Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Państwu :)

Mam pytanie z ciężkiej kategorii wagowej. Zastanawiam się mianowicie czy jest możliwe wnioskowanie do władz o ściślejsze powiązanie Złocienia z resztą miasta za pośrednictwem zwiększonej liczby linii autobusowych dojeżdżających na osiedle.

Osiedle rozbudowuje się w ogromnym tempie. Nie mam ścisłych danych o ile zwiększy się liczba mieszkańców w najbliższym czasie (byłbym wdzięczny za udostępnienie takich danych).

W każdym razie od  co najmniej kilku lat niewiele zmieniło się w kwestii dojazdu do np takich rejonów jak Aleje, Powstańców czy Bagatela.

Wciąż słabiutko wygląda kwestia autobusów nocnych... a należy domniemywać, że coraz większa liczba ludzi potrzebuje dojazdu w dzień i w nocy. Za "chwilę" może się także okazać, że całkiem przytkamy drogi wyjazdowe nowymi prywatnymi samochodami nowych mieszkańców...

Nie tylko piszę tu o zapewne trudnym procesie uruchamiania nowych linii ale także o przedłużaniu tras już istniejących, takich jak np. 173, 183, 669. Urchomieniu nocnych także w tygodniu...

Czy jest taka potrzeba u mieszkańców (czy tylko u mnie ;) I co trzeba by było zrobić, by ewentualnie zawalczyć o takie zmiany?

Pozdrawiam wszystkich noworocznie

WojtekP

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co do komunikacji:

- niedługo będziemy mieli uruchomiony przystanek kolejowy, który napewno ułatwi komunikację ze ścisłym centrum miasta,

- przedłużenie np. linii 173 do Złocienia - według mnie 0% szans na realizację,

- linia 183 od początku miała założenie linii dojazdowej/dowożącej do punktu przesiadkowego. W naszym przypadku do np. pętli tramwajowej na Bieżanowie

Generalnie uważam, że robienie linii wycieczkowych przez całe miasto mija się z celem. Punktualność takich linii nigdy nie będzie duża. Korki itd. W dużych aglomeracjach, gdzie funkcjonuje np. kolej aglomeracyjna (w Krakowie za dwa lata będzie to funkcjonować) powinno to wyglądać w ten sposób, że autobusy powinny dowozić ludzi do przystanków kolei, a potem koleją do centrum. Wjeżdżanie autobusów do centrum generuje korki. Po centrum ludzie powinni się przemieszczać przede wszystkim transportem szynowym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Komitet My Złocień walczył niedawno w tej sprawie, odsyłam na ich stronę/konto facebookowe. Sa tam zamieszczone listy z ZIKITu itp. ( Oczywiście odmowa przyjęcia sugestii mieszkańców)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź!

Mam nadzieję w takim razie, że na jednej próbie się nie skończy.

Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje o tego typu działaniach (i ewentualnie gdzie się mógłbym podpisać w sprawie poprawy takiej komunikacji).

Dziękuję za informację o Komitecie (właśnie, po długim czasie, znów sprowadziłem się na Złocień i nie wiedziałem o jego istnieniu)

Dziękuję i pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wieloletni mieszkańcy Krakowa zapewne pamiętają coś co ówczesny Zikit okrzyknął szumnie remarszrutyzacją. Dla tych którzy nie pamiętają albo wprowadzili się do Krakowa 3 miesiące temu - w skrócie chodziło o dużą reformę w komunikacji zbiorowej która od tego momentu ma być oparta o system przesiadkowy a nie o wycieczkowce walące przez całe miasto. 

Nikt o zdrowych zmysłach nie zgodzi się na przedłużenie np. 173 na Złocień. Wykonanie takiej akcji spowodowałoby wyłącznie to, że przez przejazdy i korki na Półłanki ten autobus praktycznie nie miałby rozkładu jazdy tylko jeździł sobie ot tak... Teraz przez przejazdy cierpią Ci co jadą 183, 163 - czyli powiedzmy sobie szczerze - Złocień. Gdyby 173 ruszał od nas z osiedla - na przystankach irytowało by się pół Krakowa. 

Powrotu do wycieczkowych autobusów moim zdaniem nie ma. Z tego co pamiętam to 125 miało być obcięte do Dworca Głównego (w zamian za minimalnie zwiększoną częstotliwość). Z jakichś powodów dalej jeździ pod Szpital Rydygiera. 

Drugi temat to to, że choćby tu jeździło 100% więcej autobusów to przynajmniej 80% mieszkańców nawet nie pomyśli o przesiadce na komunikację zbiorową. Ja - mimo tego, że zdarzy mi się często utknąć w korku na obwodnicy do pracy dojeżdżam o 50% szybciej samochodem niż autobusami. Żona samochodem odwozi do przedszkola dzieciaki a dalej jedzie do pracy tramwajem. Tak jest wygodniej ze względu na to, że pracuje w centrum i tu rzeczywiście MPK jest szybsze (oraz nie ma problemu z parkowaniem). Jak ja jadę na spotkanie do centrum - jadę sobie samochodem na dziki P&R na Stacyjnej i jadę pociągiem na Główny. Ale to dotyczy tylko wycieczek do centrum - nigdzie indziej. Bo MPK z samochodem przegrywa prawie zawsze. Oczywiście coś za coś - koszty są wyższe jednak posiadając auto na gaz - nie ma tragedii. Powiedzmy - na przykładzie mojej żony. Zamyka się w jednym zbiorniku benzyny miesięcznie za około 250 zł, robi około 500 km. Gdybym dodał do auta gaz - przy spalaniu na poziomie 12 litrów na 100 km - spaliłaby 60 litrów czyli powiedzmy 140 zł.  

Pomijając jakieś serwisy - 140 zł za 500 km vs 90 zł za bilet na wszystkie linie... cóż... 

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za opinię..

A wg mnie...

autobusy łączące Złocień z takimi okolicami jak centrum będą miały coraz większy sens w związku:

1. z systematycznym ograniczaniem ruchu samochodowego w centrum miasta

2. pojawieniem się na Złocieniu setek nowych samochodów w najbliższym czasie

3. coraz bardziej zmniejszającym się poczuciem u kierowców, że "jak dowalimy tym co jeżdżą MPK to na pewno nam się od tego poprawi"

4. część kierowców jednak przesiądzie się do autobusów, dzięki temu zmniejszy się ilość aut w korkach

Cóż... na razie próbuję komunikacją... jak się nie uda, ja też sprowadzę na Złocień samochód (skoro Pan tak bardzo promuje jazdę samochodem...)... będzie jeden więcej samochód, jedno miejsce parkingowe mniej, jeden więcej samochód na wyjeździe na Półłanki, większe zanieczyszczenie... może się nie da

skoro sami mieszkańcy uważają, że się nie da i że się nie opłaca, to kto ma uważać inaczej?

Edytowane przez wojtekp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

mała poprawka: nie wiem czy to nie błąd w danych ale samo jedno LCC chwali się, że powstanie 1600 nowych mieszkań? to chyba niemożliwe? ile to oznacza nowych samochodów przy wyjeździe ze Złocienia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, wojtekp napisał:

(skoro Pan tak bardzo promuje jazdę samochodem...)... będzie jeden więcej samochód

Nie, On nie promuje samochodu, lecz jasno argumentuje że na chwilę obecną samochód jest szybszym, wygodniejszym i punktualniejszym środkiem lokomocji w większości polskich miast i Nas niestety to też dotyczy. Sam mam podobna argumentację, niecałe 30 minut naprzeciw godziny lub zdecydowanie dłużej jak nie zdążę z przesiadką. Uwierz mi bardzo chętnie bym zrezygnował z tegoż samochodu. Tutaj bez rozsądnego "kija i adekwatnej marchewki" nic się nie zdziała.

Mam nadzieję że sytuacja się diametralnie zmieni wraz z wybudowaniem przystanku kolejowego. 125 tak zgadzam się powinno skrócone, ileż to osób z naszego osiedla korzysta z całej jego długości a ile by skorzystało jakby jeździł częściej i trochę punktualniej.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.01.2019 o 20:23, Malachit1980 napisał:

- linia 183 od początku miała założenie linii dojazdowej/dowożącej do punktu przesiadkowego. W naszym przypadku do np. pętli tramwajowej na Bieżanowie

No ja właśnie nie rozumiem po co ten autobus jeździ aż za szpital, po kiego grzyba? Przez 2/3 trasy dubluje tramwaj. Moim zdaniem 183 powinien pełnić rolę antenki jeżdżącej maksymalnie często tylko do P&R na Bieżanowie. Ktoś ma podobne zdanie? Ktoś się orientuje czy były próby takich zmian dla tej linii?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
No ja właśnie nie rozumiem po co ten autobus jeździ aż za szpital, po kiego grzyba? Przez 2/3 trasy dubluje tramwaj. Moim zdaniem 183 powinien pełnić rolę antenki jeżdżącej maksymalnie często tylko do P&R na Bieżanowie. Ktoś ma podobne zdanie? Ktoś się orientuje czy były próby takich zmian dla tej linii?


Nie patrz na 183 z tylko z punktu widzenia mieszkańca osiedla. Bądź co bądź to jedyny autobus którym można dojechać do Domu Spokojnej Starości czy na Wydział Farmacji UJ.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi

Cóż, krótko, bo praca czeka.

Spodziewałem się zupełnie innych odpowiedzi (ale takie jest życie a ja mam poglądy demokratyczne -> jestem w mniejszości)

Podsumowując: mieszkańcy Złocienia (estymując z małej próbki) NIE SĄ za rozwijaniem transportu zbiorowego - OK (sam nie jestem stałym mieszkańcem więc nie mam w tym tym bardziej wielkiego interesu)

Dzięki, za próby przekonania mnie do samochodu (nie trzeba ale rozumiem, że z dobrych intencji wynikają)

W zasadzie było to pouczające - myślałem, że rzeczą oczywistą jest, że lepsza komunikacja miejska oznacza też łatwiejsze życie kierowców...

Polecam jedynie (i to w dobrej wierze ;) - by mieszkańcy Złocienia (jak zakładam na forum są jednak w większości ludzie, którzy wiążą się z tym miejscem na lata) - policzyć ilość balkonów w nowo budowanych blokach, oszacować ilość samochodów, które napłyną na Złocień w najbliższych latach + założyć, że osiedle składa się w dużej części z młodych małżeństw, które w przeciągu kilkunastu lat dopracują się małej armii nowych nastolatków, z których co drugi będzie chciał mieć prawo jazdy.... (bo komunikacją się nie da...)

Wasze miejsce Wasz wybór ;)

Pozdrawiam - z żalem stwierdzając, że jestem jedyną osobą, która się wypowiedziała a która w praktyce korzysta z tego "korzystnego systemu przesiadkowego" (polecam eksperymentalnie dojechać np po 20tej w zimę z Bonarki na Złocień ;)

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez wojtekp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, wojtekp napisał:

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi

Cóż, krótko, bo praca czeka.

Spodziewałem się zupełnie innych odpowiedzi (ale takie jest życie a ja mam poglądy demokratyczne -> jestem w mniejszości)

Podsumowując: mieszkańcy Złocienia (estymując z małej próbki) NIE SĄ za rozwijaniem transportu zbiorowego - OK (sam nie jestem stałym mieszkańcem więc nie mam w tym tym bardziej wielkiego interesu)

Dzięki, za próby przekonania mnie do samochodu (nie trzeba ale rozumiem, że z dobrych intencji wynikają)

W zasadzie było to pouczające - myślałem, że rzeczą oczywistą jest, że lepsza komunikacja miejska oznacza też łatwiejsze życie kierowców...

Polecam jedynie (i to w dobrej wierze ;) - by mieszkańcy Złocienia (jak zakładam na forum są jednak w większości ludzie, którzy wiążą się z tym miejscem na lata) - policzyć ilość balkonów w nowo budowanych blokach, oszacować ilość samochodów, które napłyną na Złocień w najbliższych latach + założyć, że osiedle składa się w dużej części z młodych małżeństw, które w przeciągu kilkunastu lat dopracują się małej armii nowych nastolatków, z których co drugi będzie chciał mieć prawo jazdy.... (bo komunikacją się nie da...)

Wasze miejsce Wasz wybór ;)

Pozdrawiam - z żalem stwierdzając, że jestem jedyną osobą, która się wypowiedziała a która w praktyce korzysta z tego "korzystnego systemu przesiadkowego" (polecam eksperymentalnie dojechać np po 20tej w zimę z Bonarki na Złocień ;)

Pozdrawiam serdecznie

Wszyscy wiemy ze zbliża się jeszcze większa tragedia jeśli chodzi o wyjazd z osiedla, jednak bądźmy realistami jeśli chodzi o autobusy to one nic nie pomogą(też będą stać w korku a jak mam stać w korku w autobusie to wole siedzieć wygodnie w aucie) , na tramwaje nie ma co liczyć przez najbliższe 30 lat wiec jedyna nadzieje w SKA na którą poczekamy jeszcze pewnie z 2 lata. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

11 godzin temu, MisiekW napisał:

No ja właśnie nie rozumiem po co ten autobus jeździ aż za szpital, po kiego grzyba? Przez 2/3 trasy dubluje tramwaj. Moim zdaniem 183 powinien pełnić rolę antenki jeżdżącej maksymalnie często tylko do P&R na Bieżanowie. Ktoś ma podobne zdanie? Ktoś się orientuje czy były próby takich zmian dla tej linii?

 

183 to linia dojazdowa, ale nie tylko i wyłącznie do tramwaju, także do linii autobusowych magistralnych np. 173, 503, 304.
Poza tym autobus musi gdzieś zawracać, w grę wchodzą właściwie tylko dwie pętle: Nowy Bieżanów Południe lub Dom Spokojnej Starości.
Ta druga spełnia więcej funkcji:
- zapewnia Złocieniowi dojazd do największego węzła komunikacyjnego dzielnicy (autobusy do Centrum, Wieliczki, Borku)
- taka trasa nadal jest trasą krótką i przejeżdża obok pętli tramwajowej Bieżanów Nowy P+R
- obsługuje również dojazd do szpitala oraz akademików i uczelni IF UJ (183 przejął potok pasażerów po dawnym 103)

---

10 lat temu była tu tragedia komunikacyjna: jeździły dwa autobusy o masakrycznej częstotliwości (jeden bodajże raz na godzinę): 108 i 125.
Obydwa o zbliżonej trasie w kierunku Płaszowa. Nic do Bieżanowa, nic do Huty, żadnego nocnego.

O 125 była zażarta dyskusja m.in. na forum internetowym, jedni chcieli zmian - skrócenie do Małego Płaszowa, inni woleli zachować linię taką jaka jest. Ja byłem zwolennikiem skrócenia jej do Dworca Głównego Wschód i poprawy jej częstotliwości. Nie wszystkim się to podobało, do tematu się włączyła Śnieżka. Pamiętam jak dziś, że Spółdzielnia na wszystkich klatkach powiesiła pismo, iż dementuje fakt, że 125 miałoby być skrócone i że po rozmowie z ZIKiT zapewnia, że linia zostanie utrzymana w obecnym kształcie...

 

Obecnie Złocień czeka kolejna rewolucja komunikacyjna - w tej chwili jesteśmy już zupełnie innym osiedlem niż 5 lat temu, po oddaniu wszystkich budów czterech deweloperów będziemy już sporym kwartałem miejskim, bliżej nam będzie do dużych osiedli niż jakichś przysiółków. Będzie stacja kolejowa i to będzie niebywały przeskok cywilizacyjny, choć kolej też nie wszędzie dojeżdża, nie odciąży wszystkich potoków pasażerskich np. dojeżdżających do szkół podstawowych. Jednak dopóki nie powstanie stacja oraz nie zostanie uruchomiona kolej aglomeracyjna obsługująca stację (a to zapewne 2020) to osiedle na pewno będzie potrzebować wzmocnienia komunikacyjnego.

Nie wydaje mi się, żeby wprowadzono nową linie autobusową, połączenie 183+163+125 jest całkiem optymalne, raczej powinno się wzmocnić częstotliwość i zmienić nocny weekendowy na całotygodniowy. W sytuacji kiedy będzie kolej do ścisłego centrum też nie wiem czy skrócenie 125 teraz już ma sens.

Na pewno któraś z linii (163, 125) zostanie przekierowana przez Domagały, moim zdaniem LC Corp powinien również pomyśleć o zorganizowaniu jakiejś pętli na Słonecznym Miasteczku i przedłużeniu tam 183.
No chyba, że wystarczające dla mieszkańców będzie dojście do przystanku autobusowego w okolicach stacji (przy założeniu, że powstanie sensowne dojście wzdłuż Serafy), bo jak dobrze zrozumiałem, poszerzenie wiaduktu nad Złocieniową umożliwi wjazd autobusów od strony Sucharskiego i obsługę przez komunikacje autobusową tamtego rejonu. Zakładając, że Miasto i rada Dzielnicy przebuduje Złocieniową to na przykład taki 163 mógłby mieć nową trasę: Piastów - Nad Drwiną - Domagały - Złocieniowa - Złocień SKA - Sucharskiego - Bieżanów Pomnik - Rżąka.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, sog napisał:

Na pewno któraś z linii (163, 125) zostanie przekierowana przez Domagały, moim zdaniem LC Corp powinien również pomyśleć o zorganizowaniu jakiejś pętli na Słonecznym Miasteczku i przedłużeniu tam 183.

Jeden blok to 108 nowych mieszkań a teraz zostają oddane do użytku dwa nowe budynki. Nowa pętla mogłaby chociaż jakiś odsetek zachęcić do przejazdów komunikacją miejską, inaczej korki na złocieniu będą jeszcze gorsze niż dotychczas. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Długo jeździłem autobusami po Krakowie w tym również spory okres z osiedla porzuciłem ten rodzaj komunikacji na rzecz auta 200 zł więcej no ale coś za coś po prostu w pewnym momencie pękłem :) , szkoda czasu, nerwów, energii. Jakby tak zliczył czas na przesiadki i oczekiwania na busa jeden dzień miesięcznie z życia odpadał na stanie pod daszkiem :/ 

Wrócę pewnie do komunikacji kiedy uda się przenieść na ekrany komórek ruch na żywo busów i tramwajów wtedy faktycznie można coś zaplanować i dotrzeć na czas, jakieś plany Kraków ma na taki projekt pożyjemy zobaczymy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, sog napisał:

... jak dobrze zrozumiałem, poszerzenie wiaduktu nad Złocieniową umożliwi wjazd autobusów od strony Sucharskiego i obsługę przez komunikacje autobusową tamtego rejonu. Zakładając, że Miasto i rada Dzielnicy przebuduje Złocieniową to na przykład taki 163 mógłby mieć nową trasę: Piastów - Nad Drwiną - Domagały - Złocieniowa - Złocień SKA - Sucharskiego - Bieżanów Pomnik - Rżąka.

A czy miasto ma zamiar przebudować Zlocieniową? Mamy jakies informacje na ten temat? Ciekawi mnie jak będzie rozwiązany przejazd od osiedla w stronę Sucharskiego. O ile pod torami, patrząc na obecny stan rzeczy, miejsca będzie na 2 auta, to jadąc dalej mamy wąski zakręt w prawo pod wysokim wiaduktem, a następnie wąziutki mostek tuż przed Fanaberią. Jakoś nie widzę tu miejsca dla autobusu... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, mamy informacje - były już tu podawane na forum w innych wątkach. Podsumowując - Złocieniowa ma być "wyprostowana" do Sucharskiego nową drogą. Obecna droga nie udźwignie natężenia ruchu jaki planuje tu były ZIKIT. Takie informacje były podawane na zebraniach z przedstawicielami poszczególnych komórek w ubiegłym roku jak spotykaliśmy się w sprawie przebudowy linii kolejowej. Czy brakujące pieniądze na tę inwestycję się znalazły i jak obecny ZDMK na to patrzy to się okaże.

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie autobusy jeżdżą nawet spoko, ale zdecydowanie brakuje mi nocnych. Te weekendowe to dla imprezującej młodziezy ;/ ciezko sie dostać na osiedle w przedziale 22-24 ;/

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×