Skocz do zawartości

horror komunikacyjny


Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Złocieniowcy, to co się ostatnio dzieje jeśli chodzi o komunikację osiedla z "zewnętrznym światem", to prawdziwy horror :evil: ...Dzisiaj rano korek na Agatowej przed wyjazdem z osiedla zaczynał się na długo przed kościołem a Półłanki w stronę Rybitw były zatkane już od samego skrętu przy wyjeździe :( Miałem szczescie, że akurat otworzyli przejazdy, bo na bank spózniłbym się do roboty. Jak jadę czasem do pracy po południu, też Półlanki stoją często prawie na całej długości. Jest coraz gorzej.

Czy widzicie jakieś światełko w tunelu? Może budowa ul. Domagały, może dokończenie S7? Bo mrzonki o budowie przystanku kolejowego czy estakady nad przejazdami w najbliższej przyszłości można sobie darować...A może dramatyzuję i w całym Krakowie jest tak tragicznie?

Czasem myślę o wyprowadzce z tego osiedla, chociąż sam Złocień bardzo lubię. Pocieszcie mnie albo nie zostawiajcie złudzeń.

Pozdrawiam Złocieniowców :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Rower Twym wybawieniem ;)

 

Domagały pomoże... niewiele. Ale pomoże. Bo Ci skręcający w lewo będą mieli ciut mniejszą kolejkę, a Ci skręcajacy w prawo przesuną się w korku o pareset metrów.

 

Przystanek to coś koło 2019/2020 ma być.

 

Przedłużenie S7 też może trochę pomóc, bo część aut jadących Półłanki docelowo do NH pojedzie S7.

 

Ale ruch uliczny nie lubi próżni i szybko luka się wypełni.

Korki to w mieście normalka i będą zawsze, tym bardziej w takim miejscu w jakim mieszkamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecne ultra duże natężenie ruchu spowodowane jest idiotyczną inwestycją na Nowohuckiej tj. budową estakady kolejowej. Estakady która mieszkańcom Krakowa potrzebna jest jak rybie ręcznik. A to i tak nie jest jeszcze apogeum tego remontu. Teraz zamknięta jest nitka od Łagiewnik do Huty. Wyobraźcie sobie co będzie się działo jak jak całkowicie zamkną skrzyżowanie Wielicka/Powstańców Śląskich/Nowohucka.

 

Ja uważam, że otwarcie S7 do Igołomskiej zmieni bardzo dużo. Uważam tak ponieważ jadąc Półłanki w stronę Huty - nawet jeśli na Półłanki nie ma korka to Klasztorna stoi zawsze. Transporty buraków, ziemniaków i cebuli od strony Proszowic - pojadą S7 i Śliwiaka.

 

Ogromnym ułatwieniem dla nas byłby dodatkowy węzeł z S7 przy Słonecznym Miasteczku. Myślę niestety, że szanse na realizację takiego wjazdu / zjazdu traktować raczej należy jako utopię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sytuacja na Złocieniu coraz gorsza. architektura nie powinna wydawać wuzetek na nowe bloki dopóki istnieje jedna droga dojazdowa.

 

obecna sytuacja jest wprost proporcjonalna do remontu na Powstańców, kierowcy szukają dojazdu do Huty, a tego oprócz Nowohuckiej i Półłanki nie ma...

więc będzie jeszcze lepiej jak zamkną całkowicie skrzyżowanie.

 

moim zdaniem duże wybawienie to oprócz przerzucenia S-7 nowym mostem przez Wisłę (w trakcie budowy) również droga od węzła Rybitwy do Kokotowa

przez Wielicką Strefę Aktywności Gospodarczej.

 

zgoda, rower to duże wybawienie, ale nie dla wszystkich. nie każdy ma komfort dojazdu dwuśladem w granicach 30 minut do pracy lub bezpieczne miejsce postoju.

 

"estakady która mieszkańcom Krakowa potrzebna jest jak rybie ręcznik" - nieprawda. bez tej inwestycji oraz nowego wiaduktu przy Hali Targowej nie można stworzyć sensownej sieci szybkiej kolei miejskiej, a tak jak najbardziej jest potrzebna.

 

zjazd z S-7 na osiedle? dla mieszkańców extra. tylko jak wtedy powstrzymać tranzyt przez Złocień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromnym ułatwieniem dla nas byłby dodatkowy węzeł z S7 przy Słonecznym Miasteczku. Myślę niestety, że szanse na realizację takiego wjazdu / zjazdu traktować raczej należy jako utopię.

 

Czy ten maly mostek nad S7 na wysokości ul. Nad Drwiną nie jest czasem takim właśnie zjazdem?

 

Ja to tak rozumiem że z S7 będzie można poprzez ten mostek skręcić w kierunku Urzędu Celnego i dalej ul Nad Drwina dojechać do Półłanki. Jeśli dorobią brakująca kawałek Domagały to wyjazd na S7 (lub Śliwiaka) z pominięciem korków na Półłanki będzie bardzo realny. Do tego tiry jadące na Hute będą korzystać z wezła Igołomska co odciążą Klasztorną. Ja tu widzę duży potencjał na poprawę jakości komunikacji w tym rejonie miasta.

 

Chyba że ten mostek ma inne przeznaczenie? Tego się boje bo jest on na tyle wąski że może nie być zgody na przejazd aut ciężarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostek nad S7 jest bardziej tranzytem wschód-zachód. Nie ma bezpośredniego połączenia z S7. (patrz załączone zdjęcie)

 

1%20etap%20S7%20WOK%20istniejcz%20+%20satelitarne.png

 

Póki nie zrobią Domagały do samego końca (ul. Śliwaka), jesteśmy skazani na korki na Półłanki. A tworzą się one faktycznie przez prace drogowe w okolicach Nowohucka/Powstańców/Wielicka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam wszystkich,

 

Niestety prawdą jest to, że obecnie wyjazd z osiedla do pracy jest wielką próbą nerwów, szczególnie w okolicach godziny 7-8.

Po tym jak rozpoczęły się remonty w okolicy Powstańców Wielkopolskich wytrzymałem miesiąc (średni czas oczekiwania na

pętli Złocień na autobus 183 lub 163 w kierunku Bieżanowa wyniósł 20-25 min). No i ten spóźniony, krótki autobus 183... ludzi w nim

tyle, że nie trzeba się trzymać poręczy...

 

Codziennie pokonuję trasę Złocień - Bronowice. Dojazd do pracy w obecnej sytuacji komunikacją miejską zajmuje mi średnio

1h 15min do 1h 30 min i mnóstwo nerwów. Powrót jest trochę łatwiejszy, ale nie zawsze.

Od miesiąca korzystam z biletu zintegrowanego kolei małopolskich na trasie Kraków Bieżanów - Kraków Łobzów oraz komunikacji

miejskiej na dwie linie 13 oraz 163. Bilet kolejowy uprawnia do korzystania z kolei aglomeracyjnej i pociągów REGIO na mojej

trasie, więc częstotliwość kursowania jest zadowalająca, natomiast bilet na dwie linie służy do sytuacji awaryjnych, konieczności

załatwienia czegoś na mieście lub niepogody.

Dojazd rowerem z osiedla na peron zajmuje mi ok. 7-8 min, na peronie nie ma specjalnie wytyczonych miejsc na rowery, ale spokojnie

można znaleźć kawałek poręczy do przypięcia jednośladu. Pociągi kursują punktualnie, a sama podróż zajmuje mi 21 min bez korków,

nerwów i przesiadek. Pociąg REGIO z Rzeszowa jest wprawdzie mniej komfortowy niż aglomeracyjna PESA, ale zawsze można znaleźć

wolne miejsce. REGIO odjeżdża ze starego peronu Kraków Bieżanów o 8:13 więc to właśnie z niego korzystam. Nawet jeśli on nie przyjedzie

to o 8:25 odjeżdża kolei aglomeracyjna z peronu obok. Jest zatem mało prawdopodobne, że oba kursy zostaną odwołane lub się spóźnią.

Kilka razy szedłem na stację piechotą. Nie narzekałem. W ładną pogodę to przyjemność i naprawdę wolę się przejść niż stać na przystanku

25 min i czekać na spóźniony autobus, który i tak nie wiadomo czy przyjedzie. Utrudnieniem jest natomiast brak możliwości korzystania z drogi

kolejowej, bo to skróciłoby znacznie czas dojazdu/dojścia na stację. Napisałem do kolei czy piesi również nie mogą korzystać z tej drogi

skoro nad peronem znajduje się górne przejście dla pieszych i prowadzi między innymi na ów drogę. Po co zatem to przejście? Zobaczymy

co odpiszą.

 

Podsumowując, bardzo sobie chwalę możliwość korzystania z pociągów przy dojazdach do pracy. Przez miesiąc nigdy się nie zawiodłem

i polecam wypróbowanie tego środka transportu. Przystanek kolejowy przy naszym osiedlu byłby prawdziwym wybawieniem dla niektórych,

ale to raczej odległa przyszłość :-) Od miesiąca oszczędzam nerwy i codziennie do 2 godzin na dojazdach :-) A czas jest bezcenny...

 

Aaa jeszcze koszty...

 

Bilet kolejowy na odcinku do 14 km - 67,50zł

Miejska na dwie linie - 10% - 56,00 zł

Razem 123,50 zł

 

To raczej sporo i w przyszłym miesiącu chyba zrezygnuję z komunikacji miejskiej, ale i tak nie narzekam :-)

Mam natomiast nadzieję, że w miarę rozwijania sieci kolei aglomeracyjnej będzie jeden bilet jak np. w

Warszawie i będzie kosztował ok. 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie taka odległa przyszłość... W zeszłym roku został (wreszcie!) ogłoszony przetarg na gigantyczną inwestycję kolejową w Krakowie za 1,5 mld złotych, w ramach której będą budowane dodatkowe tory do Bieżanowa, nowy most na Wiśle, a także stacja Grzegórzki oraz Złocień :) Na ten moment czekamy na wyniki tegoż przetargu, zgłosiło się 9 konsorcjów.

 

W tej chwili też się da korzystać z kolei, czego przykładem jest bakero ;)

Największy minus to właśnie brak dobrej oferty na zintegrowany bilet oraz brak bezpiecznych parkingów rowerowych.

 

Ja się nie przejmuję i korzystam z drogi kolejowej, bez przesady, rozumiem, że nie można tam wjeżdżać, ale żeby dojść do stacji? Do czego kładka dla pieszych służy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wiele razy szedłem drogą kolejową. Nie ma tam żadnego zakazu, który zabraniałby ruchu pieszym.

 

Też uważam, że kolej jest super :)

 

Polemizowałbym.

 

https://www.google.pl/maps/@50.0208051, ... 312!8i6656

 

Generalnie - obszar kolejowy = zakaz wstępu. No chyba, że na dworzec czy peron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony stacji wobec tego powinna być tabliczka, iż przechodząc na drugą stronę kładki wkracza się w obszar zamknięty.

Ale może nie analizujmy tak, bo jeszcze wywołamy wilka z lasu..

 

Człowiek chce tu chlubnie skorzystać z kolei i czekają go kłody pod nogi. Mówiąc szczerze, gdybym miał na stację Bieżanów dochodzić wpierw Półłanki do Bieżanowskiej, a potem Stacyjną to podarowałbym sobie. Już zdecydowanie lepiej wtedy iść na Drożdżownię (i przyjemniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

A czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się czy jest planowane, a jeśli tak to w jakiej formie połączenie Złocienia (od strony Słonecznego Miasteczka) z droga powstającą równolegle do S7 na terenie Brzegów ? Byłem tam ostatnio na spacerze i jest już wysypany tłuczeń.

 

Mapka z zaznaczonymi drogami które mają postać w ramach rozbudowy S7 w załączniku.

zlocien.jpg.2b62b5dbdae61e7f7e9fff10725b631a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOSZMAR koszmar koszmar biezanowska w kier zlocienia stoi i stoi i stoi praktycznie od malej gory. Brak slow

 

a co najsmieszniejsze na odcinku od skretu z sucharskiego juz poszlo trzyma.skret w pollanki nie rozumiem dlaczego zikit robi dobrze mieszkancom wegrzc i wieliczki a w d..ie ma mieszkancow krakowa ktorzy TU placa podatki :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sledzik1984 a wiesz może czy to ma być droga asfaltowa ?

 

A jeśli GDDKiA nie planuje to czy np. Zikit mógłby zrobić podłączenie ?

 

Pytanie do kogo należą grunty pomiędzy Słonecznym a drogą, jeśli do miasta to można byłoby spróbować zgłosić taki projekt na następną edycję budżetu obywatelskiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd masz tą mapkę ale wygląda na nie aktualną :)

 

Obecnie na terenie zaznaczonym zielonym kolorem tylko poniższe działki nie są prywatne lub oddane w użytkowanie wieczyste:

 

334/5 - Gmina

329/5 - Gmina

326/4 - Skarb Państwa

327/1 - Gmina

 

Teren działki wyglądającej jak droga jest oddany w użytkowanie wieczyste.

 

Dodatkowo - ten mały układ drogowy w okolicy S7 nie będzie z S7 w żaden sposób połączony. Nawet gdyby te dróżki połączyć z obecnymi drogami osiedlowymi - zyskamy "objazd" do ul. Nad Drwiną z której i tak będzie trzeba włączyć się w Półłanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...