Skocz do zawartości

Stacja kolejowa Złocień


Gość Rzulfrydz

Rekomendowane odpowiedzi

Najnowsze wieści.

https://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/k ... y-rudzice/

 

 

"Według Szalachy wykonawca inwestycji powinien zostać wybrany w ciągu około miesiąca. Podpisanie umowy z nim planowane jest na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku. Budowa mogłaby się rozpocząć jeszcze w 2017 r. i zakończyć w 2021 r."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Temat rusza pełną parą, otwarto koperty, wybrano (wstępnie) wykonawcę. Teraz tylko czekać, aż zaczną u nas kopać.

 

Dla ciekawskich, wycinek z projektu - Przystanek Złocień

Witaj,

 

Gdzie na mapie można "przyporządkować" ten wycinek?

 

Z pozdrowieniami

Kaziu

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nowa wizja przejazdu pod wiaduktem na ul. Złocieniowej.

 

http://www.openstreetmap.org/#map=18/50.01821/20.05376

 

Wychodzi na to, że zostanie to wykonane ze starym założeniem przedłużenia Złocieniowej do Jasieńskiego i udrożnienia przejazdu pod wiaduktem jako droga dwujezdniowa (aktualnie zakaz przejazdu).

 

Z tego wszystkiego nurtuje mnie tylko jak zostanie zorganizowane zabezpieczenie pieszych na odcinku od skrzyżowania Złocieniowej z Agatową aż pod Fanaberię. Tam jest tak ciasno, że jeden samochód z pieszym mijać się będzie na "gazetę" a co dopiero dwa samochody jadące w przeciwnych kierunkach ... Może by już na tym etapie zacząć działać i zrobić z tego jednokierunkową (pod wiaduktem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Djinn z tym ruszaniem pełną parą to jeszcze potrwa bo wybrany wykonawca będzie musiał zrobić dokumentację wykonawczą nie wspominając już o uzyskaniu pozwolenia na budowę. Poza tym decyzja ULLK jest w trakcie wyjaśnień w MIB bo były skargi do ministerstwa na wydaną decyzję lokalizacyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nowa wizja przejazdu pod wiaduktem na ul. Złocieniowej.

 

http://www.openstreetmap.org/#map=18/50.01821/20.05376

 

Wychodzi na to, że zostanie to wykonane ze starym założeniem przedłużenia Złocieniowej do Jasieńskiego i udrożnienia przejazdu pod wiaduktem jako droga dwujezdniowa (aktualnie zakaz przejazdu).

 

Z tego wszystkiego nurtuje mnie tylko jak zostanie zorganizowane zabezpieczenie pieszych na odcinku od skrzyżowania Złocieniowej z Agatową aż pod Fanaberię. Tam jest tak ciasno, że jeden samochód z pieszym mijać się będzie na "gazetę" a co dopiero dwa samochody jadące w przeciwnych kierunkach ... Może by już na tym etapie zacząć działać i zrobić z tego jednokierunkową (pod wiaduktem)?

Dzięki Ci wielkie

K.

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale przynajmniej oficjalnie już cała procedura się rozpoczęła. Ja wiem, że do wbicia łopaty miną lata (!), ale przynajmniej już coś zacznie się dziać. Można liczyć na to, że za kilka lat będziemy mieli w końcu południowy łącznik drogowy osiedla ze światem zewnętrznym a w dodatku powstanie całkiem przyjemna inwestycja w postaci przystanku kolejowego.

 

Najbardziej niestety obawiam się połączenia ruchu samochodowego z ruchem pieszym. Pomijając opcję tranzytu przez osiedle (Sucharskiego - Złocieniowa - Domagały - Półłanki) nie wyobrażam sobie zorganizowania bezpiecznego ruchu dla pieszych na zakręcie przy blaszanych garażach i pod samym wiaduktem. Tam jest tak ciasno i "ślepo", że dwóch rowerzystów może trafić na "czołówkę", a co dopiero samochody ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej niestety obawiam się połączenia ruchu samochodowego z ruchem pieszym. Pomijając opcję tranzytu przez osiedle (Sucharskiego - Złocieniowa - Domagały - Półłanki) nie wyobrażam sobie zorganizowania bezpiecznego ruchu dla pieszych na zakręcie przy blaszanych garażach i pod samym wiaduktem. Tam jest tak ciasno i "ślepo", że dwóch rowerzystów może trafić na "czołówkę", a co dopiero samochody ....

Zgodzę się z tobą jeżeli chodzi o część nie objętą projektem czyli zakręt koło garaży. Projekt przewiduje całkowitą przebudowę mostu - zwiększenie swiatła pionowego i poziomego- Zaprojektowana jezdnia jest dwukierunkowa a ponadto oddzielnie ciąg pieszo rowerowy ( z którego będą wyjścia na perony) podwyższony o jakieś 0,8 m w stosunku do najniższego poziomu drogi. Środkowa podpora mostu jest zaprojektowana jako ścianka szczelna co uniemożliwi zalanie drogi. Z tego co pamiętam to koryto rzeki też jest poszerzone pod obiektem.

Teraz trzeba tylko Cisnąc ZIKIT o zrobienie Złocieniowej na odcinku od Agatowej do obiektu ale może się to spotkać z niezadowoleniem mieszkańców z uwagi na zwiększony ruch samochodów na osiedlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezadowolenie to mało powiedziane. W Zikicie trzeba walczyć o zablokowanie otwarcia Złocieniowej. Szczególnie teraz - gdy zmieniono organizację ruchu na skrzyżowaniu Sucharskiego z Półłanki. Ludzie jadący od Kokotowa tnąc przez osiedle na skróty zyskują 3 krotnie:

- skracają sobie drogę (co prawda ledwie o 400 metrów)

- omijają przejazdy

- omijają skrzyżowanie na którym mają znak STOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, musimy zawalczyć o to abyśmy mieli jak najwięcej dojazdów/wyjazdów z osiedla.

 

Czyli budowa Domagały, zrobienie przejezdnej Złocieniowej oraz połączenie Złocieniowej do Jasieńskiego.

 

Przejezdna Złocieniowa to nie jest coś czego powinniśmy chcieć. Jeżeli tego ktoś nie rozumie to moim zdaniem nie powinien wypowiadać się w tematach komunikacji.

 

Złocieniowa i Jasieńskiego będą połączone ale nie będzie przejazdu przez tory z Jasieńskiego. Przejazd zostanie zlikwidowany.

 

A co do szlabanu na miejskiej drodze... otóż oświecę Cię :) ul. Złocieniowa nie jest ulicą miejską i Zikit nie jest jej zarządcą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 tys. pilotów dla mieszkańców? Pracujesz w jakiejś firmie od infrastruktury osiedlowej i zamierzasz wystartować w przetargu, że tak forsujesz ten pomysł?

 

Jeśli to było do mnie to - nie :) I ja nie pomyślałem nawet o szlabanie. Jedyną opcją jest zamknięta Złocieniowa. Bilans zysków i strat jest jaki jest. Lepiej mieć jeden wyjazd z osiedla niż 2 wyjazdy i cały ruch z który obecnie jedzie Sucharskiego na Półłanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecna sytuacja z zamkniętą Złocieniową na pewno nie jest na rękę osobom, które codziennie muszą przedostać się w okolice Sucharskiego (Kokotów, Wieliczka). Ale pytanie, ile faktycznie jest takich osób na osiedlu?

 

Otwarcie „tranzytu” przez osiedle po takim odcinku jak właśnie przy blaszanych garażach mija się z celem. Zagrożenie życia, zdrowia i świętego spokoju dla każdego, kto chce lub musi przejść tamtędy na piechotę czy nawet rowerem. Taka jest moja opinia.

 

Co do reszty mieszkańców, niedługo będziemy mieli skończoną obwodnicę, zakończy się budowa estakady kolejowej na Wielickiej – oba te rozwiązania w jakimś stopniu odciążą Półłanki. Przy otwarciu Domagały cały ruch z osiedla na północ pojedzie właśnie tamtędy, więc wyjazd z osiedla przy Biedronce znacznie się odciąży. Trzeba tylko poczekać. No z Domagały może trochę dłużej niż z obwodnicą (plan otwarcia na 07.2017), ale jednak to jest jakiś plan na przyszłość.

 

Z drugiej strony zwiększony ruch kolejowy może nawet przy zmniejszonym ruchu na Półłanki generować większe zatory (w szczycie) niż teraz …

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejezdna Złocieniowa to nie jest coś czego powinniśmy chcieć. Jeżeli tego ktoś nie rozumie to moim zdaniem nie powinien wypowiadać się w tematach komunikacji.

 

Złocieniowa i Jasieńskiego będą połączone ale nie będzie przejazdu przez tory z Jasieńskiego. Przejazd zostanie zlikwidowany.

 

A co do szlabanu na miejskiej drodze... otóż oświecę Cię :) ul. Złocieniowa nie jest ulicą miejską i Zikit nie jest jej zarządcą!

Niestety Sledzik jak się okazuje tylko połowicznie masz rację dlatego CIĘ uświadomię - ul. Złocieniowa jest drogą Wewnętrzną (czyli nie jest miejska - tu masz rację ) ale niestety zarządza nią ZIKIT - i to akurat wiem gdyż musieli udowodnić to stawiając warunki przebudowy obiektu nad złocieniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 tys. pilotów dla mieszkańców? Pracujesz w jakiejś firmie od infrastruktury osiedlowej i zamierzasz wystartować w przetargu, że tak forsujesz ten pomysł?

Po pierwsze to moja pierwsza wypowiedz wiec nic nie forsuje, po drugie wyczuj ironie, po trzecie gdybym mial zaplacic za pilot 40 zl to uwazam ze warto; kto nie, niech nagina naokolo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Wy ale ja nie za bardzo komfortowo czuję się z tylko jedną ulicą dojazdową do osiedla.

Pomyślcie jakiś wypadek, przewrócone drzewo i osiedle jest całe odcięte.

 

Przy tak rozwijającym się osiedlu jak nasze przynajmniej 2 drogi dojazdowe to minimum.

I w dodatku przejazdy kolejowe na półłanki. Ich stan jest coraz gorszy, oraz dodatkowo zwiększony ruch w kierunku na Tarnów generuje dodatkowe ograniczenia transportowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Wy ale ja nie za bardzo komfortowo czuję się z tylko jedną ulicą dojazdową do osiedla.

Pomyślcie jakiś wypadek, przewrócone drzewo i osiedle jest całe odcięte.

 

Przy tak rozwijającym się osiedlu jak nasze przynajmniej 2 drogi dojazdowe to minimum.

I w dodatku przejazdy kolejowe na półłanki. Ich stan jest coraz gorszy, oraz dodatkowo zwiększony ruch w kierunku na Tarnów generuje dodatkowe ograniczenia transportowe.

 

No... generalnie wymienione przez Ciebie katalizmy odcinają osiedle na całe tygodnie.

 

Ja Ci piszę, że setki (jak nie tysiące) aut z rejestracją KWI będą omijać przejazdy przez osiedle po czym ty piszesz o tym, że zniszczone i chcesz mieć alternatywę.

 

Rozumiesz co tu będzie się działo? Przejazd został zablokowany wiele lat temu przez tranzyt właśnie. Wyobraź sobie teraz o ile mniejszy ruch był 15 lat temu...(czy ileś tam.. nie wiem dokładnie kiedy zablokowano Złocieniową)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ul. Złocieniowa jest alternatywą dla mieszkańców z ul. Feliksa Jasieńskiego (na której likwidowany jest przejazd) i nie ma opcji żeby zamknąć im dojazd do ul. Półłanki przez nasze osiedle. I tak są stratni z uwagi na likwidacje przejazdu bo mieli przejść przez tory i byli na pętli autobusowej a po inwestycji będą musieli dymać na Sucharskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do Jasieńskiego nie ma problemu, chodzi o to by do sucharskiego nie otwarli ...
Mam nadzieję że źle Cię zrozumiałem ale likwidacja przejazdu na ul. Jasieńskiego odcięła mieszkańców domów jednorodzinnych po naszej stronie, dla których ten przejazd był jedynym połączeniem ze światem (dojazdem do ul. Sucharskiego). Jako alternatywę PLK przewidziała budowę drogi wzdłuż torów do ul Złocieniowej, która będzie ich łączyć z ul. Sucharskiego i w tym przypadku nie ma innej opcji. Odcięcie ich od ul. Sucharskiego a w zamian jedynie dojazd od naszego osiedla to mniej więcej tak jakby otworzyć Złocieniową a zamknąć Agatową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...