Skocz do zawartości

Stacja kolejowa Złocień


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 408
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

źródło:https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tak-powstaje-przystanek-kolejowy-na-zlocieniu-video_34420.html

Z jednej strony chcemy lepszego dojazdu do naszego osiedla z drugiej boimy się wzmożonego ruchu, mam również pewne obawy ale jak to się mówi nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. 

Ja natomiast nie rozumiem Twojego ultra pesymizmu. Uważam że największym problemem jest wyjazd z osiedla. Nie trzeba tego co napisałeś, ja widzę bardzo proste rozwiązanie: zrobienie ul Złocieniowej je

Posted Images

Gość MisiekW

Mam pytanie bo z artykułu nie wynika to jednoznacznie. Pomijają ukończenie inwestycji jako całości, jeśli stacja na Złocieniu będzie ukończona to czy pociągi jadące w stronę Tarnowa będą się u nas zatrzymywać? Przejeżdżają obok nas już teraz przecież. Przykładowe połączenie o którym myślę - poniżej.

image.thumb.png.a7834339f912216e9b25761d35e70c6b.png

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

przystanek Olsza jest na czas remontu tylko zrobiony, teraz tam stacjonują jednostki KM ze względu na to że w Płaszowie remont, a tak to odcinek o który pytasz to głównie jest pod pociągi towarowe przynajmniej na ten moment, ale kto wie co mogą wymyślić. Na Grzegórzki będzie szło przez Płaszów->Główny->Łobzów->Grzegórzki->Mydlniki, czyli Wieliczka-Lotnisko bezpośrednio przez ten przystanek, a od Tarnowa to póki co z przesiadką na Głównym.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, robinatorek napisał:

przystanek Olsza jest na czas remontu tylko zrobiony, teraz tam stacjonują jednostki KM ze względu na to że w Płaszowie remont, a tak to odcinek o który pytasz to głównie jest pod pociągi towarowe przynajmniej na ten moment, ale kto wie co mogą wymyślić. Na Grzegórzki będzie szło przez Płaszów->Główny->Łobzów->Grzegórzki->Mydlniki, czyli Wieliczka-Lotnisko bezpośrednio przez ten przystanek, a od Tarnowa to póki co z przesiadką na Głównym.

Coś mistrzu pomyliłeś - przystanek Grzegórzki budowany jest koło Hali Targowej obok lodowiska a wpisałeś go w miejsce budowanego przystanku Bronowice

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.02.2020 o 21:12, MisiekW napisał:

Mam pytanie bo z artykułu nie wynika to jednoznacznie. Pomijają ukończenie inwestycji jako całości, jeśli stacja na Złocieniu będzie ukończona to czy pociągi jadące w stronę Tarnowa będą się u nas zatrzymywać? Przejeżdżają obok nas już teraz przecież. Przykładowe połączenie o którym myślę - poniżej.

Będą ale nie te przyspieszone - chyba że przewoźnicy zmienią swoją politykę i w rejonie aglomeracji Krakowskiej wprowadzą zatrzymywanie się pociągów (tych przyspieszonych, które zatrzymują się wyłącznie na stacjach z pominięciem przystanków) na wszystkich stacjach i przystankach.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a dobra dobra mój błąd :) pomyliłem przystanki Grzegórzki z Bronowicami. Czyli i pociągi z Wieliczki i z Tarnowa będą stawać na przystanku Grzegórzki. Co nie zmienia faktu, że na tą chwilę nie ma pętli aby objechać jeszcze przez Olszę. Albo w Płaszowie albo w Mydlnikach zmiana czoła pociągu musiałaby nastąpić żeby tamtędy pojechać.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość MisiekW
W dniu 8.02.2020 o 14:27, maxkad napisał:

Będą ale nie te przyspieszone - chyba że przewoźnicy zmienią swoją politykę i w rejonie aglomeracji Krakowskiej wprowadzą zatrzymywanie się pociągów (tych przyspieszonych, które zatrzymują się wyłącznie na stacjach z pominięciem przystanków) na wszystkich stacjach i przystankach.

Ok wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że u nas będzie przystanek a nie stacja, dziękuję.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mnie cały czas martwi kwestia zorganizowania Złocieniowej. Skończą przystanek, otworzą przejazd, zabiorą zabawki... i wówczas przyjdzie czas na refleksję, że kolej przecież nie odpowiada za remont drogi z osiedla do Sucharskiego i dlaczego nie zostało to zrobione przy okazji budowy.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, sog napisał:

Mnie cały czas martwi kwestia zorganizowania Złocieniowej. Skończą przystanek, otworzą przejazd, zabiorą zabawki... i wówczas przyjdzie czas na refleksję, że kolej przecież nie odpowiada za remont drogi z osiedla do Sucharskiego i dlaczego nie zostało to zrobione przy okazji budowy.

Ponieważ zarządca drogi jest nierozgarnięty.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak już omawiamy kwestię tego odcinka Złocieniowej i jak już jesteśmy prawie pewni że miasto ma to głęboko w nosie, to co sądzicie o takiej propozycji: ustawienie świateł przy Sucharskiego i przy nowym wiadukcie kolejowym i uczynienie z niej drogi jednokierunkowej ale o ruchu kierowanym. Tzn. powiedzmy od  5.00 do 15.00 ruch z osiedla w stronę Sucharskiego, od 15.00 do 5.00 w odwrotną stronę. Po to właśnie potrzebne te światła, by blokowały wjazd w określonych porach z jednej bądź drugiej strony. Co to daje? Istniejący mostek spokojnie wtedy radzi sobie z ruchem samochodów osobowych. Zapewnia sprawne opuszczanie osiedla w godzinach porannego szczytu i wjazd na nie po południu. A jednocześnie uniemożliwia przejęcie przez nasze uliczki osiedlowe ruchu tranzytowego z miejscowości ościennych (bo ten akurat odbywa się w tych porach w odwrotnym kierunku). Przedstawiam propozycję i liczę na Wasze uwagi. A jak będzie poparcie to może i radny dzielnicowy pomoże ? Tylko proszę nie piszcie że tak się nie da. Te tak zwane kontrapasy są stosowane na świecie a nawet juz powoli gdzieniegdzie w Polsce (np. w Gdyni).

  • Like 2
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, greg45 napisał:

ustawienie świateł przy Sucharskiego i przy nowym wiadukcie kolejowym i uczynienie z niej drogi jednokierunkowej ale o ruchu kierowanym. Tzn. powiedzmy od  5.00 do 15.00 ruch z osiedla w stronę Sucharskiego, od 15.00 do 5.00 w odwrotną stronę

Niestety - przejazd pod torami na Złocieniowej został  zrealizowany w zamian za zlikwidowany przejazd na Jasieńskiego bo takie rozwiązanie wymusza ustawa. Wprowadzenie takiego rozwiązania jaki zaproponowałeś dodatkowo utrudniłoby funkcjonowanie mieszkańców z domków za Serafą. Tranzytu przez osiedle raczej bym się nie obawiał po zakończeniu całej inwestycji. Na chwile obecną jest utrudniony albo całkowicie zamknięty przejazd pod wiaduktem (droga na Brzegi) stą wzmożony ruch w naszej okolicy. Z chwilą otwarcia drogi na Brzegi nikomu nie będzie się kalkulowało jechać w naszym kierunku żeby dostać się w okolice Rybitw

 

  • Like 1
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, maxkad napisał:

[... Na chwile obecną jest utrudniony albo całkowicie zamknięty przejazd pod wiaduktem (droga na Brzegi) stą wzmożony ruch w naszej okolicy. Z chwilą otwarcia drogi na Brzegi ...]

o jakim wiadukcie/drodze na Brzegi mowa? i kiedy ma być to "otwarcie" ?

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, swiety37 napisał:

Nie wiem, czy całkowicie, czy z utrudnieniami, ale przejazd pod wiaduktem w Kokotowie otworzyli w listopadzie/grudniu.

Całkowicie - właśnie rozmawiałem z Dyrektorem projektu ale wiem że gmina coś miała jeszcze robić w sąsiedztwie ale nie mam wiedzy czy robili równocześnie z PKP PLK  czy nie.

  • Thanks 1
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2020‎-‎02‎-‎13 o 17:20, maxkad napisał:

Niestety - przejazd pod torami na Złocieniowej został  zrealizowany w zamian za zlikwidowany przejazd na Jasieńskiego bo takie rozwiązanie wymusza ustawa. Wprowadzenie takiego rozwiązania jaki zaproponowałeś dodatkowo utrudniłoby funkcjonowanie mieszkańców z domków za Serafą. Tranzytu przez osiedle raczej bym się nie obawiał po zakończeniu całej inwestycji. Na chwile obecną jest utrudniony albo całkowicie zamknięty przejazd pod wiaduktem (droga na Brzegi) stą wzmożony ruch w naszej okolicy. Z chwilą otwarcia drogi na Brzegi nikomu nie będzie się kalkulowało jechać w naszym kierunku żeby dostać się w okolice Rybitw

 

Tranzytu może i nie będzie, ale jakiś przyzwoity wyjazd z osiedla zdałby się, skoro już otwierają przejazd pod wiaduktem, nie? ;) Rozumiem, że to znów mieszkańcy mają wnioskować/ wyjaśniać/ załatwiać coś, co powinno być oczywistością dla miasta i jego władnych...

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sog napisał:

 

Tranzytu może i nie będzie, ale jakiś przyzwoity wyjazd z osiedla zdałby się, skoro już otwierają przejazd pod wiaduktem, nie? ;) Rozumiem, że to znów mieszkańcy mają wnioskować/ wyjaśniać/ załatwiać coś, co powinno być oczywistością dla miasta i jego władnych...

Z jednej strony chcemy lepszego dojazdu do naszego osiedla z drugiej boimy się wzmożonego ruchu, mam również pewne obawy ale jak to się mówi nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. 

  • Like 4
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że będzie nowy przejazd pod torami, ale nie rozumiem, jak ma wyglądać sprawa "dojazdu do tego przejazdu". Bo chyba nie po tej dziurawej drodze z bardzo ostrym zakrętem z ograniczoną widocznością i z ruchem pieszym koło domu - posesja bodajże Złocieniowa 34 i 34a, i nie przez ten stary mostek nad Serafą z drugiej strony torów? Czy ta droga jest obliczona na całkiem spory ruch, jaki powinien nastąpić, jak sądzę? Coś czuję, że będą tam problemy 😞

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość MisiekW

Myślę że Twoje obawy nie są zasadne w tym sensie, że z tego co się orientuję to kiedyś tam był puszczony ruch kołowy. Ja tego nie pamiętam aż tak długo tutaj nie mieszkam, więc niech mnie ktoś skoryguje jeśli się mylę.

Jak dla mnie mogą tam ustawić ograniczenie prędkości do 5km/h, biorąc pod uwagę stan mostku - zakaz wjazdu ciężarowych, byle tylko można było ominąć te &^*$&% przejazdy na Półanki jadąc na Bieżanów.

Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, MisiekW napisał:

Myślę że Twoje obawy nie są zasadne w tym sensie, że z tego co się orientuję to kiedyś tam był puszczony ruch kołowy. Ja tego nie pamiętam aż tak długo tutaj nie mieszkam, więc niech mnie ktoś skoryguje jeśli się mylę.

Jak dla mnie mogą tam ustawić ograniczenie prędkości do 5km/h, biorąc pod uwagę stan mostku - zakaz wjazdu ciężarowych, byle tylko można było ominąć te &^*$&% przejazdy na Półanki jadąc na Bieżanów.

Zgadza się Złocieniowa była "otwarta" jednak pod nadzorem z uwagi na ograniczenia wynikające z szerokości jezdni ale poszło i szlaki przecierali najstarsi Złocieńowcy :) ale faktycznie lepiej śmigać 5km/h niż stać 5 min :P 

  • Like 1
Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...