Skocz do zawartości
Gość Rzulfrydz

Stacja kolejowa Złocień

Rekomendowane odpowiedzi

żródło https://lovekrakow.pl/aktualnosci/mieszkancy-zlocienia-zyskali-drugi-wyjazd-z-osiedla-trzeci-w-przygotowaniu_33220.html?fbclid=IwAR29stFnG24UZA6D3qEln1e7ouIR3sJ1KlsXD9cn2UmH-p7sgL18NfmaU4Y

To nie koniec

W stosunkowo nieodległej perspektywie osiedle czekają kolejne zmiany. Największą z nich będzie uruchomienie nowego przystanku kolejowego. PKP PLK zapowiada co prawda, że wszystkie prace w tym rejonie zakończą się w 2020 roku, ale w praktyce przystanek będzie mógł działać w pełni dopiero wtedy, kiedy zakończą się wszystkie prace przy modernizacji linii kolejowej. Te z kolei wydłużyły się o ok. rok ze względu na problem z zabytkowym wiaduktem nad ul. Grzegórzecką. Dopiero pod koniec 2021 roku linia kolejowa ma osiągnąć swoją docelową przepustowość.

– Otwarcie przystanku to będzie bardzo duża zmiana na plus, jeśli chodzi o skomunikowanie osiedla. Pociągiem dostaniemy się w ok. 15 minut do centrum Krakowa, co jest obecnie nieosiągalne – zapowiada radny Węgrzyn.

Z tym wiąże się też kolejne ułatwienie dla kierowców: przy okazji budowy przystanku powstanie nowy odcinek jezdni, który pozwoli przejechać ulicą Złocieniową na drugą stronę torów, do ul. Sucharskiego. Powstanie więc trzecie połączenie drogowe z osiedlem.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, sledzik1984 napisał:

Czy tylko ja uważam, że zwiększenie liczby pociągów jadących tą linią spowoduje jeszcze większe korki na Półłanki?

Nie tylko Ty, ale...

6 godzin temu, Gammiko napisał:

przy okazji budowy przystanku powstanie nowy odcinek jezdni, który pozwoli przejechać ulicą Złocieniową na drugą stronę torów, do ul. Sucharskiego

... i pewnie zaraz się zacznie gadanie o tranzycie przez osiedle, co nie zmienia faktu że przejazd pod Złocieniową wydaje mi się czymś lepszym niż to co mamy obecnie, z taką czy inną częstotliwością pociągów?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, robinatorek napisał:

dlatego potrzebny wiadukt nad albo tunel pod ul. Półłanki. To powinien być w tej chwili priorytet póki i tak są remonty.

10 lat za późno na ten priorytet.

Estakada będzie dopiero gdy miasto będzie realizować remont Półłanki czyli może za 5 - 10 lat :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zaraz,  ja czegoś nie rozumiem.

      Zakładacie że miasto puści ruch, jeśli powstanie ten kawałek drogi, jakoś ciężko mi sobie to wyobrazić, wąski zakręt, wąsko bez chodników. Nie widzę jakoś tutaj koegzystencji pieszych i samochodów na tej drodze. Jak ludki będą stamtąd przeganiani przez samochody, to tym bardziej wybiorą samochód, generując jeszcze większe korki. Wierzycie w kulturę nas  kierowców?... ja nie wieżę bez powodów nie montuje się wszędzie progów, nawet na naszym osiedlu w strefie zamieszkania (choć progi, takie, są najgorszą metodą na uspokojenie).

     Jestem przeciwko otwarciu tej drogi, choć sam skręcam koło orła, dzień po dniu, przed ósmą w lewo. Tylko nie piszecie mi że nie będzie tam tranzytu (nawet na ruch z osiedla to za mała droga). Wiem bo sam tamtędy nie mało jeździłem i wiem jak to wyglądało przy o wiele mniejszym ruchu.

Pozdrawiam.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, MarkooMM napisał:

Zaraz,  ja czegoś nie rozumiem.

      Zakładacie że miasto puści ruch, jeśli powstanie ten kawałek drogi, jakoś ciężko mi sobie to wyobrazić, wąski zakręt, wąsko bez chodników. Nie widzę jakoś tutaj koegzystencji pieszych i samochodów na tej drodze. Jak ludki będą stamtąd przeganiani przez samochody, to tym bardziej wybiorą samochód, generując jeszcze większe korki. Wierzycie w kulturę nas  kierowców?... ja nie wieżę bez powodów nie montuje się wszędzie progów, nawet na naszym osiedlu w strefie zamieszkania (choć progi, takie, są najgorszą metodą na uspokojenie).

     Jestem przeciwko otwarciu tej drogi, choć sam skręcam koło orła, dzień po dniu, przed ósmą w lewo. Tylko nie piszecie mi że nie będzie tam tranzytu (nawet na ruch z osiedla to za mała droga). Wiem bo sam tamtędy nie mało jeździłem i wiem jak to wyglądało przy o wiele mniejszym ruchu.

Pozdrawiam.

 

 

Nowa Złocieniowa nie będzie wyglądała tak jak teraz.To będzie zupełnie nowa droga, wyprostowana. Nie patrzcie ludzie na nową Złocieniową, tak jak ona teraz wygląda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja to wiem, nawet gdzieś widziałem plany nowej wyprostowanej Złocieniowej, ale to wychodzi poza zakres tej inwestycji, to tereny miasta  a na to przetargu nigdzie nie widziałem.. obym był  w wielkim błędzie ale nie sądzę.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Malachit1980 napisał:

Tu jest między innymi o budowie nowej Złocieniowej.

inwestycja kolejowa.pdf 148.58 kB · 26 downloads

ul. Złocienowa do Sucharskiego nie będzie realizowana przez PKP - od tego zacznijmy, nie wiem dlaczego jest to powielane skoro jest niezgodne z prawdą.

Budowa przystanku kolejowego nie ma nic wspólnego z przebudową odcinka ul. Złocieniwej w kierunku Sucharskiego.

Przebudowę Złocieniowej jw. wraz z parkingiem P&R planuje miasto, coś tam już działają w tym temacie. Jednakże jedno z drugim nie jest i nie będzie skoordynowane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.12.2019 o 15:00, sledzik1984 napisał:

Czy tylko ja uważam, że zwiększenie liczby pociągów jadących tą linią spowoduje jeszcze większe korki na Półłanki?

Z tymże to nie nastąpi prędko, bo jak widać dopiero w 2021 roku. Sądzę, że do tego czasu zostanie otwarty przejazd pod torami z w ciągu Złocieniowej, więc nie wszyscy jadący na Bieżanów będą "pchać się" na przejazdy.

Poza tym są chyba plany (choć dość odległe) przebudowy przejazdów do formy bezkolizyjnej.

 

W dniu 1.12.2019 o 20:45, MisiekW napisał:

Nie tylko Ty, ale...

... i pewnie zaraz się zacznie gadanie o tranzycie przez osiedle, co nie zmienia faktu że przejazd pod Złocieniową wydaje mi się czymś lepszym niż to co mamy obecnie, z taką czy inną częstotliwością pociągów?

Trochę się zacznie, ale tylko osobowy - obserwując ten wiadukt widać, że nic większego tam nie przejedzie.

Edytowane przez Tomi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie tylko samochody osobowe. Miasto wymogło na PKP aby pod tym wiaduktem mogły przejeżdżać autobusy komunikacji miejskiej. A jak autobusy przejadą to .....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, greg45 napisał:

Niestety nie tylko samochody osobowe. Miasto wymogło na PKP aby pod tym wiaduktem mogły przejeżdżać autobusy komunikacji miejskiej. A jak autobusy przejadą to .....

Dawno tam nie byłem, ale widząc latem zarys tego wiaduktu wydawało mi się, że nie ma szans, aby przejechało coś większego niż VAN czy bus - może niezbyt dokładnie obejrzałem..?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bo na razie rzeczywiście można powątpiewać czy zmieści się autobus, ale droga pod wiaduktem będzie niżej niż ulica Jasieńskiego. Od Serafy będzie oddzielona ścianą oporową więc nie powinno być zagrożenia jej zalewania przy byle okazji.

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...