Skocz do zawartości

Budynek B18


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
7 godzin temu, Maciex napisał:

Cześć , Czy macie problem z wilgocią ścian? Po zauważeniu małych pofałdowań farby zmierzyłem hydrometrem kulkowym i w paru miejscach ponad 90%........ - zgłaszam do dewelopera , miał ktoś taki przypadek ?

Chodzi Ci o takie odparzenia farby ktore wygladaja jakby powietrze pod nia bylo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
1 godzinę temu, Mrowka1990 napisał:

Czy ktoś z mieszkańców widział rozliczenia przesłane przez zarządcę wspólnoty za okres deweloperski?

 

Ja dostałem rozliczenie, ale musiałem wysyłać korektę ze zużycia wody i ogrzewania. Ich wartości były podane chyba losowo, bo kompletnie odbiegały od rzeczywistych wartości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mrowka1990 napisał:

A koszty okresu u nikogo nie wzbudziły pytań? Nie wydają się wam one wysokie jak za okres kilku miesięcy?

 

Koszty utrzymania części wspólnych i wywyoz odpadów u Nas to niecałe 1000 zł za okres deweloperski (trzy miesiące i ciut) Duży koszt za smieci jest spowodowany głupotą ludzką, gdyż pojemniki na kartony we wiacie śmietnikowej stały puste, a kontener był cały zawalony kartonami co skutkowały częstym wywozem jak i większym kosztem. Temat był poruszany przez nawigatora i ludzi na fb, ale co poniektórzy mają w dupie innych i patrzą się tylko na siebie. Wywóz nieczystości mógł być śmiało o 30%niższy niż jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tusio1911 napisał:

Koszty utrzymania części wspólnych i wywyoz odpadów u Nas to niecałe 1000 zł za okres deweloperski (trzy miesiące i ciut) Duży koszt za smieci jest spowodowany głupotą ludzką, gdyż pojemniki na kartony we wiacie śmietnikowej stały puste, a kontener był cały zawalony kartonami co skutkowały częstym wywozem jak i większym kosztem. Temat był poruszany przez nawigatora i ludzi na fb, ale co poniektórzy mają w dupie innych i patrzą się tylko na siebie. Wywóz nieczystości mógł być śmiało o 30%niższy niż jest. 

A to ciekawe co piszesz...

Kwestia odpadów budowlanych to temat czarna dziura. Na początku informacja, że śmieci wyworzone mają być we własnym zakresie - i tak wielku czyniło, nie mając zielonego pojęcia o kontenerze, który pojawił się w listopadzie 2020 roku i równie szybko jak się zapełniał - znikł (WIELU Z NAS ZAPŁACIŁO PRYWATNIE EKIPOM REMONTOWYM ZA WYWÓZ ŚMIECI BUDOWLANYCH!!!). Oczywiście w trakcie krótkiej bytności kontenera - śmieci się walały, ludzie przyjeżdżali, wrzucali co mogli. Uwierz mi, że byli to nie tylko mieszkańcy, byli to również i pracownicy generalnego wykonawcy, zarządcy, mieszkańcy (choć na koniec roku 2020 nie zamieszkiwało nas wielu - teraz obserwuję stan około 50% - sami mieszkamy od stycznia 2021 - jako jedyni na naszym piętrze). 

Kontener był krótko, nie często opróżniany stąd też i śmieci w około, co skłoniło do jego zabrania. Niestety poniższe koszty przesłane wydają się być wysokie. Oto one przesłane do nas na email:

W okresie deweloperskim zostały poniesione i rozliczone na wszystkich właścicieli następujące koszty:

- koszty utrzymania nieruchomości :  24 411,21 zł

- koszty odpadów komunalnych i budowlanych :  45 308,44 zł

- koszty mediów indywidualnych : 41 876,78 zł

I co do kosztów: - jakie 1000 zł za okres deweloperski? Chyba 1000 zł na miesiąc okresu deweloperskiego??? Bo tak to wygląda w zestawieniu przygotowanym przez zarządce dla mojego lokalu. Nie w rozbiciu na mieszkania...co zapewne uczyniłeś. 

Czy ktoś ze współmieszkańców prosił o wyszczególnienie kosztów ww.? Dobrze byłoby wiedzieć skąd i na co poszły te środki. 

Edytowane przez Mrowka1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mrowka1990 napisał:

A to ciekawe co piszesz...

Kwestia odpadów budowlanych to temat czarna dziura. Na początku informacja, że śmieci wyworzone mają być we własnym zakresie - i tak wielku czyniło, nie mając zielonego pojęcia o kontenerze, który pojawił się w listopadzie 2020 roku i równie szybko jak się zapełniał - znikł (WIELU Z NAS ZAPŁACIŁO PRYWATNIE EKIPOM REMONTOWYM ZA WYWÓZ ŚMIECI BUDOWLANYCH!!!). Oczywiście w trakcie krótkiej bytności kontenera - śmieci się walały, ludzie przyjeżdżali, wrzucali co mogli. Uwierz mi, że byli to nie tylko mieszkańcy, byli to również i pracownicy generalnego wykonawcy, zarządcy, mieszkańcy (choć na koniec roku 2020 nie zamieszkiwało nas wielu - teraz obserwuję stan około 50% - sami mieszkamy od stycznia 2021 - jako jedyni na naszym piętrze). 

Kontener był krótko, nie często opróżniany stąd też i śmieci w około, co skłoniło do jego zabrania. Niestety poniższe koszty przesłane wydają się być wysokie. Oto one przesłane do nas na email:

W okresie deweloperskim zostały poniesione i rozliczone na wszystkich właścicieli następujące koszty:

- koszty utrzymania nieruchomości :  24 411,21 zł

- koszty odpadów komunalnych i budowlanych :  45 308,44 zł

- koszty mediów indywidualnych : 41 876,78 zł

I co do kosztów: - jakie 1000 zł za okres deweloperski? Chyba 1000 zł na miesiąc okresu deweloperskiego??? Bo tak to wygląda w zestawieniu przygotowanym przez zarządce dla mojego lokalu. Nie w rozbiciu na mieszkania...co zapewne uczyniłeś. 

Czy ktoś ze współmieszkańców prosił o wyszczególnienie kosztów ww.? Dobrze byłoby wiedzieć skąd i na co poszły te środki. 

Oczywiście, że kontener był krótko i dość późno dostawiony. Dla mnie osobiście bardzo mało się przydał i zdecydowanie mniej kosztowałby mnie wywiezienie reszty która dałem do kontenera. Kto tam wyrzucał śmieci to nie mam pojęcia bo nie widziałem. Widziałem raz za razem zawalony kartonami. 

O rozbicie kosztów co i za co najepiej napisać do osób które za to odpowiadają. 

 

Łącznie koszty w okresie deweloperskim za 75 m2 wyniosły ponad 1500 zł, w tym prawie 600 zł za media w mieszkaniu według zużycia. Takie wartości zostały wysłane na meila w załączniku wraz z ogólnymi kosztami. 

Edytowane przez Tusio1911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tusio1911 napisał:

Oczywiście, że kontener był krótko i dość późno dostawiony. Dla mnie osobiście bardzo mało się przydał i zdecydowanie mniej kosztowałby mnie wywiezienie reszty która dałem do kontenera. Kto tam wyrzucał śmieci to nie mam pojęcia bo nie widziałem. Widziałem raz za razem zawalony kartonami. 

O rozbicie kosztów co i za co najepiej napisać do osób które za to odpowiadają. 

 

Łącznie koszty w okresie deweloperskim za 75 m2 wyniosły ponad 1500 zł, w tym prawie 600 zł za media w mieszkaniu według zużycia. Takie wartości zostały wysłane na meila w załączniku wraz z ogólnymi kosztami. 

I stąd pytanie: czy ktoś pytał zarządce o koszty i ich składowe?

U mnie wyszło dokładnie 1022 zł za miesiąc, co jest jakimś nieporozumieniem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hej, czy dostał ktoś już pismo z sądu o przekształceniu wieczystym (bank mnie co miesiac ciśnie wymaganym ubezpieczeniem z racji że sąd nie zrobił wpisu ze to moje mieszkanie a nie dewelopera)?

Oraz czy dostał juz ktoś wyliczenie ile zapłaci za przekształcenie i ile zapłaci podatku od nieruchomosci? 

Edytowane przez Olimpkrj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Olimpkrj napisał:

Hej, czy dostał ktoś już pismo z sądu o przekształceniu wieczystym (bank mnie co miesiac ciśnie wymaganym ubezpieczeniem z racji że sąd nie zrobił wpisu ze to moje mieszkanie a nie dewelopera)?

Oraz czy dostał juz ktoś wyliczenie ile zapłaci za przekształcenie i ile zapłaci podatku od nieruchomosci? 

U nas brak z urzędów jakichkolwiek odpowiedzi, tak samo z sądu. Dopytywałam w urzedzie od podatków to się dowiedziałam, że trzeba cierpliwie czekać bo to potrwa.

Ale ubezpieczenie na mieszkanie juz mamy od podpisania aktu bo bank tego wymagał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...