Skocz do zawartości

Remont ul. Bieżanowskiej


Rekomendowane odpowiedzi

Tu jeszcze a propos planowanego remontu Bieżanowskiej :

http://zikit.krakow.pl/sprawy-urzedowe/ ... wy-11i2014

 

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: "Przebudowa na ul. Bieżanowskiej w Krakowie- odcinek od ul. Mała Góra do ul. Nad Potokiem" w 2 etapach: I etap- przebudowa ul. Bieżanowskiej na odcinku od ul. Jerzmanowskiego do ul. Mała Góra, II etap- przebudowa ul. Bieżanowskiej na odcinku od ul. Nad Potokiem do ul. Jerzmanowskiego. Znak sprawy 11/I/2014.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Wygląda na to, że etap drugi obejmie odcinek, który nie został objęty tym remontem i będzie to aż do początku normalnej drogi od naszej strony, czyli skrzyżowania z ulicą Nad Potokiem. Trochę długo rok na 1,5 km, chyba, że planują też w tym czasie przeprowadzić etap drugi.

 

https://www.bip.krakow.pl/?news_id=61446

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wiadomosci.onet.pl/krakow/remont ... acji/krre5

 

Już za kilka dni rozpocznie się remont półtorakilometrowego odcinka ulicy Bieżanowskiej. Potrwa on prawie rok. W tym czasie zalecane będą objazdy okolicznymi ulicami oraz zmieni się funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Roboty rozpoczną się już 6 grudnia, wtedy dojdzie do zmiany organizacji ruchu. Natomiast pierwsze frezowanie zaplanowano na poniedziałek 8 grudnia. Przebudowa potrwa jednak bardzo długo, planowany termin jej zakończenia to 30 listopada przyszłego roku.

Prace remontowe będą się toczyć na odcinku Mała Góra – Jerzmanowskiego. W ich trakcie zachowany zostanie dojazd do posesji. Natomiast ruch ogólny kierowany będzie objazdem poprzez ulice Jerzmanowskiego, Ćwiklińskiej i Mała Góra. ZIKiT zaleca także, aby korzystać z tras objazdowych z wykorzystaniem Wielickiej. Zmiany czekają także pasażerów autobusów miejskich. Linie 143, 243 i 643 kursować będą od Powstańców Wielkopolskich do przystanku "Prokocim Cmentarz" bez zmian, a następnie ulicą Jerzmanowskiego, Ćwiklińskiej, Mała Góra do ulicy Bieżanowskiej, gdzie linie wrócą na swoje stałe trasy do Bieżanowa (143), Węgrzc Wielkich (243) i Złocienia (643). Trasa objazdowa obowiązywać będzie w obu kierunkach. Natomiast linie 163 i 183 w obu kierunkach kursować będą przez ulicę Małą Góra. Przystanek "Barbary" w kierunku centrum Krakowa dla linii 143, 163, 183, 243 i 643 zostanie przeniesiony przed skrzyżowanie z ulicą Mała Góra.

Inwestycja będzie kosztować 8 mln zł, a wykonawcą jest firma MK-BUD. W ramach zadania zrealizowane będą m.in. chodniki z kostki (ok. 4,2 tys. m²), dwie zatoki autobusowe oraz wymieniona zostanie nawierzchnia (8,2 tys. m²). Na remontowanym odcinku zrealizowane zostaną również prace związane z kanalizacją.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Kilka ciekawostek z placu budowy:)

Okazało się, że część instalacji nie była uwzględniona na planach, a podbudowa drogi jest inna niż zakładano [...] Droga została zbudowana kilkadziesiąt lat temu, kiedy dosyć łagodnie podchodzono do rygoru przeprowadzenia inwentaryzacji powykonawczej.

 

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/niespodzianki-przy-przebudowie-biezanowskiej_7827.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Cud-miód byłby gdyby się jechało gładko od przejazdów i potem dalej nową Bieżanowską, a tymczasem...

widzieliście ile progów zwalniających odstawiono na wyremontowanym odcinku Bieżanowskiej? Dla mnie to jest przegięcie, jak ZIKiT mógł ulec mieszkańcom aby na tranzytowej drodze dzielnicowej ustanowić 30 km/h i dać taką ilość progów... Przecież to nie podwórko, nie strefa zamieszkania, ale droga zbiorcza. Jeszcze rozumiem progi i ograniczenie prędkości na wysokości szkoły 111, ale na całym odcinku? Zresztą jak wytłumaczyć fakt, że postawiono progi na tym odcinku Bieżanowskiej, a np. na odcinku koło Jerzmanowskiego już nie... albo na Sucharskiego... I skończy się tak, jak sobie zaplanowali mieszkańcy Starego Bieżanowa, że wszyscy będą objeżdżać ten odcinek Bieżanowskiej tak jak do tej pory objazdem tj. Małą Górą i Ćwiklińskiej... a chyba nie o to chodziło w zaplanowanym remoncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cud-miód byłby gdyby się jechało gładko od przejazdów i potem dalej nową Bieżanowską, a tymczasem...

widzieliście ile progów zwalniających odstawiono na wyremontowanym odcinku Bieżanowskiej? Dla mnie to jest przegięcie, jak ZIKiT mógł ulec mieszkańcom aby na tranzytowej drodze dzielnicowej ustanowić 30 km/h i dać taką ilość progów... Przecież to nie podwórko, nie strefa zamieszkania, ale droga zbiorcza. Jeszcze rozumiem progi i ograniczenie prędkości na wysokości szkoły 111, ale na całym odcinku? Zresztą jak wytłumaczyć fakt, że postawiono progi na tym odcinku Bieżanowskiej, a np. na odcinku koło Jerzmanowskiego już nie... albo na Sucharskiego... I skończy się tak, jak sobie zaplanowali mieszkańcy Starego Bieżanowa, że wszyscy będą objeżdżać ten odcinek Bieżanowskiej tak jak do tej pory objazdem tj. Małą Górą i Ćwiklińskiej... a chyba nie o to chodziło w zaplanowanym remoncie.

 

 

I właśnie dla takich kierowców są te progi. Dla kierowców którzy jeżdżą szybko i bezpiecznie. Którzy jak widzą kawałek prostej to sprawdzają ile wyciągnie ich maszyna. Którzy mają w d... ograniczenie do 50km/h bo uważają je za bezzasadne. I mam nadzieje że na większości dróg z czasem poustawiają takie progi, bo skoro większość ekspertów rajdowych ma głeboko gdzieś wszystkie przepisy to chociaż w ten sposób uratuje się ot choćby jedną osobę przed zagrożeniem życia. Jak chcesz sobie jechać szybko i bezpiecznie to jedź tak na drodze która na to pozwala, a napewno nie na drodze między domami !

Nie chcecie sie stosować do 50km/h to dostaniecie 30km/h, proste. Jeśli sam jeździłeś zgodnie z przepisami, to podziękuj innym bezpiecznym kierowcom.

Z tego samego powodu mam nadzieje że spółdzielnia postawi jeszcze pare progów na osiedlu, bo niestety banda imbecyli nie rozumie znaczenia znaku o strefie zamieszkania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieżanowka po remoncie wygląda bardzo przyzwocie.

Fajnie rozwiązane są przystanki.

Jeśli miałbym coś zmieniać to zrobiłbym jednak tak, żeby na wysokości przystanku była wysunięta wyspa na przeciwnym pasie, żeby auta nie miały fizycznej możliwości ominąć ani wyminąć autobusu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cud-miód byłby gdyby się jechało gładko od przejazdów i potem dalej nową Bieżanowską, a tymczasem...

widzieliście ile progów zwalniających odstawiono na wyremontowanym odcinku Bieżanowskiej? Dla mnie to jest przegięcie, jak ZIKiT mógł ulec mieszkańcom aby na tranzytowej drodze dzielnicowej ustanowić 30 km/h i dać taką ilość progów... Przecież to nie podwórko, nie strefa zamieszkania, ale droga zbiorcza. Jeszcze rozumiem progi i ograniczenie prędkości na wysokości szkoły 111, ale na całym odcinku? Zresztą jak wytłumaczyć fakt, że postawiono progi na tym odcinku Bieżanowskiej, a np. na odcinku koło Jerzmanowskiego już nie... albo na Sucharskiego... I skończy się tak, jak sobie zaplanowali mieszkańcy Starego Bieżanowa, że wszyscy będą objeżdżać ten odcinek Bieżanowskiej tak jak do tej pory objazdem tj. Małą Górą i Ćwiklińskiej... a chyba nie o to chodziło w zaplanowanym remoncie.

 

 

I właśnie dla takich kierowców są te progi. Dla kierowców którzy jeżdżą szybko i bezpiecznie. Którzy jak widzą kawałek prostej to sprawdzają ile wyciągnie ich maszyna. Którzy mają w d... ograniczenie do 50km/h bo uważają je za bezzasadne. I mam nadzieje że na większości dróg z czasem poustawiają takie progi, bo skoro większość ekspertów rajdowych ma głeboko gdzieś wszystkie przepisy to chociaż w ten sposób uratuje się ot choćby jedną osobę przed zagrożeniem życia. Jak chcesz sobie jechać szybko i bezpiecznie to jedź tak na drodze która na to pozwala, a napewno nie na drodze między domami !

Nie chcecie sie stosować do 50km/h to dostaniecie 30km/h, proste. Jeśli sam jeździłeś zgodnie z przepisami, to podziękuj innym bezpiecznym kierowcom.

Z tego samego powodu mam nadzieje że spółdzielnia postawi jeszcze pare progów na osiedlu, bo niestety banda imbecyli nie rozumie znaczenia znaku o strefie zamieszkania.

 

Pozdrawiam

 

Właśnie takiego postu oczekiwałem.

Akurat uważam, że prędkość 50 km/h jest prędkością optymalną na takiej kategorii dróg, a zresztą niech będzie nawet i te 30 km/h, ale bez progów!

Ulica Bieżanowska jest ulicą, która zbiera ruch dojazdowy z dużej części dzielnicy, wystarczy na mapę spojrzeć; i powinna być przepustowa.

Jak wspomniałem wcześniej, rozumiem ustawienie progów w okolicy szkoły 111, gdzie jest duży ruch pieszy i zagrożenie dla dzieci, ale nie na całym wyremontowanym odcinku.

Zresztą nie przesadzajmy z tym bezpieczeństwem między domami, o wiele bardziej niebezpieczną uważam ulicę Półłanki, gdzie nie ma ani pobocza, ani chodnika i stanowi większe zagrożenie dla pieszych chociaż nie przechodzi między domami.

Tym sposobem, ograniczajmy się bardziej, bo są wariaci wśród nas.

Ja na przykład zabroniłbym umieścić Twojego wpisu, zawierającego treści bezpodstawnie oceniające innych forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZIKIT zrobił chyba niemiłą niespodziankę autobusom i ich kierowcom. Progów jest masakrycznie dużo, ale uwaga, oprócz progów są miedzy nimi słupki oddzielające dwa pasy ruchu. Już dzisiaj widziałam jak autobus jechał pasem "pod prąd" bo na chodziku w jego naturalnym kierunku ruchu był zaparkowany samochód, a z lewej słupki przy progu i fizycznie nie był w stanie inaczej przejechać.

Mam nadzieję, że te słupki znikną, bo są niebezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...