Skocz do zawartości

Stacja kolejowa Złocień


Gość Rzulfrydz

Rekomendowane odpowiedzi

Sledzik poniekąd ma rację - PKP PLK przebuduję ul. Złocieniową (w kierunku osiedla i od strony Sucharskiego) tylko i wyłącznie w granicach terenu zamkniętego tak jak jest na wcześniejszym planie.

Złocieniowej od strony osiedla nie można zamknąć z uwagi na ograniczoną skrajnię pod zaprojektowanym na Złocieniowej wiaduktem 3,5 m. Sporadyczny i ewentualny dojazd do 6 domków sprzętu czy samochodów o skrajni przekraczającej 3,5 m musi być zapewniony w tym przypadku od strony naszego osiedla. Jedynym rozwiązaniem aby uniemożliwić trazyt przez osiedle byłoby zablokowanie na skrzyżowaniu możliwości skrętu spod obiektu na osiedle i z osiedla pod obiekt, do czasu przebudowy ul. Złocieniowej przez ZIKiT i dostosowaniem jej do drogi zaprojektowanej pod obiektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wiadomość.

 

W końcu mamy realną szansę na 2 wyjazd z osiedla na Południe z ominięciem przejazdów kolejowych.

 

Nie uważam, że droga będzie tranzytem między ul. Sucharskiego a ul. Półłanki. Jak można zaobserwować na skrzyżowaniu przy "Ptaku" ruch z ul. Sucharskiego w ul. Półłanki jest niewielki.

 

Cały ruch z Wieliczki przeniósł się przez Brzegi - został tam wykonany super skrót prosto na ul. Śliwiaka.

 

Czekamy jeszcze na akceptację ul. Domagały do Śliwiaka i mamy super komunikacje - marzenia i nadzieje, że tak będzie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważam, że droga będzie tranzytem między ul. Sucharskiego a ul. Półłanki. Jak można zaobserwować na skrzyżowaniu przy "Ptaku" ruch z ul. Sucharskiego w ul. Półłanki jest niewielki.

Ja przepraszam ale na tym punkcie jestem wyjątkowo uczulony.

Droga EWOO - otóż ten ptak to ORZEŁ a pomnik poświęcony jest poległym w latach 1914-20 a także poległym i pomordowanym w latach 1939-45 http://www.fortyck.pl/inne_98.htm

Cały ruch z Wieliczki przeniósł się przez Brzegi - został tam wykonany super skrót prosto na ul. Śliwiaka.
yyyyyyyyyyyyy jakoś tego nie zaobserwowałem w godzinach porannych i szczerze współczuję kierowcom próbującym z Sucharskiego skręcić w Półłanki lub pojechać prosto w kierunku Bieżanowskiej choć tym drugim to się nieco dziwię bo istnieje inna trasa z możliwością dojazdu do ul. Mała Góra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały ruch z Wieliczki przeniósł się przez Brzegi - został tam wykonany super skrót prosto na ul. Śliwiaka.

 

Większość z Wieliczki faktycznie jeździ teraz przez brzegi, ale jeżeli pojawi się opcja przejazdu sucharskiego-złocieniowa-domagały-nad drwiną, to uważam, że znaczna część kierowców (większość z jadących w kierunku małego płaszowa) zechce z tego skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyśmy tylko nie odstrzelili sobie dwóch stóp... a mianowicie stacji razem z drogą... błagam, jeśli zostanie rozpoczęta jakakolwiek akcja "protestacyjna" w sprawie modyfikacji przebudowy wiaduktu proszę mieć świadomość ile lat tu się czeka na przystanek kolejowy i ile było walki o tą stację!!!! A teraz kiedy już jest podpisany przetarg, znamy termin i kiedy nasze osiedle dostanie "metro", a ceny mieszkań wzrosną... żebyśmy na własne życzenie na sam koniec nie zostali z ręką w nocniku.

 

Otwarcie Złocieniowej jest dyskusyjne i chyba ciężko tu o złoty środek. Nie mniej każdy to przyzna, że brakuje drugiego wyjazdu z osiedla, w szczególności na południe. Budowa Domagały niewiele zmieni, bo i tak się "wpadnie" na Półlanki.

 

Wydaje mi się, że pewne rzeczy są nieuniknione, i kiedy osiedle się powiększy 10-cio krotnie to nie może opierać się na istniejących wyjazdach. Może przy okazji ucywilizuje się okolica - chodniki, latarnie, i Serafa oddalona na wschód. Ale żeby nie było: ja też przedkładam ruch pieszy (i kolej) nad drogami dla samochodów.

 

yyyyyyyyyyyyy jakoś tego nie zaobserwowałem w godzinach porannych i szczerze współczuję kierowcom próbującym z Sucharskiego skręcić w Półłanki lub pojechać prosto w kierunku Bieżanowskiej choć tym drugim to się nieco dziwię bo istnieje inna trasa z możliwością dojazdu do ul. Mała Góra

 

Nieprawda!! Jest zdecydowanie lepiej i właśnie doskonale widać jak mało jest kierowców skręcających w lewo w stronę Kokotowa, wcześniej to był chyba co trzeci samochód, teraz tylko sporadycznie. Właśnie przez ciężki skręt w lewo kierowcy wybierają skrót przez Brzegi i oto chodziło!!

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przecież orzeł jest ptakiem, więc o co chodzi?

chodzi o to że każdy kwadrat jest prostokątem ale nie każdy prostokąt jest kwadratem

 

Chciałem zauważyć że odblokowanie ul. Złocieniowej będzie strzałem we własną stopę.

Jeśli ktoś to lobbuje, to znaczy że nie zna mentalności kierowców, zwłaszcza tych z rejestracjami KWI.

Pamiętam czasy kiedy był tam zrobiony przejazd tylko dla mieszkańców osiedla.

Nawet stojący co drugi dzień milicjant w godzinach szczytu nie pomagał.

Radzę przemyśleć ten manewr. POzdrawiam.

To musiało być w jakimś równoległym świecie bo z tego co kojarzę za czasów milicji to tego osiedla jeszcze nie było.

Co do rejestracji KWI z przykrością to mówię ale nie sposób się z www nie zgodzić przynajmniej w moim przypadku, doświadczenia z tą rejestracją na drogach nie są niczym miłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyyyyyyyyyyy jakoś tego nie zaobserwowałem w godzinach porannych i szczerze współczuję kierowcom próbującym z Sucharskiego skręcić w Półłanki lub pojechać prosto w kierunku Bieżanowskiej choć tym drugim to się nieco dziwię bo istnieje inna trasa z możliwością dojazdu do ul. Mała Góra

 

Nieprawda!! Jest zdecydowanie lepiej i właśnie doskonale widać jak mało jest kierowców skręcających w lewo w stronę Kokotowa, wcześniej to był chyba co trzeci samochód, teraz tylko sporadycznie. Właśnie przez ciężki skręt w lewo kierowcy wybierają skrót przez Brzegi i oto chodziło!!

Przeczytaj jeszcze raz mój post który dotyczył odpowiedzi na "Cały ruch z Wieliczki...." . Owszem masz rację że samochodów skręcających z Półłanki w Sucharskiego kierunek Kokotów jest zdecydowanie mniej jednak ja pisałem o kierunku przeciwnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może rozwiązanie zrobić takie:

 

1. Zrobić cały ten odcinek Złocieniowej jednokierunkowy z przejazdem od strony osiedla na południe

2. Do tego pełnowymiarowy chodnik i ewentualna ścieżka rowerowa.

3. Alternatywnie jednokierunkowa tylko do wiaduktu. Dojazd do przystanku zapewnić z dwóch stron (mając na uwadze dość wąski ślad pod Fanaberią - jezdnia dwukierunkowa + chodnik)

 

Pozwoli to na udostępnienie WYJAZDU z osiedla wszystkim mieszkańcom, łącznie z mieszkańcami tych kilku domów. Tranzyt będzie możliwy dla tych chcących ominąć przejazdy i lewoskręt z Półłanki w Sucharskiego, ale progi zwalniające mogą niejednego zniechęcić.

 

Dodatkowo, można próbować wyegzekwować jakieś tereny "rekreacyjne" przy Serafie, sporo tam zielonego na mapach, kto wie, czyje to i czy nie dałoby się zrobić tam jakiegoś skweru z drzewami itp...

 

https://drive.google.com/open?id=1JKlNPjjiiCP4hRHMum-4YJfrWJo&usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby przedłużyć Złocieniową do Jasieńskiego i przedłużyć Jasieńskiego do Traktu Ojca Franciszka?

Całe osiedle i domki z Jasieńskiego mają wtedy dwa wyjazdy: na Półłanki i na Kokotów, przejazd kolejowy pozostaje nieprzejezdny, a tranzyt przez Nasze osiedle nie będzie miał wtedy żadnego sensu? Chyba, że o czymś nie pomyślałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz kogoś, kto wyłoży kasę na zbudowanie 800 m dwujezdniowej drogi asfaltowej to dlaczego nie. Wg mnie, nikt się na to nie szarpnie, a pomysł nie byłby zły.

Obecnie funkcjonuje tam droga szutrowa i z tego co wiem, dość znacznie eksploatowana przez okolicznych mieszkańców, więc w teorii połączenie już jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz kogoś, kto wyłoży kasę na zbudowanie 800 m dwujezdniowej drogi asfaltowej to dlaczego nie. Wg mnie, nikt się na to nie szarpnie, a pomysł nie byłby zły.

Obecnie funkcjonuje tam droga szutrowa i z tego co wiem, dość znacznie eksploatowana przez okolicznych mieszkańców, więc w teorii połączenie już jest.

 

To było by idealne rozwiązanie. Tyle, że wg. Maxkada skoro był dojazd do Sucharskiego to ma być dojazd do Sucharskiego. Nie bardzo rozumiem te przepisy bo na pierwszy rzut oka wychodzi, że raz wybudowane rozwiązania nie mają szans być zmienione. A przynajmniej tak Maxkad te przepisy przedstawia.

 

Ja - pozwoliłem sobie napisać do Zikitu pismo z pytaniem jakie oni mają plany na Złocieniową. Bo przecież jakieś muszą mieć skoro mieli wymagania odnoście wysokości przejazdu pod wiaduktem kolejowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę Wam zapoznać się z planem zagospodarowania terenu, może wtedy coś zrozumiecie :) proponuje sprawdzić czy to omijanie przejazdów będzie możliwe, bo z tego co ja tam widzę to w przyszłości Półłanki przed przejazdami będzie się kończyć.

A swoją drogą, czy serio sądzicie, że miasto wyremontuje drogi z których będzie mógł korzystać tylko Złocień? Nie jesteśmy pępkiem świata, albo będziemy mieli coś dla siebie i dla innych albo nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę Wam zapoznać się z planem zagospodarowania terenu, może wtedy coś zrozumiecie :) proponuje sprawdzić czy to omijanie przejazdów będzie możliwe, bo z tego co ja tam widzę to w przyszłości Półłanki przed przejazdami będzie się kończyć.

A swoją drogą, czy serio sądzicie, że miasto wyremontuje drogi z których będzie mógł korzystać tylko Złocień? Nie jesteśmy pępkiem świata, albo będziemy mieli coś dla siebie i dla innych albo nic.

 

Tak, tak.. estakada... Oprotestowana przez mieszkańców Bieżanowa i raczej nie aktualna. Dodatkowo - MPZP jest zaskarżony do WSA, wyrok co prawda nie jest prawomocny ale na 1000% będzie odwołanie do następnej instancji, minie trochę czasu i WSA plan skasuje całkowicie.

 

Szczególnie, że w uzasadnieniu wyroku bardzo często wymieniana jest droga 1 KDZ czyli właśnie Półłanki w nowym przebiegu:

 

a) Część drogi 1KDZ jest poprowadzona w sposób sprzeczny z rysunkiem Studium dla Miasta Krakowa. Tak samo w sposób sprzeczny ze Studium jest poprowadzona w planie droga w okolicy osiedla Złocień.

 

oraz

 

) Droga 1KDZ i jej przebieg w rejonie ulic Stacyjna i Bocznica brak uwzględnienia stadium w zakresie .

 

- ograniczenie hałasu u źródła poprzez:

 

-przerzucenie ruchu tranzytowego na arterie położone z dala od zabudowy,"

 

Konsultacje z mieszkańcami wskazały na możliwość poprowadzenia drogi 1KDZ w sposób nie kolidujący z większością zabudowy mieszkaniowej. Wyników tych konsultacji nie uwzględniono w zaskarżanej uchwale .

 

Realizacja nowej Półłanki w przebiegu z zaskarżonego MPZP nie ma żadnych szans (no chyba, że miasto to wybuduje zanim Sąd następnej instancji wyda prawomocny wyrok). Czyli szans nie ma.

 

Tu Orzeczenie WSA w sprawie MPZP Płaszów Rybitwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja napisałam o estakadzie? Tej estakady nie będzie i nie będzie przejazdu, będzie to ślepa droga. To, że nowy przebieg Półłanki może się nie podobać to jedno, ale nowa Półłanki jest dopiero od Biedronki. A jedyny nasz wyjazd w kierunku Bieżanowa w dalszej przyszlości to będzie Złocieniowa moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja napisałam o estakadzie? Tej estakady nie będzie i nie będzie przejazdu, będzie to ślepa droga. To, że nowy przebieg Półłanki może się nie podobać to jedno, ale nowa Półłanki jest dopiero od Biedronki. A jedyny nasz wyjazd w kierunku Bieżanowa w dalszej przyszlości to będzie Złocieniowa moim zdaniem.

 

Aaaa... to nie... jak TWOIM zdaniem będzie przejazd taki a nie inny to ja przepraszam... Skąd to wiesz? Ze studium? Z MPZP?

 

Czemu uważasz, że skoro w planach była estakada to nie będzie przejazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jedyny nasz wyjazd w kierunku Bieżanowa w dalszej przyszlości to będzie Złocieniowa moim zdaniem.

 

Szedłeś kiedyś Złocieniową w kierunku Sucharskiego :?:

Masz trochę wyobraźni :?:

Zastanowiłeś się jak niby autobusy MPK mają pokonać ten odcinek specjalny :?: bo inaczej tego chyba nie można nazwać.

Przewidziałeś na tym odcinku dodatkowo ruch pieszych :?:, rowerzystów :?: to że osiedle będzie się rozwijać :?: konsekwencją czego będzie ciągle zwiększająca się liczba ludności :?:

 

POzdrawiam.

 

Najlepsze byłyby 12 metrowe autobusy skręcające w Sucharskiego w stronę Półłanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Gość Rzulfrydz
Temat rusza pełną parą, otwarto koperty, wybrano (wstępnie) wykonawcę. Teraz tylko czekać, aż zaczną u nas kopać.

 

Dla ciekawskich, wycinek z projektu - Przystanek Złocień

 

brydni, Twoje materiały są nieaktualne. Tu masz aktualny projekt.

 

Postprzez Djinn » 2 lis 2016, o 13:15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rusza pełną parą, otwarto koperty, wybrano (wstępnie) wykonawcę. Teraz tylko czekać, aż zaczną u nas kopać.

 

Dla ciekawskich, wycinek z projektu - Przystanek Złocień

 

brydni, Twoje materiały są nieaktualne. Tu masz aktualny projekt.

 

Postprzez Djinn » 2 lis 2016, o 13:15

 

 

Gdzie ten link ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

No to zaczęło się!!!!! Jest podpisana umowa :)

 

W obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka władze PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z konsorcjum firm Strabag oraz Krakowskie Zakłady Automatyki na modernizację odcinka kolejowego Kraków Towarowy-Rudzice, wraz z dobudową dwóch par torów dla kolei aglomeracyjnej. Inwestycja warta jest 966 mln zł. Budowa ma potrwać do końca 2020 roku.

 

Wykonawca ma 48 miesięcy na realizację przedsięwzięcia, które zacznie się już w lipcu tego roku. Prace mają się jednak potrwać do końca 2020 roku. W tym czasie wciąż będzie trwała modernizacja linii E30 w Bronowicach oraz budowa łącznicy kolejowej na Zabłociu. Mieszkańcy muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami. W ramach umowy zmodernizowanych zostanie blisko 20 km trasy z Kraków Główny Towarowy-Rudzice. Na odcinku Kraków Główny-Kraków Płaszów pojawią powstanie dodatkowe para torów. Te mają posłużyć kolei aglomeracyjnej. Jak przekonywał minister Adamczyk, Kraków zyska tym samym kolej aglomeracyjną z prawdziwego zdarzenia.

W ramach inwestycji powstaną też dwa nowe przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Przebudowane będą cztery inne – Łobzów, Prokocim, Kokotów i Węgrzce Wielkie. Przebudowane zostaną także cztery stacje kolejowe – Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstaną też dwa 200-metrowe mosty na Wiśle. Odcinek nasypu kolejowego od ulicy Kopernika do Grzegórzeckiej stanie się estakadą kolejową. Przestrzeń pod nią będzie można zagospodarować na potrzeby mieszkańców.

 

 

Prawie 20-kilometrowy odcinek linii E30 przebuduje konsorcjum firm Strabag i Krakowskie Zakłady Automatyki. W przetargu zaproponowały one wykonanie prac za 966 mln złotych netto. Nie była to najniższa z zaproponowanych kwot: za 958 mln zł prace chciało wykonać konsorcjum firm Mota-Engil, Mostostal Warszawa i Acciona, ale ich oferta nie została wybrana. Złożone przez nich odwołanie zostało odrzucone przez Krajową Izbę Odwoławczą, ale firmy nie zgodziły się z tym werdyktem i skierowały sprawę do sądu. To jednak nie wykluczało możliwości podpisania umowy z drugim w kolejności oferentem. – Sąd w ubiegłym tygodniu pozwolił nam na podpisanie umowy. To też jest sygnałem, że idziemy w dobrym kierunku – zapewniał w rozmowie z LoveKraków.pl Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

 

 

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/miliar ... 19836.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...