Skocz do zawartości

Chyba pora zrobić hałas - remont Półłanki i dokończenie Doma


Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się z powyższymi, ale nasze ułatwienia nawierzchni nie zmienią. A np. ostatnio nakładkę zrobiono na Zawiłej, która jest mniej albo tak samo ruchliwa a była w dużo, dużo lepszym stanie więc ktoś ma nas gdzieś. Najwyższa pora żeby miasto zaczęło się z nami liczyć.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 185
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niestety brakujący fragment nadal nie ruszony. Byłem tam wczoraj i stwierdzam ze w ciągu ostatnich dwóch miesięcy prace zbytnio się nie posunęły.  

Chyba faktycznie chcą zawinąć sprzęty jak najszybciej na pozostałe budowy w mieście ale to tylko lepiej dla nas.

Hej! Cos ktos wie o ul. Polanki? Jak tam z koncepja przebudowy?

Posted Images

Cześć wszystkim. Pierwszy post i wypada się przywitać :)

 

Pisma wysłałem przez ePUAP i do ZIKiT oraz UMK. Dodatkowo wysłałem jeszcze jeden wniosek, mianowicie odnośnie pierwszeństwa przejazdu dla osób wyjeżdżających z osiedla w kierunku Bieżanowa na skrzyżowaniu ulic Agatowej i Półłanki. Moim zdaniem byłby to całkiem dobry pomysł.

Zamieszczam wniosek do wglądu. Jeżeli ktoś chciałby wysłać, to może go też użyć.

 

Szanowni Państwo

 

Zwracam się do Państwa z wnioskiem o zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Półłanki i Agatowej w Krakowie. Proponuję aby pierwszeństwo przejazdu miały pojazdy wyjeżdżające z ulicy Agatowej i skręcające w lewo, w ulicę Półłanki (kierunek Bieżanów).

 

Zmiana ta umożliwi płynne włączanie się do ruchu pojazdów wyjeżdżających z ulicy Agatowej (mieszkańcy osiedla Złocień oraz MPK), które obecnie oczekują w gigantycznych korkach na tej ulicy. Dodatkowo, zmiana ta wpłynie pozytywnie na kursowanie pojazdów komunikacji miejskiej MPK, które będą notowały mniejsze opóźnienia. Obecna organizacja ruchu wygląda następująco:

Aby skręcić w lewo z ul. Agatowej w kierunku Bieżanowa należy cierpliwie czekać na kierowców jadących ul. Półłanki zarówno od strony Bieżanowa, a także od strony Rybitw. Więc albo trzeba poczekać, aż będzie wolne miejsce pomiędzy pojazdami jadącymi z dwóch przeciwnych kierunków, albo należy poczekać, ale na dwóch uprzejmych kierowców, którzy zatrzymają się i pozwolą włączyć się do ruchu pojazdom z ulicy Agatowej. Niestety w przypadku tej drugiej możliwości nie jest to zbyt powszechne zachowanie. Stąd możemy zaobserwować sytuację, gdzie w godzinach porannych oraz popołudniowych szczytów komunikacyjnych, wyjazd z osiedla staje się rzeczą bardzo utrudnioną. W korkach na ulicy Agatowej uczestniczą mieszkańcy osiedla, pracownicy Telefoniki, jak i pasażerowie komunikacji miejskiej autobusów linii 125, 163 oraz 183. Ta ostatnia, pomimo swojej stosunkowo krótkiej trasy, potrafi już na odcinku od pętli Złocień do pierwszego przystanku za nią notować opóźnienia oscylujące w okolicach 10 minut.

 

Warto nadmienić, że łącznie na Osiedlu jest ponad 7000 mieszkańców i liczba ta z roku na rok powiększa się ponieważ oddawane są nowe budynki. Jak widać problem będzie się tylko powiększał i wyjazd z osiedla, który już teraz jest poważnie utrudniony, wtedy stanie się praktycznie niemożliwy.

 

Do niedawna podobna sytuacja miała miejsce niedaleko, a mianowicie na skrzyżowaniu Półłanki - Sucharskiego/Bieżanowska. Wcześniej pierwszeństwo mieli kierowcy z ulic Sucharskiego i Bieżanowskiej. Aktualnie po zmianie organizacji ruchu przez Państwa, pierwszeństwo mają kierowcy z ulic Półłanki i Bieżanowskiej. Był to strzał w dziesiątkę, ponieważ ruch bardzo się upłynnił.

 

Proszę o pozytywne rozpatrzenie tego wniosku.

 

 

 

Z poważaniem

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, Twoje dobre chęci, ale jakby nie było ulica Półłanki jest szlakiem tranzytowym, a Agatowa ulicą ślepą... Tu najlepsze byłoby rondo ;)

Poza tym zakładasz, że większość mieszkańców skręca w stronę Bieżanowa, a moim zdaniem jest pół na pół. Wiem, że skręcający w prawo mają łatwiejszy wyjazd, ale ich powrót na osiedle w Twoim rozwiązaniu pogorszyłby się. Najgorsze jest jednak to, że to właśnie nie 183 łapie największe opóźnienia, ale 125 i 163 jadące od Rybitw, takie rozwiązanie spowoduje jeszcze większy rozjazd punktualności...

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak napisał soq, 183 jeździ w 90% zgodnie z rozkładem. Takie prośby o ustanownienie Agatowej frogą z pierwszeństwem tylko ukazuje nas mieszkańców jako roszczeniowych i wysyłających pisma w każdej sprawie jakiej tylko im się nie podoba, a w tym wypadku patrząc tylko na czubek własnego nosa.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo wysłałem jeszcze jeden wniosek, mianowicie odnośnie pierwszeństwa przejazdu dla osób wyjeżdżających z osiedla w kierunku Bieżanowa na skrzyżowaniu ulic Agatowej i Półłanki. Moim zdaniem byłby to całkiem dobry pomysł.

 

 

moim zdaniem to jeden z gorszych pomysłów jakie ostatnie widziałem

w zasadzie kompletnie nielogiczny, stworzy więcej problemów niż ich rozwiąże

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami, pomysł jest niezbyt fortunny. Dłuższy czas oczekiwania na lewoskręt z Agatowej na Półłanki wynika najczęściej z tego, że zamykane są przejazdy kolejowe. Zmiana pierwszeństwa niewiele w tym zakresie zdziała, wyjeżdżający z osiedla i tak będą czekać w kolejce na otwarcie szlabanów. Z drugiej strony utrudniłoby to też powrót na osiedle osobom wracającym od strony Rybitw (większy korek na Półłanki). Wydaje mi się też, że to mało bezpieczne dla wyjeżdżających ze Złocienia biorąc pod uwagę, że to skrzyżowanie dla jadących od strony Rybitw wyłania się zza zakrętu.

 

Większy sens ma poszerzenie Agatowej na jej końcówce tak aby auta czekające na lewoskręt nie blokowały tych, co jadą w prawo. Obecnie przy sznurku aut czekających do lewoskrętu niejednokrotnie zdarzają się sytuacje, że kierowcy chcący skręcić z Agatowej w prawo omijają - pod prąd - po 10 aut i również pod prąd robią ten prawoskręt. No i na ogół uchodzi im to na sucho, bo jeśli dowolny szlaban jest zamknięty to nikt im tam od strony Bieżanowa nie wyjeżdża...

 

Zresztą z wszystkich tych rzeczy związanych z infrastrukturą Złocienia, które mnie irytują, akurat to skrzyżowanie przeszkadza mi najmniej. Moze dlatego, że sporo kierowców jadących Półłanki widząc te zatory przepuszcza po jedno, dwa auta z Agatowej i jakoś się to rozładowuje w miarę rozsądnym czasie.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, Twoje dobre chęci, ale jakby nie było ulica Półłanki jest szlakiem tranzytowym, a Agatowa ulicą ślepą... Tu najlepsze byłoby rondo ;)

Poza tym zakładasz, że większość mieszkańców skręca w stronę Bieżanowa, a moim zdaniem jest pół na pół. Wiem, że skręcający w prawo mają łatwiejszy wyjazd, ale ich powrót na osiedle w Twoim rozwiązaniu pogorszyłby się. Najgorsze jest jednak to, że to właśnie nie 183 łapie największe opóźnienia, ale 125 i 163 jadące od Rybitw, takie rozwiązanie spowoduje jeszcze większy rozjazd punktualności...

 

Dzięki za odpowiedź :) Może będzie trudno w to uwierzyć, ale naprawdę tak nie zakładałem, że większość skręca w stronę Bieżanowa. Po prostu uważam, że takie rozwiązanie by znacznie ułatwiło. Również myślę, dokładnie tak samo, że jest gdzieś tak pół na pół.

Specjalnie wybrałem przykład ze 183. 125 oraz przede wszystkim 163 jak sam słusznie napisałeś łapie opóźnienia przez Półłanki, ale także przez inne części swoich tras. Wobec czego na tej podstawie wysnułem wnioski, że najlepszą linią dla przykładu do tego wniosku będzie 183, ze względu na swoją krótką trasę.

Rondo byłoby idealne, ale to jest raczej w sferze dalekich marzeń. :)

 

Takie prośby o ustanownienie Agatowej frogą z pierwszeństwem tylko ukazuje nas mieszkańców jako roszczeniowych i wysyłających pisma w każdej sprawie jakiej tylko im się nie podoba, a w tym wypadku patrząc tylko na czubek własnego nosa.

 

Gdyby nie ta roszczeniowość (chociaż dla mnie i tak to jest za duże słowo, w kontekście Naszego osiedla) już dawno mielibyśmy jeszcze gorsze warunki wokół niego jak i na nim samym, niż jest teraz. Na czubek własnego nosa trzeba czasem popatrzeć, bo nikt inny za Ciebie może tego nie zrobić. :)

 

Z drugiej strony utrudniłoby to też powrót na osiedle osobom wracającym od strony Rybitw (większy korek na Półłanki). Wydaje mi się też, że to mało bezpieczne dla wyjeżdżających ze Złocienia biorąc pod uwagę, że to skrzyżowanie dla jadących od strony Rybitw wyłania się zza zakrętu.

 

Właśnie mam takie wrażenie, że niekoniecznie, wyjaśnię dlaczego. Tak jak się zdarza i jest ten korek na Agatowej (tylko w godzinach szczytów komunikacyjnych), raz mniejszy raz większy, jest on pod względem ilości aut łatwiejszy to rozładowania przy rozwiązaniu zaproponowanym przeze mnie. Aut jadących ulicą Półłanki od Rybitw i Bieżanowa jest zdecydowanie więcej, wobec czego w obecnej sytuacji trzeba trochę poczekać wyjeżdżając z drogi podporządkowanej, a z racji tego, że tych aut od Agatowej jest mniej, to można by się było szybciej wydostać. Skręt w lewo byłby dużo łatwiejszy, nie mówiąc już o skręcie w prawo(na Rybitwy), gdzie byłoby też dużo prościej. Jeżeli chodzi o osoby wracające ulicą Półłanki od strony Rybitw, to tutaj pozostałaby kwestia po prostu uprzejmości mieszkańców względem siebie(tak jak już nieraz o tym było dyskutowane na forum) i przepuszczania ich do wjazdu na Agatową, a także autobusów MPK.

Poza szczytem komunikacyjnym to rozwiązanie również nie stwarza problemów dla osób jadących ulicą Półłanki. Charakter tego skrzyżowania, a przede wszystkim jego dość ostry zakręt przed nim(jadąc od strony Rybitw) wymusza na kierowcy zachowanie pewnej ostrożności (raczej trzeba zwolnić przed nim, niż przyspieszyć) i determinuje jazdę z max. prędkością 50 km/h, która daje odpowiedni czas i możliwość manewru. Natomiast od strony Bieżanowa widać jak na dłoni, że jest skrzyżowanie. Nie zapominaj też, że postawienie znaków drogowych co w tym przypadku stanie się koniecznością, utrzyma odpowiedni poziom bezpieczeństwa na nim.

 

Większy sens ma poszerzenie Agatowej na jej końcówce tak aby auta czekające na lewoskręt nie blokowały tych, co jadą w prawo. Obecnie przy sznurku aut czekających do lewoskrętu niejednokrotnie zdarzają się sytuacje, że kierowcy chcący skręcić z Agatowej w prawo omijają - pod prąd - po 10 aut i również pod prąd robią ten prawoskręt. No i na ogół uchodzi im to na sucho, bo jeśli dowolny szlaban jest zamknięty to nikt im tam od strony Bieżanowa nie wyjeżdża...

 

Też byłbym za tym poszerzeniem. Chociaż pomysł ronda wydawałby się lepszy :)

Ustawianie się do lewej strony jest przy aktualnej sytuacji, jedynym rozwiązaniem ułatwienia sobie życia. Pod warunkiem jak nie stoją tam dwa auta, jeden za drugim, które chcą skręcić w lewo. Wtedy już jest gorzej. Stąd też ten mój wniosek, który najszybciej mógłby coś poprawić, odnosząc się do pomysłu z rondem, oraz poszerzeniem na które trzeba trochę czekać.

 

... pomijając poniedziałki rano przed 8... nie wiem co się dzieje, ale zawsze w ten dzień o tej godzinie Agatowa stoi prawie do pętli.

 

Miałem właśnie napisać, że był dzisiaj spory korek.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gdyby nie ta roszczeniowość (chociaż dla mnie i tak to jest za duże słowo, w kontekście Naszego osiedla) już dawno mielibyśmy jeszcze gorsze warunki wokół niego jak i na nim samym, niż jest teraz. Na czubek własnego nosa trzeba czasem popatrzeć, bo nikt inny za Ciebie może tego nie zrobić. :)

 

Każde pismo powinno być przemyślane, uzwględniające faktyczny stan rzeczy, a przede wszystkim z zachowaniem zdrowego rozsądku. Wskaż mi jakiekolwiek skrzyżowanie, na którym ustanowiono pierwszeństow wyjazdu dla mieszkańców osiedla, a nie dla samochodów poruszających się drogą główną.

 

W ten sposób możemy napisać pisma o:

- budowę lotniska, bo nie mamy,

- powiększenie częstotliwości kursowania 125 co 10 minut.

- doprowadzenie autobusów pod Eurosklep, żeby po opuszczeniu autobusu od razu zrobić zakupy do domu,

 

Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że okej osiedle nie jest idealne, dojazd jest beznadziejny, stan Półłanki tragiczny i miasto ma to głęboko w dupie, ale... nikt nie zmuszał do zakupu mieszkania w tym miejscu. Walczmy o polepszenie warunków, tak aby móc normalnie żyć i funkcjonować, ale nie ustawiajmy całego ruchu na Bieżanowie pod nasze osiedle.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

. Walczmy o polepszenie warunków, tak aby móc normalnie żyć i funkcjonować, ale nie ustawiajmy całego ruchu na Bieżanowie pod nasze osiedle.

nie zgodzę się popatrz na mieszkańców ul. Bieżanowskiej - jest tam nasrane tyle progów zwalniających, co na trawnikach na Złocieniu psich gówien. Jestem pewien, że te progi są na prośbę mieszkańców tej ulicy, a więc dbaniem o czubek własnego nosa i podporządkowaniem się pod nich. Samo miasto nie zrobiłoby tych progów... Każdy pomysł na rzecz Złocienia jest dobrym pomysłem! :ugeek:

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eeeee przesadzacie. Chyba chodzi o to, żeby zrobić hałas co nie? Więc się robi hałas. Hałas jest pojęciem pejoratywnym ale odnoszącym skutek sam w sobie - wszyscy go usłyszą i zareagują bo przeszkadza... W tym wypadku jest podobnie. Utyskiwanie mieszkańców, nawet może idiotyczne w postaci wnioskowania pierwszeństwa w lewoskręcie na Bieżanów powoduje że problem naszego osiedla jest widoczny. Może to też jest sposób na pokazanie, że tutaj zmiany są konieczne.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 1 month later...
  • 1 month later...

tak sobie pomyślałem o proteście w formie nie blokowania drogi co jej jeszcze wiekszego spowolnienia, stawiamy na poboczach po dwa auta na tej samej wysokosci, auta nie daja rady sie mijać (podobnie jest pod planeta kolo pomnika jak zaparkuja sie na chodzniku auta), korek jest od małej góry z jednej strony po rybitwy z drugiej, pare transparentów zeby ludzie wiedzieli o co kaman, zreszta Ci co jezdza codziennie wiedza jaki jest stan drogi z ruchem w godzinach szczytu niemal jak na Opolskiej

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A po chwili kierowcy dzwonią na policję, przyjeżdża patrol i ładuje mandaty na podstawie:

 

Art. 46.

 

1.Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.

 

A jak będzie recydywa to odholują:

 

Art. 48.

 

1. Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli pozostawiono go w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub zagraża jego bezpieczeństwu.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
A po chwili kierowcy dzwonią na policję, przyjeżdża patrol i ładuje mandaty na podstawie:

 

Art. 46.

 

1.Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.

 

A jak będzie recydywa to odholują:

 

Art. 48.

 

1. Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli pozostawiono go w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub zagraża jego bezpieczeństwu.

 

Widocznośc na półłanki za dnia raczej jest dostateczna, zreszta przeciez mozna sie zatrzymac chodzby poto by zadzownić, itd itp Jak policja każe przeparkowac to mozna przeparkować, ale jesli aut bedzie wiecej to beda tak ganiać w te i wewte, po za tym auto zostawiamy na poboczu, bo nawet skrawka chodnika nie ma. Tiry tez tam stają jak komu pasuje. Zagrożenie bezpieczeństwa ruchu to tez dziury na wysokości placu na Rybitwach, w nocy nie widać tam kompletnie nic, ani dziur, ani ludzi!

 

Albo sie kombinuje i robi hałas, albo nie, mozna by protestowac na pasach na półłanki, ale zapomnialem że takowego nie ma, a idąc tropem chodzenia po pasach z jedej strony wolno, z drugiej nie bo za to tez sa mandaty, taki mamy kraj ;)

 

Albo sie robi i sie ma, albo nie, chodz mi osobiscie brzydnie jazda na wyskosci placu, nic ino rozsypac tam ziemniaki na tych dziurach :D

 

 

Jeśli nie chcac duzego remontu, niech chociaz nakładkowy zrobia z siatką, chwile wytrzyma zanim zrobia obwodnice ;/

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

W tym artykule ZIKIT twierdzi, że Półłanki jest "jedną z pierwszych remontowanych ulic w tym roku" ... Czy dziś jest 1 kwietnia?!? :lol:

 

...Myślę, że warto im zgłaszać całą ul. Półłanki (dziura na dziurze...czasem coś na chwilę "połatane" - efekt opłakany! ) ...póki co doskonała ulica do ćwiczeń "OFF-ROAD" :P

 

P.S. Chyba, że o czymś nie wiem i w końcu zrobią "nakładkę" na Półłanki w tym roku ?? Ktoś coś wie na ten temat? Byłoby super ! :)

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

te chodniki i przystanki autobusowe koło mostku które obecnie robią to zapowiedź jakiś większych prac?

 

jadac od osiedla w strone targowiska chodnik po prawej stronie jest jakieś pół metra dalej tak jakby planowali poszerzyć ulicę kiedyś?

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z półłanki problem jest taki, że mogą jedynie zrobić remont nakładkowy. Nie ma póki co możliwości wykonać remont z chodnikami i ścieżką rowerową. Do tego brakuje kanalizacji (deszczówki), a żeby to z kolei zrobić, brakuje ZIKITowi chyba kilku działek. Tak przynajmniej ktoś kiedyć tu pisał.

 

Niemniej z remontu, chociażby chodników i przystanków wokół mostku, powinniśmy się cieszyć. Zawsze to coś. Droga byłą przez tyle lat zapomniana przez miasto, więc może ktoś sobie uświadomił, że jest to jedyny transfer południe - północ po wschodniej stronie miasta.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Krążą po sieci plotki, że CH Rybitwy, giełda, garbarnia i Telefonika w najbliższej przyszłości zmienią swoje lokalizacje. Teren niby ma być przeznaczony pod inwestycje biurowo-mieszkaniowe. Jeśli to prawda, za kilka lat może tu powstać całkiem cywilizowany kawałek miasta. Z drugiej strony, bez tramwaju pod S7 może być problem z komunikacją ...

 

Ktoś coś już na ten temat słyszał? Czy to tylko plotki ?

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...