Skocz do zawartości
Gość Rzulfrydz

Stacja kolejowa Złocień

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie bo z artykułu nie wynika to jednoznacznie. Pomijają ukończenie inwestycji jako całości, jeśli stacja na Złocieniu będzie ukończona to czy pociągi jadące w stronę Tarnowa będą się u nas zatrzymywać? Przejeżdżają obok nas już teraz przecież. Przykładowe połączenie o którym myślę - poniżej.

image.thumb.png.a7834339f912216e9b25761d35e70c6b.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Najpierw PLK musi oddać taki przystanek do użytku - później przewoźnik musi chcieć się na przystanku zatrzymywać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma informacje lub same przewidywania nt. tego , czy SKM będzie również kursował pętlą na grzegórzki - (fabryczna - olsza)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

przystanek Olsza jest na czas remontu tylko zrobiony, teraz tam stacjonują jednostki KM ze względu na to że w Płaszowie remont, a tak to odcinek o który pytasz to głównie jest pod pociągi towarowe przynajmniej na ten moment, ale kto wie co mogą wymyślić. Na Grzegórzki będzie szło przez Płaszów->Główny->Łobzów->Grzegórzki->Mydlniki, czyli Wieliczka-Lotnisko bezpośrednio przez ten przystanek, a od Tarnowa to póki co z przesiadką na Głównym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, robinatorek napisał:

przystanek Olsza jest na czas remontu tylko zrobiony, teraz tam stacjonują jednostki KM ze względu na to że w Płaszowie remont, a tak to odcinek o który pytasz to głównie jest pod pociągi towarowe przynajmniej na ten moment, ale kto wie co mogą wymyślić. Na Grzegórzki będzie szło przez Płaszów->Główny->Łobzów->Grzegórzki->Mydlniki, czyli Wieliczka-Lotnisko bezpośrednio przez ten przystanek, a od Tarnowa to póki co z przesiadką na Głównym.

Coś mistrzu pomyliłeś - przystanek Grzegórzki budowany jest koło Hali Targowej obok lodowiska a wpisałeś go w miejsce budowanego przystanku Bronowice

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.02.2020 o 21:12, MisiekW napisał:

Mam pytanie bo z artykułu nie wynika to jednoznacznie. Pomijają ukończenie inwestycji jako całości, jeśli stacja na Złocieniu będzie ukończona to czy pociągi jadące w stronę Tarnowa będą się u nas zatrzymywać? Przejeżdżają obok nas już teraz przecież. Przykładowe połączenie o którym myślę - poniżej.

Będą ale nie te przyspieszone - chyba że przewoźnicy zmienią swoją politykę i w rejonie aglomeracji Krakowskiej wprowadzą zatrzymywanie się pociągów (tych przyspieszonych, które zatrzymują się wyłącznie na stacjach z pominięciem przystanków) na wszystkich stacjach i przystankach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a dobra dobra mój błąd :) pomyliłem przystanki Grzegórzki z Bronowicami. Czyli i pociągi z Wieliczki i z Tarnowa będą stawać na przystanku Grzegórzki. Co nie zmienia faktu, że na tą chwilę nie ma pętli aby objechać jeszcze przez Olszę. Albo w Płaszowie albo w Mydlnikach zmiana czoła pociągu musiałaby nastąpić żeby tamtędy pojechać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.02.2020 o 14:27, maxkad napisał:

Będą ale nie te przyspieszone - chyba że przewoźnicy zmienią swoją politykę i w rejonie aglomeracji Krakowskiej wprowadzą zatrzymywanie się pociągów (tych przyspieszonych, które zatrzymują się wyłącznie na stacjach z pominięciem przystanków) na wszystkich stacjach i przystankach.

Ok wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że u nas będzie przystanek a nie stacja, dziękuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mnie cały czas martwi kwestia zorganizowania Złocieniowej. Skończą przystanek, otworzą przejazd, zabiorą zabawki... i wówczas przyjdzie czas na refleksję, że kolej przecież nie odpowiada za remont drogi z osiedla do Sucharskiego i dlaczego nie zostało to zrobione przy okazji budowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, sog napisał:

Mnie cały czas martwi kwestia zorganizowania Złocieniowej. Skończą przystanek, otworzą przejazd, zabiorą zabawki... i wówczas przyjdzie czas na refleksję, że kolej przecież nie odpowiada za remont drogi z osiedla do Sucharskiego i dlaczego nie zostało to zrobione przy okazji budowy.

Ponieważ zarządca drogi jest nierozgarnięty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak już omawiamy kwestię tego odcinka Złocieniowej i jak już jesteśmy prawie pewni że miasto ma to głęboko w nosie, to co sądzicie o takiej propozycji: ustawienie świateł przy Sucharskiego i przy nowym wiadukcie kolejowym i uczynienie z niej drogi jednokierunkowej ale o ruchu kierowanym. Tzn. powiedzmy od  5.00 do 15.00 ruch z osiedla w stronę Sucharskiego, od 15.00 do 5.00 w odwrotną stronę. Po to właśnie potrzebne te światła, by blokowały wjazd w określonych porach z jednej bądź drugiej strony. Co to daje? Istniejący mostek spokojnie wtedy radzi sobie z ruchem samochodów osobowych. Zapewnia sprawne opuszczanie osiedla w godzinach porannego szczytu i wjazd na nie po południu. A jednocześnie uniemożliwia przejęcie przez nasze uliczki osiedlowe ruchu tranzytowego z miejscowości ościennych (bo ten akurat odbywa się w tych porach w odwrotnym kierunku). Przedstawiam propozycję i liczę na Wasze uwagi. A jak będzie poparcie to może i radny dzielnicowy pomoże ? Tylko proszę nie piszcie że tak się nie da. Te tak zwane kontrapasy są stosowane na świecie a nawet juz powoli gdzieniegdzie w Polsce (np. w Gdyni).

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, greg45 napisał:

ustawienie świateł przy Sucharskiego i przy nowym wiadukcie kolejowym i uczynienie z niej drogi jednokierunkowej ale o ruchu kierowanym. Tzn. powiedzmy od  5.00 do 15.00 ruch z osiedla w stronę Sucharskiego, od 15.00 do 5.00 w odwrotną stronę

Niestety - przejazd pod torami na Złocieniowej został  zrealizowany w zamian za zlikwidowany przejazd na Jasieńskiego bo takie rozwiązanie wymusza ustawa. Wprowadzenie takiego rozwiązania jaki zaproponowałeś dodatkowo utrudniłoby funkcjonowanie mieszkańców z domków za Serafą. Tranzytu przez osiedle raczej bym się nie obawiał po zakończeniu całej inwestycji. Na chwile obecną jest utrudniony albo całkowicie zamknięty przejazd pod wiaduktem (droga na Brzegi) stą wzmożony ruch w naszej okolicy. Z chwilą otwarcia drogi na Brzegi nikomu nie będzie się kalkulowało jechać w naszym kierunku żeby dostać się w okolice Rybitw

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, maxkad napisał:

[... Na chwile obecną jest utrudniony albo całkowicie zamknięty przejazd pod wiaduktem (droga na Brzegi) stą wzmożony ruch w naszej okolicy. Z chwilą otwarcia drogi na Brzegi ...]

o jakim wiadukcie/drodze na Brzegi mowa? i kiedy ma być to "otwarcie" ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, swiety37 napisał:

Nie wiem, czy całkowicie, czy z utrudnieniami, ale przejazd pod wiaduktem w Kokotowie otworzyli w listopadzie/grudniu.

Całkowicie - właśnie rozmawiałem z Dyrektorem projektu ale wiem że gmina coś miała jeszcze robić w sąsiedztwie ale nie mam wiedzy czy robili równocześnie z PKP PLK  czy nie.

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2020‎-‎02‎-‎13 o 17:20, maxkad napisał:

Niestety - przejazd pod torami na Złocieniowej został  zrealizowany w zamian za zlikwidowany przejazd na Jasieńskiego bo takie rozwiązanie wymusza ustawa. Wprowadzenie takiego rozwiązania jaki zaproponowałeś dodatkowo utrudniłoby funkcjonowanie mieszkańców z domków za Serafą. Tranzytu przez osiedle raczej bym się nie obawiał po zakończeniu całej inwestycji. Na chwile obecną jest utrudniony albo całkowicie zamknięty przejazd pod wiaduktem (droga na Brzegi) stą wzmożony ruch w naszej okolicy. Z chwilą otwarcia drogi na Brzegi nikomu nie będzie się kalkulowało jechać w naszym kierunku żeby dostać się w okolice Rybitw

 

Tranzytu może i nie będzie, ale jakiś przyzwoity wyjazd z osiedla zdałby się, skoro już otwierają przejazd pod wiaduktem, nie? ;) Rozumiem, że to znów mieszkańcy mają wnioskować/ wyjaśniać/ załatwiać coś, co powinno być oczywistością dla miasta i jego władnych...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sog napisał:

 

Tranzytu może i nie będzie, ale jakiś przyzwoity wyjazd z osiedla zdałby się, skoro już otwierają przejazd pod wiaduktem, nie? ;) Rozumiem, że to znów mieszkańcy mają wnioskować/ wyjaśniać/ załatwiać coś, co powinno być oczywistością dla miasta i jego władnych...

Z jednej strony chcemy lepszego dojazdu do naszego osiedla z drugiej boimy się wzmożonego ruchu, mam również pewne obawy ale jak to się mówi nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. 

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...