Skocz do zawartości

Stacja kolejowa Złocień


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 408
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

źródło:https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tak-powstaje-przystanek-kolejowy-na-zlocieniu-video_34420.html

Z jednej strony chcemy lepszego dojazdu do naszego osiedla z drugiej boimy się wzmożonego ruchu, mam również pewne obawy ale jak to się mówi nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. 

Ja natomiast nie rozumiem Twojego ultra pesymizmu. Uważam że największym problemem jest wyjazd z osiedla. Nie trzeba tego co napisałeś, ja widzę bardzo proste rozwiązanie: zrobienie ul Złocieniowej je

Posted Images

37 minut temu, Malachit1980 napisał:

Ile razy mam wszystkim tłumaczyć, że tzw. nowa Złocieniowa to zupełnie inna droga niż ta co biegnie obecnie. Nowa pójdzie na wprost, a nie przez żaden mostek koło fanaberii,

Pewnie łatwiej by było jakbyś oznaczył na mapce tą drogę 😉

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Malachit1980 napisał:

Ile razy mam wszystkim tłumaczyć, że tzw. nowa Złocieniowa to zupełnie inna droga niż ta co biegnie obecnie. Nowa pójdzie na wprost, a nie przez żaden mostek koło fanaberii,

Fajnie, 

podaj jeszcze datę ukończenia jej budowy albo chociaż linka do informacji o rozstrzygniętym przetargu na jej budowę :) 

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość MisiekW
4 godziny temu, MarkooMM napisał:

Fajnie, 

podaj jeszcze datę ukończenia jej budowy albo chociaż linka do informacji o rozstrzygniętym przetargu na jej budowę :) 

Dokładnie. Wg wcześniejszych wpisów w tym temacie owszem droga ma być, ale przedmówcy wspominali że wszystko spoko tylko że jedno ma się do drugiego (nowa droga i inwestycja PKP) jak piernik do wiatraka i że najpewniej PKP swoją inwestycję skończy a mostek jak będzie tak będzie.

Nikt tych wypowiedzi nie prostował więc nie widzę powodu skąd to oburzone "ile razy mam wszystkim tłumaczyć". Powyższe wypowiedzi wyrażają chyba właśnie obawę o to, że kolej skończy a droga póki co będzie jaka będzie. Absurdem na miarę Domagały byłoby puszczenie ruchu pod wiaduktem na pięknej nowej drodze i postawienie zakazu ruchu tuż za nim.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przebudowa ul. Złocieniowej na odcinku od stacji do ul. Sucharskiego będzie realizowana przez miasto w ramach budowy parkingu P&R było gdzieś o tym na forum poszukajcie.

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/powstanie-parking-pr-na-zlocieniu_25646.html

nie zdążą do 2020 bo unieważnili przetarg. :)

 

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli nowa droga ma przebiegać na wprost, to wydaje mi się, że ma być prowadzona przez teren zlokalizowanego w tym miejscu podobozu obozu koncentracyjnego w Płaszowie (patrz wątek: "historia okolicy"). A jeśli tak to ewentualne znaleziska archeologiczne oddalą budowę drogi w odleeeeeeeegłą przyszłość.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, greg45 napisał:

No to jeśli nowa droga ma przebiegać na wprost, to wydaje mi się, że ma być prowadzona przez teren zlokalizowanego w tym miejscu podobozu obozu koncentracyjnego w Płaszowie (patrz wątek: "historia okolicy"). A jeśli tak to ewentualne znaleziska archeologiczne oddalą budowę drogi w odleeeeeeeegłą przyszłość.

Szansa, że w tym miejscu coś znajdą jest jak wygrana w totolotka. Wiem o czym piszę, bo tematem tego obozu zajmuję się od dawna.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.03.2020 o 21:07, MisiekW napisał:

Dokładnie. Wg wcześniejszych wpisów w tym temacie owszem droga ma być, ale przedmówcy wspominali że wszystko spoko tylko że jedno ma się do drugiego (nowa droga i inwestycja PKP) jak piernik do wiatraka i że najpewniej PKP swoją inwestycję skończy a mostek jak będzie tak będzie.

Nikt tych wypowiedzi nie prostował więc nie widzę powodu skąd to oburzone "ile razy mam wszystkim tłumaczyć". Powyższe wypowiedzi wyrażają chyba właśnie obawę o to, że kolej skończy a droga póki co będzie jaka będzie. Absurdem na miarę Domagały byłoby puszczenie ruchu pod wiaduktem na pięknej nowej drodze i postawienie zakazu ruchu tuż za nim.

Dzięki za wpis. Dokładnie oddałeś moje odczucia, z postów wcześniejszych. Nikt nie sprostował, nikt nie wie, nikt nad tym nie panuje. Wiemy jedynie, że droga to osobna inwestycja, że pójdzie „na wprost”  i że jest uzgodniona sprawa w sprawie przejścia przez teren pamięci historycznej.

Ale nie wiemy czy w momencie otwarcia przystanku kolejowego i przejazdu pod nim będzie można nową drogą dostosowaną do ruchu kołowego w dwóch kierunkach bezproblemowo wjechać/ wyjechać na osiedle w stronę ul. Sucharskiego i czy piesi będą mogli bezpiecznie po chodniku iść tamtędy na przystanek 143/234.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/pociagi-beda-sie-zatrzymywac-na-stacji-krakow-nowa-huta,156285.html

 

Skoro kilka składów SKA puszczą przez dużą obwodnicę ku stacji Kraków Nowa Huta to trzeba liczyć się z tym, że mniej pociągów w przyszłości będzie się zatrzymywać na Złocieniu...

Edytowane przez sog
  • Confused 1
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ehhh co za bzdury o częstotliwości piszecie. Nikt nie widzi ile pociągów przejeżdża teraz ?? Pisanie o 5 pociągach na dzień to czysta złośliwość. Trzeba być głuchym i ślepym aby takie bzdury pisać.

Otóż obecnie na trasie Kokotów - Kraków Główny w godzinach 5:00 a 8:00 jeździ 5 pociągów. To ile jest ich w ciągu doby.... Weźcie też pod uwagę, to iż teraz ruch jest ograniczony. Po zakończeniu całości prac będzie ich jeszcze więcej. Docelowo około 2025 roku mamy mieć pociąg SKA do Zakopanego i  Katowic :).

Zanim napiszecie coś o częstotliwości to wpierw sprawdźcie, nie potrzeba tu mega zdolności. Wystarczy wpisać stacje:

https://portalpasazera.pl

  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, to do mnie? To wypraszam sobie. Nie jestem ani złośliwy, ani głuchy i ślepy. Nie piszę bzdur i nie umniejszaj proszę moich zdolności umysłowych. Chyba reakcja nieadekwatna. Zaledwie małe spostrzeżenie, nawet jeśli nietrafione, na pewno nie warte tylu jadu. Ale jak widać masz polubienia za swój post, więc może to standard na tym forum, żeby obrażać.

Ja wiem, że jest to kilka składów. Weź pod uwagę jednak to, iż w miarę wzrostu popularności stacji Kraków Nowa Huta może się zdarzyć, iż więcej SKA zostanie przekierowanych tamtędy. Ale racja. Lepiej skupić się na tym co jest tu i teraz, a nie odległej przyszłości. A teraz dla nas najistotniejsza jest sprawa Złocieniowej po otwarciu wiaduktu ze stacją.

Dużo kursów? Jeden na 36 minut w szczycie? Ja tak nie uważam. Można powiedzieć, że optymalną częstotliwość to ma Bieżanów, gdzie przeplatają się kursy z Wieliczki z tymi od strony Tarnowa.

  • Haha 1
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się obrażać i wypraszać. Merytorycznie proszę !

Tu jest mapa z docelowym układem linii SKA:

http://barczyk.pl/program/szybka-kolej-aglomeracyjna/

To są wyłącznie Twoje przypuszczenia i obawy, choć nie tylko Twoje. Pisałem to do wszystkich, który takie rzeczy piszą.

Układ linii SKA jest dawno opracowany i zatwierdzony.

5 lat to nie odległa przyszłość. Rdzenni mieszkańcy Złocienia od 20 lat słyszeli do budowie stacji i jej się doczekają.

Powtarzam raz jeszcze:

Otóż obecnie na trasie Kokotów - Kraków Główny w godzinach 5:00 a 8:00 jeździ 5 pociągów. To ile jest ich w ciągu doby.... Weźcie też pod uwagę, to iż teraz ruch jest ograniczony. Po zakończeniu całości prac będzie ich jeszcze więcej. Docelowo około 2025 roku mamy mieć pociąg SKA do Zakopanego i  Katowic :).

Edytowane przez Mieszkaniec ul. Czeczów
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mieć niezły tupet, żeby najpierw komuś ubliżyć, a potem rzec, że nie ma co się obrażać.
Nie, jedno wysłanie linku nie uprawomocnia Cię do tego żeby kogoś nazywać ślepym i głuchym.
Jak już uczysz kogoś merytoryczności to najpierw popracuj nad stylem ;)

A poza tym - zacznij od swojej merytoryczności:
- to co podesłałeś to nie jest żadna mapka z docelowym układem linii SKA, fachowo lepiej odwołać się do studium dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej np.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-miasto-zaprezentowalo-studium-rozwoju-szybkiej-kolei-aglomeracyjnej-jak-rozwinie-sie-ska-zobacz-warianty-tras/ar/c3-14832524?fbclid=IwAR1PlGdvUBym02QyEh5qF89hbFdEYKQBlpq6v7eDSztLcgiF_ezHgrl6TM0
Poza tym bez agitacji politycznych proszę!
Ulotki wyborcze Pana Barczyka miałem u siebie w skrzynce pocztowej jeszcze przed 2010, kiedy obiecywał, że SKA powstanie za dwa lata... Nie umniejszam mu tego, że podejmuje temat SKA, ale nie jest niestety żadnym pewnym źródłem terminów i docelowych rozwiązań.
- to nie prawda, że "Układ linii SKA jest dawno opracowany i zatwierdzony."
Zachęcam do lektury artykułu powyżej.  
- a propos terminów - "docelowo około 2025 roku mamy mieć pociąg SKA do Zakopanego"? Jakim cudem? Zakończenie III etapu prac dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” planowane jest na 2027, a jak jeszcze wziąć do tego pod uwagę opóźnienia prac (jak to ma miejsce obecniei w Krakowie) to raczej nie prędko zobaczysz tu składy pod Tatry ;)To są wyłącznie Twoje pobożne życzenia :)

 

  • Haha 2
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sog napisał:

Trzeba mieć niezły tupet, żeby najpierw komuś ubliżyć, a potem rzec, że nie ma co się obrażać.
Nie, jedno wysłanie linku nie uprawomocnia Cię do tego żeby kogoś nazywać ślepym i głuchym.
Jak już uczysz kogoś merytoryczności to najpierw popracuj nad stylem ;)

A poza tym - zacznij od swojej merytoryczności:
- to co podesłałeś to nie jest żadna mapka z docelowym układem linii SKA, fachowo lepiej odwołać się do studium dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej np.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-miasto-zaprezentowalo-studium-rozwoju-szybkiej-kolei-aglomeracyjnej-jak-rozwinie-sie-ska-zobacz-warianty-tras/ar/c3-14832524?fbclid=IwAR1PlGdvUBym02QyEh5qF89hbFdEYKQBlpq6v7eDSztLcgiF_ezHgrl6TM0
Poza tym bez agitacji politycznych proszę!
Ulotki wyborcze Pana Barczyka miałem u siebie w skrzynce pocztowej jeszcze przed 2010, kiedy obiecywał, że SKA powstanie za dwa lata... Nie umniejszam mu tego, że podejmuje temat SKA, ale nie jest niestety żadnym pewnym źródłem terminów i docelowych rozwiązań.
- to nie prawda, że "Układ linii SKA jest dawno opracowany i zatwierdzony."
Zachęcam do lektury artykułu powyżej.  
- a propos terminów - "docelowo około 2025 roku mamy mieć pociąg SKA do Zakopanego"? Jakim cudem? Zakończenie III etapu prac dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” planowane jest na 2027, a jak jeszcze wziąć do tego pod uwagę opóźnienia prac (jak to ma miejsce obecniei w Krakowie) to raczej nie prędko zobaczysz tu składy pod Tatry ;)To są wyłącznie Twoje pobożne życzenia :)

 

Jakiekolwiek artykuły prasowe nie są żadną meteorytyką 🙂

Moje "życzenia" jak to nazwałeś wynikają z kilku lat korespondencji z PKP, UMK, Kolejami Małopolskimi oraz spotkań z osobami decyzyjnymi. Nie chciałem nikogo tym tu zanudzać i powtarzać co chwilę ale cóż. Układ linii SKA to nie wymysł tego czy tamtego pana tylko Urzędu Marszałkowskiego. 

https://www.malopolska.pl/dla-mieszkanca/transport/szybka-kolej-aglomeracyjna-ska

Tak więc 🙂, nadal brak meteorytyki ....

Nie będę dalej wchodził w temat skoro wiesz lepiej ....

Edytowane przez Mieszkaniec ul. Czeczów
Link do SKA
  • Confused 1
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale to Ty zacząłeś dyskusję o merytoryce. Ja nie uważam, że mogłem coś powiedzieć niemerytorycznego, natomiast nie zgadzam się, żeby z tego tytułu być nazwanym ślepym, głuchym i złośliwym. Szczególnie, że druga strona konkretów się nie trzyma.

Artykuł odnosi się do studium SKA, zaś Twój link do UM - no wybacz - opisuje bieżące rozwiązanie, a nie kolej SKA z prawdziwego zdarzenia o której będzie można mówić i wdrażać jak zostanie zakończona modernizacja średnicy wraz z oddaniem czterech torów w centrum, nowego mostu i stacji Grzegórzki (oraz Złocienia i w przyszłości kolejnych przystanków).

Godzinę temu, Mieszkaniec ul. Czeczów napisał:

Moje "życzenia" jak to nazwałeś wynikają z kilku lat korespondencji z PKP, UMK, Kolejami Małopolskimi oraz spotkań z osobami decyzyjnymi. Nie chciałem nikogo tym tu zanudzać i powtarzać co chwilę ale cóż.

Tak, ponieważ sam domagasz się konkretnych odpowiedzi, a nie przypuszczeń. Napisz więc jak to możliwe, że za 5 lat pojedziemy ze Złocienia do Zakopanego, skoro do końca roku 2021 ma powstać projekt linii (I etap), zaś sama budowa nowej linii kolejowej w dwóch kolejnych etapach ma być gotowa w 2027, przy czym kluczowy odcinek w stronę Zakopca tj Fornale-Szczyrzyc będzie wykonywany właśnie w ostatnim III etapie.

 

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość MisiekW

Sog, Mieszkaniec - zbierzcie tę dyskusję na priv, bo przerzucacie się mapkami, linkami i terminami plus wycieczki osobiste. Dla 95% czytających ten wątek już dawno zaczęliście bełkotać. 🙂 

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.03.2020 o 12:09, sog napisał:

Wybacz, ale to Ty zacząłeś dyskusję o merytoryce. Ja nie uważam, że mogłem coś powiedzieć niemerytorycznego, natomiast nie zgadzam się, żeby z tego tytułu być nazwanym ślepym, głuchym i złośliwym. Szczególnie, że druga strona konkretów się nie trzyma.

Artykuł odnosi się do studium SKA, zaś Twój link do UM - no wybacz - opisuje bieżące rozwiązanie, a nie kolej SKA z prawdziwego zdarzenia o której będzie można mówić i wdrażać jak zostanie zakończona modernizacja średnicy wraz z oddaniem czterech torów w centrum, nowego mostu i stacji Grzegórzki (oraz Złocienia i w przyszłości kolejnych przystanków).

Tak, ponieważ sam domagasz się konkretnych odpowiedzi, a nie przypuszczeń. Napisz więc jak to możliwe, że za 5 lat pojedziemy ze Złocienia do Zakopanego, skoro do końca roku 2021 ma powstać projekt linii (I etap), zaś sama budowa nowej linii kolejowej w dwóch kolejnych etapach ma być gotowa w 2027, przy czym kluczowy odcinek w stronę Zakopca tj Fornale-Szczyrzyc będzie wykonywany właśnie w ostatnim III etapie.

 

Ehhh.. od początku nie pisałem do nikogo indywidualnie tylko do wszystkich, który snują tylko przypuszczenia. Nie jesteś jedyną osobą, która tak pisała.  Nie lubię gdy ktoś sieje zamęt bo tak mu się wydaje. Nie po to jest przebudowywana linia kolejowa i budowane przystanki aby ograniczyć ruch kolejowy - litości.

To czy do Zakopanego pojedziemy w 2025 czy 2030 jakie to ma znaczenie ?? ważne, że jest taki plan.

UM - jest urzędem odpowiedzialnym za SKA i tam każdy może uzyskać informacje o planach i rozwoju SKA.

Sory bardzo ale nie mam ochoty i czasu aby dalej przerzucać się kto ma rację, wystarczy że wysłałem setki pism, rozmawiałem z radnymi, osobami decyzyjnymi - to jest moje źródło wiedzy i tyle. Powtarzam każdy ma prawo wysłać pismo i zapytać o rozwój SKA i innych spraw na osiedlu.

Edytowane przez Mieszkaniec ul. Czeczów
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 4 weeks later...

Nie ma się co kłócić najważniejsze, że powstaje. I tak nic nie przyśpieszymy więc trzeba czekać.  Dzięki niej będzie się nam dużo lepie żyło ponieważ w godzinach szczytu dojazd na złocień jest masakryczny a osiedle się rozrasta w niesamowitym tempie ze względu na dość konkurencyjne ceny mieszkań. 

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...