Skocz do zawartości
Gość Rzulfrydz

Stacja kolejowa Złocień

Rekomendowane odpowiedzi

Z takich ciekawostek to widziałem ostatnio pendollino na naszych przejazdach. :)

 

Manewrowało sobie na pierwszym przejeździe od osiedla.

:lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Skoro pojawił się na forum Maxcad, to wywołuję go do odpowiedzi ;)

 

Maxcad to jest osoba, która jest najbardziej pretendowana do tytułu nadania jego imieniem peronu na przystanku kolejowym Kraków-Złocień (może być w stronę centrum) ;)

Jest zaangażowany i ma możliwości pilnowania tematu, aby przez przypadek ktoś nie wymazał gumką nazwy Złocień z dokumentacji kolejowej ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Nie ma obawy aby przystanek nie wyleciał z projektu gdyż był przewidziany na etapie przetargu. Projekt koncepcyjny zatwierdzony.

Troszkę tu napisze przedwstępu aby były kompletne informacje.

Most nad Serafą:

1. Obiekt będzie podniesiony ze względu na nową niweletę torów + 0,8 m.

2. Będzie miał większe światło poziome. Koryto rzeki będzie miało prawie tyle co obecne światło poziome obiektu + przejście i dojście do peronów -> miałem obawy czy przejście to nie będzie zalewane ale projektant rozwiał moje obawy szerokością koryta oraz faktem iż przejście będzie podniesione o 0.8 m oraz zaprojektowana została ścianka oporowa na styku koryta rzeki i przejścia.

Perony będą zlokalizowane od mostu w kierunku stacji Bieżanów 200m.

Z naszych rejonów zniknie głowica rozjazdowa Posterunek odgałęźny Gaj - całość zostanie przesunięta w kierunku Kokotowa i kończyć się będzie przed estakadą S7. Niestety takie rozwiązanie wymusza likwidację przejazdu przez tory (dojazd do domków przy ul. Feliksa Jasieńskiego). I niestety dlatego, że dojazd do tych posesji będzie od ul Złocieniowej ( mosta nad Serafą > droga do ul Jasieńskiego). Dla Osiedla jest to najmniej uciążliwe rozwiązanie ale dla mieszkańców tych domów już nieco uciążliwe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze wieści.

Na spotkaniu Projektanta z ZIKiT ustalono że ul. Złocieniowa pod torami ma być przewidziana również dla ruchu samochodów jednak bezwzględnie wymaga to przełożenia koryta rzeki. Rozwiązanie to wymaga podjęcia rozmów przez ZIKiT w sprawie działań mających na celu przełożenie rzeki Serafy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szkoda bo deptaczek fajny a i powód zablokowania tego przejazdu rozsądny. Przecież cały tranzyt jadący od strony Węgrzc w stronę Rybitw będzie walić na przełaj przez osiedle żeby ominąć przejazdy. Mam nadzieje, że będą jakieś konsultacje społeczne w tej sprawie bo przywrócenie ruchu na Złocieniowej to naprawdę tragiczna koncepcja. Mam również nadzieję, że Rada Dzielnicy wyprostuje myślenie Zikitu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że to fatalny pomysł.

 

Skończy się tym, że trzeba będzie pikiety i blokady przejazdu Złocieniową robić.

 

 

maxkad: jak możesz to napisz proszę kto forsuje taki pomysł?

Czyżby ZIKiT?

Czy ktoś z szanownych projektantów kolejarzy oświecon został?

A może jakiegoś radnego natchnęło?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa droga wyjazdowa z osiedla się przyda a pikiet robić nie trzeba - wystarczy postawić znak ograniczenia tonażu lub wjazd tylko dla mieszkańców i po problemie :)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kto mieszka tutaj trochę dłużej i pamięta czasy gdy droga pod przejazdami była otwarta ten wie jak było. Masakra jednym słowem dla mieszkańców osiedla oraz pieszych poruszających się tamtą drogą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale chyba troszkę też o tego czasu się zmieniło. Poza tym jeśli chodzi o postawienie znaku to myślę, że wystarczyłoby postawić ograniczenie tonażu i wjazd dla mieszkańców. Dwa razy przyjedzie miejska i dzień dziecka się skończy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tak, ale chyba troszkę też o tego czasu się zmieniło. Poza tym jeśli chodzi o postawienie znaku to myślę, że wystarczyłoby postawić ograniczenie tonażu i wjazd dla mieszkańców. Dwa razy przyjedzie miejska i dzień dziecka się skończy :)

nie do wyegzekwowania lepiej niech wróci koncepcja domagały bo chyba prościej wybudować 100m drogi niż przesuwać rzekę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tak, ale chyba troszkę też o tego czasu się zmieniło. Poza tym jeśli chodzi o postawienie znaku to myślę, że wystarczyłoby postawić ograniczenie tonażu i wjazd dla mieszkańców. Dwa razy przyjedzie miejska i dzień dziecka się skończy :)

 

Moim skromnym zdaniem - naprawdę wierzysz w cuda. Przecież tam musiałby stać patrol 20h na dobę. Poza tym dochodzi druga kwestia. Jeśli Zikit chce przesuwać rzekę (zapewne nie kosztuje to tyle co 2 piwka i paczka fajek) to nie robi tego po to abyśmy mieli dodatkowy wjazd na osiedle a po to żeby udrożnić przejazdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tak, ale chyba troszkę też o tego czasu się zmieniło. Poza tym jeśli chodzi o postawienie znaku to myślę, że wystarczyłoby postawić ograniczenie tonażu i wjazd dla mieszkańców. Dwa razy przyjedzie miejska i dzień dziecka się skończy :)

ZIKiT wpadł na ten szalony pomysł nie po to żeby zrobić mieszkańcom osiedla dobrze ale po to żeby SOBIE zrobić dobrze.

 

Udrożnią ulice Złocieniową dla ruchu, a w kolejnym etapie... zamknięte zostaną przejazdy na Półłanki!

Jak już zamkną przejazdy na Półłanki a cały ruch będzie walił przez osiedle to ZIKiT będzie miał z głowy dogadywanie się z PKP w sprawie wiaduktu nad linią kolejową w ciągu Półłanki. Czyli (ten na dziś nierealny) pomysł wiaduktu nad linią kolejową w śladzie Półłanki zostanie całkowicie odrzucony - "bo przecież jest połączenie via Złocieniowa".

Jestem tego pewien że tak ZIKiT to sobie umyślił.

 

Pasuje Wam cały ruch z Półłanki puścić przez osiedle? Pod żłobkiem, pod przedszkolem, pod placem zabaw, przy sklepie? Pasuje Wam sznur samochodów wzdłuż Złocieniowej i Agatowej i korki wokół osiedla?

Nie licz na straż miejską ani na policje!

Nikt nie będzie w stanie egzekwować przepisów tonażu i wjazdu dla mieszkańców, a ZIKiT nigdy nie zrobi drogi wyłącznie dla mieszkańców osiedla.

Intensywny ruch z Półłanki prędko nie zniknie, a moim zdaniem nawet pod dokończeniu za 10 lat całej S7 ten ruch i tak się nie zmniejszy, bo S7 pójdzie oczywiście tranzyt ale większość ruchu to i tak ruch wewnątrzmiejski czyli dojazdy do pracy/ szkoły/ przedszkola.

Naprawdę chcecie ten ruch z Półłanki przenieść pod własne mieszkania? :shock:

 

 

Panie Tomaszu i Panie Marcinie (nasi radni) czy mogę prosić o monitorowanie w tej sprawie oraz o kontakt z ZIKiTem i konsultacji?

Może warto by ZIKiT i kolej skłonić to jakichś konsultacji społecznych i partycypacji w decyzji mieszkańców osiedla?

Przecież na nas przebudowa linii kolejowej i inne hece (przesuwanie czy tam zawracanie rzeki, udrażnianie przejazdów itp) oddziaływać będą najbardziej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu pisałem do Zikitu prośbę o zamontowanie pod przejazdami znaków zakazu ruchu. Akurat przyszła odpowiedź.. Zikit twierdzi, że cała ta działka należy do PKP i nic nie mogą tam robić.

 

Maxkad - dasz radę napisać kto to forsuje? Ja tak czy tak Zikitu się zapytam po prostu. Państwo dało mi Epuap - to będę z niego namiętnie korzystał.

 

PS. Napisałem ;)

zikit.pdf

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panie Tomaszu i Panie Marcinie (nasi radni) czy mogę prosić o monitorowanie w tej sprawie oraz o kontakt z ZIKiTem i konsultacji?

Może warto by ZIKiT i kolej skłonić to jakichś konsultacji społecznych i partycypacji w decyzji mieszkańców osiedla?

Przecież na nas przebudowa linii kolejowej i inne hece (przesuwanie czy tam zawracanie rzeki, udrażnianie przejazdów itp) oddziaływać będą najbardziej.

Oczywiście, będziemy monitować sprawę, proszę być spokojnym. Do RDXII żadne pismo nie przyszło w tej sprawie, a każda planowana inwestycja musi być omówiona w Komisji Infrastruktury i Architektury. Nie wyobrażam sobie, aby nie było konsultacji społecznych w tak ważnej materii, zresztą, jakiekolwiek porozumienie w tej sprawie musiałoby zawierać klauzulę utrzymania przejazdów w ciągu Półłanki wg planów Studium: tj. wiaduktu nad torami (ale dla ruchu lokalnego; przypominam, że tranzyt ma pójść „nową Półlanki”, która będzie przekraczać tory na wysokości ul. Jerzmanowskiego, by potem wzdłuż torów dojść na stary ślad Półłanki).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze nie wiem czy odpowiem na wszystko ale.

1 ZIKit wystąpił o przejazd przy serafie.

2. Światło pionowe dla drogi 3,5m niby tylko dla samochodów osobowych (moim skromnym zdanie wystarczy 3 m ale wan z bagażnikiem (Trumną) już się nie zmieści

3. oddzielnie droga oddzielnie przejście z wejściami na perony - łącznie poziome światło min 10m.

ZIKiT nie chce aby tamtędy ktoś sobie wymyślił puszczanie autobusu ( i to jest dobry dla nas sygnał przemawiający za tym że przejazdy na Półłanki nie zostaną zamknięte)

Przejazd Półłanki - w trakcie uzgodnień nie padło żadne hasło o jego likwidacji.

Jest jeszcze jedna sprawa - likwidowany będzie przejazd ul Jasińskiego i dojazd do domków pomiędzy Serafą a torami będzie przewidziany od ul. Złocieniowej (mostek przez Serafke i wzdłuż torów do Jasińskiego - przejazd pod torami skraca im drogę i nie będą jeździć prze osiedle.

Co do możliwości przejazdu Złocieniową do ul Sucharskiego mam mieszane uczucia - są za i przeciw.

Niestety dopóki zależało to w jakimś stopniu ode mnie przejazdu nie było. Sprawa wypłynęła 16-05 z inicjatywy ZIKiT

nic więcej nie mogę zrobić i wygląda mi na to że ktoś chce nasz uszczęśliwić na siłę i to jeszcze cudzymi "rękami".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie logika Zikitu jest taka, że dla przejazdu kilku samochodów do domków otwiera się przejazd Złocieniową nie biorąc pod uwagę tego osiedle zostanie rozjeżdżone przez tranzyt który pojawi się na 100000%.

Nie widzę w tym rozwiązaniu żadnego "za" ale widzę całą masę "przeciw".

 

Iveco Daily dostawcze ma około 2,4 do 3 m w zależności od modelu więc nie tylko dla osobówek. Ciągnik z naczepą rzeczywiście nie przejedzie ale większość dostawczaków już tak.

 

W sumie to można by bariery przesunąć w stronę osiedla. Niech sobie jeżdżą do tych domków pod torami ale przejazdu niech nie będzie.

 

Mam cichą nadzieję, że mieszkańcy i Rada Dzielnicy temu "uszczęśliwiającemu nas na siłę komuś" pokażą co myślą o tym pomyśle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kto mieszka tutaj trochę dłużej i pamięta czasy gdy droga pod przejazdami była otwarta ten wie jak było. Masakra jednym słowem dla mieszkańców osiedla oraz pieszych poruszających się tamtą drogą.

Właśnie, wtedy też stawiano znaki zakazu i nawet paliki zagradzające przejazd. Znaki ktoś zamalowywał sprayem a paliki były notorycznie odcinane. Dopiero postawienie betonowego muru zakończyło te przepychanki.

Wydaje mi się, że liczenie na to, że "od tego czasu trochę się zmieniło" można sobie raczej darować. Dopóki będą korki na przejazdach kolejowych kierowcy mając możliwość objechania ich przez nasze osiedle będą z niej korzystać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Taki mały off-top dotyczący wyjazdów z osiedla, tj. osiedle Żabiniec po 19 latach istnienia doczekało się drugiego wyjazdu ... można by powiedzieć lepiej późno niż wcale.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Według artykułu w Dzienniku Polskim:

 

http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... l?cookie=1

 

zmodernizowana już linia kolejowa do Tarnowa ma być gotowa w przyszłym roku. Czy wraz z nią możemy się spodziewać Stacji Złocień - plany były takie, że stacja powstanie wraz z modernizacją tej linii. Czy ktoś orientuje się w temacie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Według artykułu w Dzienniku Polskim:

 

http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... l?cookie=1

 

zmodernizowana już linia kolejowa do Tarnowa ma być gotowa w przyszłym roku. Czy wraz z nią możemy się spodziewać Stacji Złocień - plany były takie, że stacja powstanie wraz z modernizacją tej linii. Czy ktoś orientuje się w temacie?

Zapomnieli napisać na odcinku Podłęże - Tarnów co i tak nie byłoby prawdą bo prace wciąż trwają.

Dokumentacja budowlana na E30 Towarowy Rudzice ma być zakończona w 2015 r. a zakończenie robót (o ile dojdą do skutku) 2020 albo 22

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, już miałem nadzieję, ale skoro wątpliwe jest czy w ogóle dojdzie do skutku ta budowa, to już w ogóle fatalna informacja. Przy rozrastającym się osiedlu stacja kolejowa byłaby fantastyczną opcją. Może potrzebne są jakieś naciski - petycje, maile itd. Rozumiem, że piłka jest po stronie PKP.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...