła ale przez rok mogą sobie obracać nie swoją kasą. 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to zarządca który działa wbrew prawu to może defraudować pieniądze wspólnoty. Jednakże można zrobić uchwałę wspólnoty które mówi że dostęp do kwoty lub zatwierdzanie przelewów musi być wykonane przez zarząd wspólnoty, w takim wypadku zarządca nie ma możliwości robienia co mu się podoba. Proszę pamiętać że zarządca jest zatrudniony przez wspólnotę i dla niej pracuję, więc pracodawca ma prawo wymagać. Jeśli zarządca się nie sprawdza to można go odwołać i zmienić na innego.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pisałem swojego posta przy założeniu że nikt nie kręci tutaj żadnych lodów. Tak jak napisał cahar jest to relacja typu pracodawca-pracownik. W interesie zarządcy jest być w porządku, bo inaczej daleko nie zajedzie. A ostatecznie zawsze można wnioskować o zmianę wysokości zaliczki.

Dyskusja zeszła z głównego wątku :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Można podsumować że opłata za czynsz, jest inna dla każdego budynku.

  • dla wszystkich w Krakowie stałe są opłaty za śmieci ( może robić to tylko MPO i tylko z nimi zarządca może podpisać umowę o wywóz śmieci , przy segregacji jest to około 17,- bez segregacji 22,- od osoby)
  • stała jest opłata za wodę ( tylko Mpwik może dostarczać wodę do budynku wielorodzinnego w Krk, około 10,- za m3 ) oczywiście całość zależna od zużycia
  • stała jest opłata za Cwu i Co ( mówimy o GJ lub KW,  tutaj też jest wybór tylko jeden dla tego budynku, Mpec, cena może być lekko wachnięta w górę lub w dół z uwagi na 'moc zamówioną' dla budynku, gdzie jest to dzielone przez mieszkańców ) , całość zależna od zużycia
  • stała opłata jest na fundusz remontowy który jest ustalany na 1 zebraniu wspólnoty ( oczywiście istnieje również możliwość późniejszej zmiany) zazwyczaj zbiera się około 0,5 ,- od m2 mieszkania
  • opłatą stałą jest wynagrodzenie dla zarządcy, od 0,6 - 1,5 ,-za metr mieszkania , tutaj kwestia wysokości jest zależna od wielkości zarządzanego budynku
  • opłata za sprzątanie budynku, garażu, przyległych terenów należących do budynku , odśnieżanie 

Są jeszcze opłaty za funkcjonowanie budynku, jak coroczne przeglądy budowlane, przeglądy wind, kwestia przeliczenia przez zarządce i podpisania umów z obsługą techniczną wind. Mogą być jeszcze zbierane dodatkowe składki celowe, jak np. na wykonanie monitoringu czy nasadzenie dodatkowych drzew. Dochodzą jeszcze naprawy uszkodzeń mechanicznych budynku.

Mniej więcej po 2-3 lat funkcjonowania budynku wszystko się stabilizuje jeśli chodzi o opłaty. Wszyscy już mieszkają, wiadomo kto ile mniej więcej zużywa mediów ( zaliczki ), jakie potrzeby ma wspólnota ( jakieś dodatkowe rzeczy).

Można założyć że opłata może się wahać, ale naprawdę, pieniądze nie giną w czarnej dziurze, wszystko jest na kontach bankowych które są strikte tworzone dla wspólnot mieszkaniowych.Dobrze prowadzony zarządca potrafi udzielić informacji gdzie jest każda złotówka wydatkowana na potrzeby budynku.

Mam nadzieję że zamieszałem jeszcze bardziej ;) , pozdrawiam.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×