Skocz do zawartości

Stacja kolejowa Złocień


Gość Rzulfrydz

Rekomendowane odpowiedzi

co do Jasieńskiego nie ma problemu, chodzi o to by do sucharskiego nie otwarli ...
Mam nadzieję że źle Cię zrozumiałem ale likwidacja przejazdu na ul. Jasieńskiego odcięła mieszkańców domów jednorodzinnych po naszej stronie, dla których ten przejazd był jedynym połączeniem ze światem (dojazdem do ul. Sucharskiego). Jako alternatywę PLK przewidziała budowę drogi wzdłuż torów do ul Złocieniowej, która będzie ich łączyć z ul. Sucharskiego i w tym przypadku nie ma innej opcji. Odcięcie ich od ul. Sucharskiego a w zamian jedynie dojazd od naszego osiedla to mniej więcej tak jakby otworzyć Złocieniową a zamknąć Agatową.

 

No nie. Bo tych domów jest tam może 6. Żeby mieszkańcy 6 domów mieli blisko na Sucharskiego cierpieć będzie całe osiedle. Bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem do mieszkańców tych 6 domów, ale ja nie jestem za tym, żeby przez nich cierpiało całe osiedle. Albo zrobić im połączenie ze Złocieniową tylko na osiedle (przejazd pod wiaduktem zostawić zamknięty), ale udostępnić właśnie przejazd po wiaduktem, a odcinek Złocieniowej przy blaszanych garażach zamknąć całkowicie dla ruchu.

 

Jak już ktoś wcześniej pisał, po udrożnieniu ruchu z Sucharskiego na Złocień, zacznie się u nas armageddon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozśmieszaj mnie, od kiedy na zadupiu ktokolwiek zwraca uwagę na znak zakazu wjazdu ???

Na osiedlu jest kilka dróg z jednym kierunkiem, trzeba mieć oczy naokoło głowy, bo ta jednokirunkowość przejazdu jest tylko na znakach.

Pamiętacie jak wyglądał przejazd pod wiaduktem w czasie remontu skrzyżowania Agatowej z Półłanki ? Był nakaz pierwszeństwa przejazdu ( na osiedle, jadąc od Sucharskiego ) i dopiero stały patrol Straży Miejskiej uspokoił sytuację.

A armagedon z tranzytem przerabialiśmy, gdy Złocieniowa nie była zamknięta i to niestety już było - nikt tego sobie nie wymyślił. Nowym mieszkańcom którzy tego nie przeżyli ... po prostu brak wyobraźni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie przerobili przejzdu pod wiaduktem nie wyobrażam sobie wzmożonego ruchu samochodowego (nawet jednokierunkowego) na tym krótkim odcinku Złocieniowej po stronie naszego osiedla. Może i wyolbrzymiam, ale moim zdaniem będzie tam spore zagrożenie życia i zdrowia dla ruchu pieszego i rowerowego....

 

Jestem mieszkańcem SM, więc nie pamiętam czasów otwartego przejazdu (oprócz krótkiego epizodu ze dwa lata temu). Mam jednak wyobraźnię jako kierowca samochodu/pieszy/rowerzysta/ojciec itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże, ty widzisz i nie grzmisz!

 

Mieszkańcy osiedla Złocień nie mają jak wyjechać z osiedla - w planie jest przejezdna Złocieniowa - to mieszkańcy protestują, bo to oznacza straszliwy TRANZYT przez ich osiedle! Wolą nie mieć jak wyjechać, niż zmagać się z morderczym tranzytem. Tiry, ciężarówki, cwaniaki itp murowane.

Z drugiej strony - mieszkańcy osiedla protestują, bo nowy przejazd to ma być w zamyśle wyjazd dla mieszkańców 6 (słownie: sześciu) domów, a czym jest 6 (słownie: sześć) domów, wobec całego Złocienia, który co prawda nie ma jak wyjechać, ale nie chce strasznego tranzytu...

Czyż to nie hipokryzja drodzy sąsiedzi? Można by się spytać: czym jest Złocień (i jego problemy komunikacyjne), wobec całego Krakowa? No właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem za otwarciem tego przejazdu ale z utworzonym fizycznym utrudnieniem które będzie mocno zmniejszać ruch pod wiaduktem. Po pierwsze ograniczenie wysokości tak aby nie dały rady przejechać żadne pojazdy poza osobowymi. Utworzenie wystających naprzemiennie wysp tak aby ograniczyć sensowność dużego ruchu. Jeśli ktoś będzie miał czekać na przejazd w korku dłużej niż przez przejazdy to zrezygnuje ze skrótu - patrz wyspo-progi które były przez jeden dzień na Małej Górze. Można dodatkowo jeszcze dodać progi. Takie rozwiązanie nie będzie uciążliwe dla mieszkańców i małego natężenia ruchu a umożliwi przejazd. Z ruchem samochodowym jest jak z wodą - płynie tak gdzie nie ma przeszkód.

 

Sent from my C6833 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy XXI wiek, na Małej Górze utrudniamy ruch osobówkom, a nie utrudnimy ruchu pojazdom o dmc powyżej 3,5 t? Proszę Was... czytając to forum czasem się zastanawiam czy mieszkańcy naszego osiedla w większości nie przeprowadzili się z jakiegoś zadupia i najlepiej podprowadziliby sobie wąską drużkę pod sam dom z bramą i szlabanami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanówcie się czy chcecie mieć osiedle z fajnym wyjazdem czy dalej prywatne osiedle ze ślepą drogą. Może wyrażę się zbyt dosłownie, ale puknijcie się w czoło. Jak będziemy marudzić na inwestycje to nie będzie nic. Jest takie powiedzenie, albo rybki, albo akwarium - tutaj mamy tego najlepszy przykład. A Ci długoletni mieszkańcy osiedla, który pamiętają tranzyt niech powiedzą czy była wtedy obwodnica na "wysokości" osiedla - pewnie nie, dlatego był tranzyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierzcie,

Nie jest dobrym pomysłem, otwieranie tego przejazdu i dobrze że nie ma na to planów. Sam tamtędy dzień w dzień jeździłem i wiem co piszę.

Należy dążyć do dokończenia Domagały i to powinien być priorytet dla naszego osiedla.

Będzie przystanek kolejowy, to nie duża część z Nas będzie mogło przesiąść się i na wygodny pociąg z niewydolnego autobusu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanówcie się czy chcecie mieć osiedle z fajnym wyjazdem czy dalej prywatne osiedle ze ślepą drogą. Może wyrażę się zbyt dosłownie, ale puknijcie się w czoło. Jak będziemy marudzić na inwestycje to nie będzie nic. Jest takie powiedzenie, albo rybki, albo akwarium - tutaj mamy tego najlepszy przykład. A Ci długoletni mieszkańcy osiedla, który pamiętają tranzyt niech powiedzą czy była wtedy obwodnica na "wysokości" osiedla - pewnie nie, dlatego był tranzyt.

 

Boże jakie bzdury. Obwodnica nic nie zmienia. Gdyby obwodnica była alternatywą dla wszelkiej maści aut z jadących od strony Niepołomic to Półłanki była by pusta. Gdybyś się zastanowił to może zauważyłbyś, że albo na A4 wjedziesz w Szarowie albo na węźle Wieliczka. Nie da się wjechać z Sucharskiego na obwodnicę. Nie ma w planach budowy wjazdu.

Ci którzy jadą A4 od Katowic zjeżdżają na Śliwiaka. Ci którzy jadą od Tarnowa - zjeżdżają na Śliwiaka.

 

Jeździsz w ogóle samochodem? Czy tak sobie tylko piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to i wyolbrzymianie, ale ja po prostu nie widzę tam wprowadzenia ruchu samochodowego. Jeśli tam miałoby się stać, trzeba by przebudować całą Złocieniową aż od skrzyżowania z Agatową tworząc przynajmniej chodnik o znacznej szerokości. Ruch pieszy i rowerowy w "szczycie" jest znaczny, w letnim sezonie jest to miejsce spaceru wielu osób z dziećmi w wózkach czy na małych rowerkach ... jak tam miałoby to wyglądać z dwupasmową drogą?

 

A co do udrożnienia wyjazdu z osiedla, uważam, że po oddaniu Domagały problem częściowo zniknie. Ci, co mają pojechać na północ, pojadą nową trasą, Ci na Bieżanów, trafią na (mam nadzieję), przebudowany wyjazd pod Biedronką. Problemem może okazać się zwiększenie częstotliwości zamykania przejazdów, co mogłoby zachęcać kierowców do robienia sobie skrótu właśnie przez Złocieniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Państwo. Mieszkam na osiedlu i równocześnie jestem pracownikiem PLK . Obecnie MIB (Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa) prowadzi sprawę wyjaśniającą dotyczącą decyzji ULLK (Ustalenie lokalizacji Linii Kolejowej) właśnie w sprawie dojazdu dla mieszkańców odciętych przez likwidację przejazdu na ul Jasieńskiego.

W trakcie uzgodnień z zarządcą drogi (Złocieniowa) ZIKIT w warunkach nakazał przebudowę wiaduktu tak aby światło pionowe pod wiaduktem wynosiło 3,5 m (tak aby pod wiaduktem można było puścić autobusy) jezdnia była dwu kierunkowa i do tego był jeszcze ciąg pieszo rowerowy i te warunki w projekcie zostały spełnione. Ponadto ul. Złocieniową umożliwiono dojazd do tych nieszczęsnych 6 domów bo taki obowiązek narzucają na PLK przepisy ustawy o transporcie kolejowym.

Obecnie właściciele 2 z 6 domów odwołują się do MIB na to rozwiązanie twierdząc że nie został im zapewniony odpowiedni dojazd do posesji pomimo tego że pomiędzy Serafą a nowymi torami zaprojektowano nową drogę na której przewidziano zjazd na ich działki i utrudnienia w dojeżdzie pojazdów uprzywilejowanych (karetki, straż).

Przejazd pod wiaduktem na złocieniowej bedzie czy tego chcemy czy nie. A żeby poprawić bezpieczeństwo ul Złocieniowej na odcinku Agatowa - Sucharskiego należy atakować ZIKIT jako zarządcę tej drogi. Skoro wystawili takie warunki dla przejazdu pod wiaduktem niech zrobią resztę Złocieniowej tak aby była bezpieczna.

W decyzji ULLK przejazd pod wiaduktem jest uwzględniony i tego już nikt nie zmieni no chyba że ministerstwo uwali decyzję ale wtedy przystanek Złocień baaaaaaaaaaaaaaardzo oddali się w czasie nie wspominając już o tym czy inwestycja w ogóle zostanie zrealizowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie. Bo tych domów jest tam może 6. Żeby mieszkańcy 6 domów mieli blisko na Sucharskiego cierpieć będzie całe osiedle. Bzdura.

Napisz do ministerstwa i sejmu żeby zmienili ustawę o transporcie kolejowym, która taki obowiązek narzuca. Mieli połączenie z Sucharskiego przez ul Jasieńskiego i takie połączenie PLK ma obowiązek zagwarantować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie. Bo tych domów jest tam może 6. Żeby mieszkańcy 6 domów mieli blisko na Sucharskiego cierpieć będzie całe osiedle. Bzdura.

Napisz do ministerstwa i sejmu żeby zmienili ustawę o transporcie kolejowym, która taki obowiązek narzuca. Mieli połączenie z Sucharskiego przez ul Jasieńskiego i takie połączenie PLK ma obowiązek zagwarantować

 

Ale niech sobie mieszkańcy tych 6 domów jeżdżą Złocieniową. Po prostu barierę trzeba przestawić 2 metry dalej. Tak, żeby z nowej drogi można było skręcić pod wiadukt ale pojechać już na osiedle nie. I wilk będzie syty i owca cała.

 

PS. Jak czytam o autobusach na Złocieniowej to szczerze mówiąc chce mi się śmiać. To jest dróżka na 1 osobówkę. Mam nadzieję, że po tym jak PKP wybuduje przystanek to nie będzie dało się poszerzyć Złocieniowej na fragmencie od wiaduktu do zakrętu z blaszakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie wreszcie drugi wyjazd z osiedla i bardzo się z tego cieszę. Rozumiem, że część mieszkańców może być niezadowolona, ale zdecydowana większość na tym skorzysta. Proszę nie pisać, że przez drugi wyjazd będzie cierpieć całe osiedle bo to nieprawda. Ja i wszyscy moi znajomi są za tą inwestycją.

 

Co do tego tranzytu: jeśli ktoś będzie chciał ominąć przejazdy kolejowe to raczej pojedzie Agatową niż Złocieniową (skręci w prawo koło nowej budowy bo to prostsza droga i bez progów zwalniających).

W przeciwieństwie do niektórych mam nadzieję, że da się poszerzyć Złocieniową na fragmencie między Asem a torami. Liczę na 2 ładne pasy i chodnik.

 

Ponad to mam nadzieję, że kiedyś będzie połączenie Domagały ze Śliwaka, tramwaj na Złocień i jeszcze jakiś mostek przez Serafę na wysokości Słonecznego.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże jakie bzdury. Obwodnica nic nie zmienia. Gdyby obwodnica była alternatywą dla wszelkiej maści aut z jadących od strony Niepołomic to Półłanki była by pusta. Gdybyś się zastanowił to może zauważyłbyś, że albo na A4 wjedziesz w Szarowie albo na węźle Wieliczka. Nie da się wjechać z Sucharskiego na obwodnicę. Nie ma w planach budowy wjazdu.

Ci którzy jadą A4 od Katowic zjeżdżają na Śliwiaka. Ci którzy jadą od Tarnowa - zjeżdżają na Śliwiaka.

 

Jeździsz w ogóle samochodem? Czy tak sobie tylko piszesz?

Oj, sledzik1984, jeżdżę i to codziennie. Właśnie dlatego, że nie da się wjechać na obwodnice z Sucharskiego to nie będzie tranzytu przez Złocieniową. A Niepołomice teraz dostały wyjazd w Śliwiaka więc po co mają pchać się przez Złocień? Z tego co pamiętam zarzekałeś się wynieść z forum a wciąż tu jesteś więc przestań na siłę udowadniać, że tylko ty masz rację. Te 6 domów powinno mieć cywilizowany wyjazd, my jako osiedle wcale nie jesteśmy lepsi bo jest nas więcej. Takimi argumentami, że jesteśmy ważniejsi możemy tylko stracić.

 

Maxkad napisał wyraźnie, ta Złocieniowa, która powstanie nie ma nic wspólnego z istniejącą. Moim zdaniem super, że będzie tak fajny wyjazd z osiedla i będziemy połączeni ze światem a wciąż nie będzie dużego ruchu na samym osiedlu bo ruch z Złocieniowej będzie kontynuowany Agatową.

A Maxkad już wiele razy pisał jak będzie ta Złcoieniowa wyglądać, jest dostępna dokumentacja więc jak ktoś chce i trochę pogrzebie to znajdzie te wszystkie informacje. Gdyby nie Maxkad to byśmy dużo wolniej otrzymywali pewne informacje, więc proszę tutaj jakiegoś bicia piany nie zarzucać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże jakie bzdury. Obwodnica nic nie zmienia. Gdyby obwodnica była alternatywą dla wszelkiej maści aut z jadących od strony Niepołomic to Półłanki była by pusta. Gdybyś się zastanowił to może zauważyłbyś, że albo na A4 wjedziesz w Szarowie albo na węźle Wieliczka. Nie da się wjechać z Sucharskiego na obwodnicę. Nie ma w planach budowy wjazdu.

Ci którzy jadą A4 od Katowic zjeżdżają na Śliwiaka. Ci którzy jadą od Tarnowa - zjeżdżają na Śliwiaka.

 

Jeździsz w ogóle samochodem? Czy tak sobie tylko piszesz?

Oj, sledzik1984, jeżdżę i to codziennie. Właśnie dlatego, że nie da się wjechać na obwodnice z Sucharskiego to nie będzie tranzytu przez Złocieniową. A Niepołomice teraz dostały wyjazd w Śliwiaka więc po co mają pchać się przez Złocień? Z tego co pamiętam zarzekałeś się wynieść z forum a wciąż tu jesteś więc przestań na siłę udowadniać, że tylko ty masz rację. Te 6 domów powinno mieć cywilizowany wyjazd, my jako osiedle wcale nie jesteśmy lepsi bo jest nas więcej. Takimi argumentami, że jesteśmy ważniejsi możemy tylko stracić.

 

Maxkad napisał wyraźnie, ta Złocieniowa, która powstanie nie ma nic wspólnego z istniejącą. Moim zdaniem super, że będzie tak fajny wyjazd z osiedla i będziemy połączeni ze światem a wciąż nie będzie dużego ruchu na samym osiedlu bo ruch z Złocieniowej będzie kontynuowany Agatową.

A Maxkad już wiele razy pisał jak będzie ta Złcoieniowa wyglądać, jest dostępna dokumentacja więc jak ktoś chce i trochę pogrzebie to znajdzie te wszystkie informacje. Gdyby nie Maxkad to byśmy dużo wolniej otrzymywali pewne informacje, więc proszę tutaj jakiegoś bicia piany nie zarzucać.

 

Ty naprawdę myślisz, że ludzie jadący obecnie Sucharskiego w Półłanki nie będą skracać i ułatwiać sobie przejazdu jadąc przez osiedle? Ja - gdy tylko dowiedziałbym się o możliwości przejazdu zacząłbym jeździć przez osiedle. I 99% ludzi jadących tą trasą tak zrobi. Bo 1) ominą stop 2) ominą 3 przejazdy kolejowe 3) oszczędzą zawieszenie nie jadąc po rozwalonych przejazdach 4) skrócą sobie trasę

 

Fajnie, że widzisz tylko własny czubek nosa. To, że ty nie będziesz mieć ruchu pod blokiem nie znaczy, że inni nie będą mieć. Mieszkańcy domów przy Złocieniowej to co?

 

Możesz mi wskazać gdzie maxkad pisał jak będzie wyglądać Złocieniowa? Mnie się wydaje, że napisał, że PKP nie będzie przebudowywać Złocieniowej tylko może zrobić to Zikit. I nikt nigdzie nie napisał, że Zikit to przebuduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na to dwa rozwiązania:

1 - nowa droga jest drogą jednokierunkową (kierunek sucharskiego) wraz z tonażem 3,5t i wysokością nie przekraczajacą 3m (żeby ograniczyć przejazdy półciążarówek, które mają w dow. rej. do 3,5t na kat."B" ).

2 - jadąc od ul sucharskiego za mostem znak D-4a "Droga bez przejazdu" , a od osiedla według planów. Czyli ruch pieszych zachowany jak wcześniej, a dojazd do kolejki możliwy tylko od strony osiedla - co usprawni naszą komunikację i szybszy dojazd do centrum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeżeli decyzja o otwarciu przejazdu pod torami jest praktycznie zaklepana, to albo tak jak ktoś pisał: przesuwamy zapory na złocieniową i zostajemy z zablokowaną drogą z opcją awaryjnego otwarcia,

albo wymuszamy budowę przynajmniej chodnika od ul. sucharskiego do blaszaka i ograniczenie wjazdu na osiedle jedynie do osobówek i do tego najlepiej dołożyć strefę zamieszkania już od ul. sucharskiego aż po biedronkę z tym, że pomimo strefy to i tak niezbędny jest chodnik na tym zakręcie przy garażach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...