Skocz do zawartości
wojciecho

Koncepcja rozbudowy ul. Półłanki - PRZETARG

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze, 

Pojawił się przetarg na Opracowanie wielowariantowej koncepcji rozbudowy ul. Półłanki

link do przetargu

Zgodnie z przepisami do jutra tj. 22.09 do godziny pracy urzędu, można zadawać pytania do przetargu - zadawać może je każdy - więc jeśli ktoś ma chwilę zapoznać się z papierami to można o coś zapytać ZIKIT.

Wykonawca będzie miał czas opracowania koncepcji do dnia 30.11.2017 więc wydaje się że dość szybko poznamy co w ramach modernizacji naszej ukochanej Półłanki będzie dało się zrobić.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, nie znam się dokładnie na tym, ale czy to oznacza, że ZiKiT ogłosił przetarg na remont Półłanki, ale firma która chce się podjąć ma wskazać w jaki sposób tego dokona? Dobrze rozumiem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Nyxon napisał:

Fajnie, nie znam się dokładnie na tym, ale czy to oznacza, że ZiKiT ogłosił przetarg na remont Półłanki, ale firma która chce się podjąć ma wskazać w jaki sposób tego dokona? Dobrze rozumiem?

Nie... to jest przetarg na koncepcję. Tu wystartują pewnie jakieś firmy projektowe... któraś wygra, opracuje rozbudowę. Potem będzie przetarg na rozbudowę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.09.2017 o 20:15, sledzik1984 napisał:

Myślę, że na Domagały masz ścieżkę. Budowa się kończy.

No, ale jak już mają rozbudowywać Półłanki, to fajnie by było gdyby ścieżka tam tez powstała, niezależnie od Domagały. Ścieżek rowerowych w naszej okolicy nigdy za wiele.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie ścieżka to minimum. I to na całej długości. Tak, żeby z osiedla można było dojechać do Mostu Wandy!

 

Patrząc na coraz to większy ruch rowerowy w Krakowie (nie tylko rekreacyjny) to ta część miasta jest niestety dość uboga, pomimo posiadania na chwilę obecną dwóch "autostrad" rowerowych - Christo Botewa na północy i Wielicka na południu. Problem w tym, że nie ma jak tam dojechać. Przebudowa Półłanki z chodnikiem, ścieżką, oświetleniem i odwodnieniem to byłby chyba komplet, jaki jest nam potrzebny. Zresztą nie tylko nam, każdy wie, jak wygląda spacer czy jazda rowerem wzdłuż Półłanki od Rybitw do naszego osiedla, a tym bardzie po deszczach czy w zimie!

Ul. Domagały będzie miała ściażkę, ale tylko w ramach aktualnej rozbudowy, czyli do ul. Nad Drwiną. Stamtąd trzeba będzie dostać się normalną szosą do Półłanki. Jakby tam była już ścieżka, to nie byłoby tak źle. Jakoś te 700m dałoby się przejechać. A może i dałoby się miasto namówić na zrobienie i tam rowerowego łącznika pomiędzy Domagały a Półłanki?

Jeśli chodzi o skrzyżowanie Półłanki z Nad Drwiną, sugerowałem kiedyś zrobienie tam małego ronda. Na tyle małego, żeby każdy TIR był w stanie wykręcić. Rondo mogłby upłynnić nieco ruch w przypadku, gdy połowa Złocienia pojedzie właśnie Nad Drwiną i będzie chciała się wbić w Półłanki. W sumie to nie za bardzo się na tym znam, specjalistą nie jestem, ale takie mam tego wyobrażenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

za każdym razem jak patrze na Półłanki na google maps to aż się prosi żeby ją "wyprostować" ;)

Edytowane przez PanG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się rozwodził nad zasadnością (biorąc pod uwagę fakt iż w ramach przebudowy linii kolejowej w naszym sąsiedztwie w tym przejazdu na Półłanki) ale PLK wystąpiła do zarządców dróg w tym do ZIKiT Kraków z propozycją współfinansowania likwidacji kolizji kolejowo - drogowych. W wystąpieniu wymieniono między innymi przejazd na Półłanki. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Rzulfrydz

Pismo z UMK: Odpowiadając na korespondencję wniesioną do Urzędu Miasta Krakowa za pośrednictwem platformy ePUAP 23 listopada 2017 r., w treści której zwrócił się Pan z postulatem podjęcia działań zmierzających do budowy estakady nad przejazdami kolejowymi w ciągu ulicy Półłanki, uprzejmie informuję.

Wskazany w Pana korespondencji obszar, stanowiący skrzyżowanie ul. Półłanki z linią kolejową Kraków – Tarnów, podlega ustaleniom obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Płaszów - Rybitwy” przyjętego uchwałą Rady Miasta Krakowa Nr LXI/859/12 z dnia 21 listopada 2012 r. Ustalenia planu określają, że cyt. „(…) układ podstawowy stanowią ulice: ulica zbiorcza 1KDZ – ul. Półłanki o przebiegu północ - południe, łącząca ul. Christo-Botewa z ul. Mała Góra, obie poza granicami planu. Ulica Półłanki na przekroczeniu układu torowego stacji kolejowej Kraków Bieżanów, linii kolejowej Kraków Bieżanów - Wieliczka oraz ul. Bieżanowskiej prowadzona na estakadzie w poziomie +1.” (por. § 19 ust. 2 pkt 1 lit b ustaleń planu miejscowego). Jednocześnie na ,,Rysunku planu (część 3)” – stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały Nr LXI/859/12 Rady Miasta Krakowa z dnia 21 listopada 2012 r., zaprojektowano korytarz drogowy, oznaczony symbolem 1KDZ (tereny dróg publicznych – drogi zbiorcze). Mając na uwadze powyższe, należy podkreślić, że ustalenia planistyczne dopuszczają możliwość budowy estakady w postulowanej przez Pana lokalizacji. Informacje o zapisach obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Płaszów - Rybitwy” zostały udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=53999.
Aktualnie, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, pełniący funkcję zarządu dróg na obszarze Gminy Miejskiej Kraków realizuje zadanie inwestycyjne pn.: „Opracowanie wielowariantowej koncepcji rozbudowy 111. Półłanki wraz z odwodnieniem, oświetleniem, przekładkami kolidującego uzbrojenia i budową chodników na odcinku od 1/1. Bieżanowskiej do ul. Rącznej wraz ze skrzyżowaniem Półłanki – Rączna - Szparagowa", które zakłada miedzy innymi analizę możliwości wykonania bezkolizyjnych przejazdów kolejowych.
Z uwagi na okoliczność, iż w Wieloletniej Prognozie Finansowej - Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Krakowa na ww. zadanie nie zostały zabezpieczone środki finansowe niezbędne do dalszej realizacji tego zadania inwestycyjnego w następnych latach, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu złożył wniosek o zabezpieczenie w budżecie Miasta Krakowa środków finansowych na opracowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy ul. Pólłanki wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych oraz rozpoczęcie realizacji robót budowlanych.
Należy jednak zaznaczyć, iż powyższe działania nie są jednoznaczne z wprowadzeniem zadania do budżetu Miasta Krakowa oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej - Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Krakowa, a tym samym zabezpieczeniem środków finansowych niezbędnych do jego realizacji, gdyż ostateczna decyzja o kształcie budżetu pozostaje w kompetencji Rady Miasta Krakowa, będącej organem niezależnym od Prezydenta Miasta Krakowa.
Wyrażam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia zostaną przez Pana przyjęte.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że PLK chce pozyskać kasę i finansować budowę obiektów inżynieryjnych co zwiększa szanse na realizację.

 

3 godziny temu, PanG napisał:

Biorąc pod uwagę, że 1. termin otwarcia ofert 28-09-2017. i termin realizacji do 30-11-2017 można przypuszczać iż komuś kto ustalał w ZIKiT czas realizacji  koncepcji (zwłaszcza wraz z uzgodnieniami ) Harry Potter zrobił niezły bajzel pod kopułą czaszki. ZIKIiT nie wybrał jeszcze wariantu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ładnie, ale to rondo mogliby zrobić nieco większe. Duże zestawy skręcające w Nad Drwiną jadąc od strony Rybitw mogą mieć chyba problem ze złamaniem się bez najeżdżania na nowiutkie, piękne krawężniki ;) No, ale może ktoś to już policzył i odpowiednio zaprojektował ...

Swoją drogą, fajnie że idzie to do przodu. Jeszcze brakować nam będzie ciągu DDR wzdłuż Nad Drwiną od Domagały i będzie raj dla miłośników 2 kółek.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Rzulfrydz
Co realnie oznacza fakt, że te dokumenty wiszą na stronie zikitu? Już zaczynają prace?


To tylko koncepcja. Do projektu i budowy jeszcze trochę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×