Skocz do zawartości

Rzulfrydz

Members
  • Zawartość

    222
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Rzulfrydz w Rankingu w dniu 29 Listopad 2017

Rzulfrydz posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Reputacja

3 Neutral

O Rzulfrydz

  • Tytuł
    Advanced Member
  1. Informacja dla osób latających liniami Ryanair. Dawno już miałem o tym tu napisać ale ciągle zapominałem. Od kilku miesięcy Ryanair oferuje usługę transfery na i z lotniska w Balicach. Koszt to równowartość 7 euro w jedną stronę (czyli około 37zł). Sam z tego korzystałem i jest bardzo pozytywnie zaskoczony jakością obsługi. Spodziewałem się zdezelowanego busa, który podjedzie a tu miał niespodzianka nowiutki Mercdes Vito czarny, białe skórzane siedzenia w środku, elektrycznie otwierane drzwi boczne busa. Pan kierowca w garniturze pod krawatem :). Czułem się jak klient Lufthansy a nie Ryanaira. Ja bukowałem bilet kilka miesięcy wcześniej i wtedy koszt transferu wyniósł 30zł. Przedstawiciele firmy operującej busami dzwonią wcześniej aby potwierdzić transfer i umówić godzinę odbioru. Bus podjechał pod blok i jechałem sam. Mało osób wie o tej opcji ale nie czyta wszystkich możliwości. W drugą stronę z lotniska pan czekał z kartką z moim nazwiskiem, więc nie musiałem nikogo szukać. Wydaje mi się, że dla naszego osiedla to idealna opcja transportu na lotnisko i za bardzo fajna cenę. Koszt taxi to przy dobrych wiatrach tj. eko taxi w tygodniu do około 60zł. Już nie mówiąc o innych sieciach i jeździe w nocy czy w weekend. Nawet transport dwóch osób jest opłacalny. Nie jesteś uzależniony od dostępności taxi czy od innych osób. Ja bardzo polecam. Wielu sąsiadów i znajomych nie ma pojęcia o tej usłudze i meczą się taksówkami dalej. Poniżej link do strony samej rezerwacji transferu: http://ryanair.plusairportline.com/index.php?page=booking
  2. Pismo z UMK: Odpowiadając na korespondencję wniesioną do Urzędu Miasta Krakowa za pośrednictwem platformy ePUAP 23 listopada 2017 r., w treści której zwrócił się Pan z postulatem podjęcia działań zmierzających do budowy estakady nad przejazdami kolejowymi w ciągu ulicy Półłanki, uprzejmie informuję. Wskazany w Pana korespondencji obszar, stanowiący skrzyżowanie ul. Półłanki z linią kolejową Kraków – Tarnów, podlega ustaleniom obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Płaszów - Rybitwy” przyjętego uchwałą Rady Miasta Krakowa Nr LXI/859/12 z dnia 21 listopada 2012 r. Ustalenia planu określają, że cyt. „(…) układ podstawowy stanowią ulice: ulica zbiorcza 1KDZ – ul. Półłanki o przebiegu północ - południe, łącząca ul. Christo-Botewa z ul. Mała Góra, obie poza granicami planu. Ulica Półłanki na przekroczeniu układu torowego stacji kolejowej Kraków Bieżanów, linii kolejowej Kraków Bieżanów - Wieliczka oraz ul. Bieżanowskiej prowadzona na estakadzie w poziomie +1.” (por. § 19 ust. 2 pkt 1 lit b ustaleń planu miejscowego). Jednocześnie na ,,Rysunku planu (część 3)” – stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały Nr LXI/859/12 Rady Miasta Krakowa z dnia 21 listopada 2012 r., zaprojektowano korytarz drogowy, oznaczony symbolem 1KDZ (tereny dróg publicznych – drogi zbiorcze). Mając na uwadze powyższe, należy podkreślić, że ustalenia planistyczne dopuszczają możliwość budowy estakady w postulowanej przez Pana lokalizacji. Informacje o zapisach obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Płaszów - Rybitwy” zostały udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=53999. Aktualnie, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, pełniący funkcję zarządu dróg na obszarze Gminy Miejskiej Kraków realizuje zadanie inwestycyjne pn.: „Opracowanie wielowariantowej koncepcji rozbudowy 111. Półłanki wraz z odwodnieniem, oświetleniem, przekładkami kolidującego uzbrojenia i budową chodników na odcinku od 1/1. Bieżanowskiej do ul. Rącznej wraz ze skrzyżowaniem Półłanki – Rączna - Szparagowa", które zakłada miedzy innymi analizę możliwości wykonania bezkolizyjnych przejazdów kolejowych. Z uwagi na okoliczność, iż w Wieloletniej Prognozie Finansowej - Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Krakowa na ww. zadanie nie zostały zabezpieczone środki finansowe niezbędne do dalszej realizacji tego zadania inwestycyjnego w następnych latach, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu złożył wniosek o zabezpieczenie w budżecie Miasta Krakowa środków finansowych na opracowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy ul. Pólłanki wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych oraz rozpoczęcie realizacji robót budowlanych. Należy jednak zaznaczyć, iż powyższe działania nie są jednoznaczne z wprowadzeniem zadania do budżetu Miasta Krakowa oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej - Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Krakowa, a tym samym zabezpieczeniem środków finansowych niezbędnych do jego realizacji, gdyż ostateczna decyzja o kształcie budżetu pozostaje w kompetencji Rady Miasta Krakowa, będącej organem niezależnym od Prezydenta Miasta Krakowa. Wyrażam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia zostaną przez Pana przyjęte. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  3. Najważniejsza kwestia: "Zrewitalizowane mają być tory na dwukilometrowej bocznicy, a układ torowy rozbudowany tak, by nie było konieczne wjeżdżanie ezt serii ED160 i ED161 podczas manewrów na skrzyżowanie z ul. Półłanki". Ten drugi artykuł jest bardziej szczegółowy i dobrze.
  4. B16 problemy z Kredytem

    Wszystko pewnie zależy kiedy brałeś kredyt. Ja 5 lat temu i wtedy Getin miał najlepsze warunki ale .... wpakowałem się w polisolokatę ; tyle dobrze że nie straciłem na niej. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  5. Priorytety oś. Złocień

    Dla tych którzy jeszcze nie wiedzą otwarto już Żabkę w bloku przy Agatowej 23 (najnowsze bloki). Zatem mamy sklep czynny do 23 na osiedlu i jak to ktoś w autobusie ocenił z hot-dogami
  6. Jak idzie budowa?

    http://biznes.lovekrakow.pl/aktualnosci/pekajace-sciany-na-nowym-osiedlu-deweloper-nie-uwzglednia-reklamacji_23229.html Oby Wam tak mieszkań nie wybudowali.....
  7. B16 problemy z Kredytem

    O czym Ty piszesz ??? Ja mam właśnie kredyt w Getinie i nie narzekam. Getin jest bankiem a nie czymś innym, więc czemu wspominasz o parabankach ?? Teraz już nikt nie bierze kredytu inaczej jak tylko w złotówkach, tak więc kursy walut nie mają znaczenia.
  8. Natknąłem się na następujący artykuł: PKP Intercity chce przebudować bocznicę w Prokocimiu http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,22706654,pkp-intercity-chce-przebudowac-bocznice-w-prokocimiu.html Ciekawe czy w ramach tej przebudowy zmienią coś z przejazdami technicznymi na Półłanki
  9. B16 problemy z Kredytem

    Dokładnie tak jak napisał MisiekW, LCC samo jest właścicielem GetinBanku i nasze osiedle budują za gotówkę więc tu problemów nie ma. Spółką celową do naszego osiedla jest Karków Zielony Złocień - spółka zależna od LCC. Dziwna historia i tłumaczenie banków blok jest już budowany od kilku miesięcy, pozwolenie na budowę całego osiedla jest od około 10 lat !!!, gdyby było "coś" nie tak, nic by nie robili a tu jeden blok jest na ukończeniu a drugi niemal w połowie.
  10. Budynek handlowy przy ul. Agatowej

    To fajnie że będzie polski sklep Jednak Stokrotka dopięła swego. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  11. Historia Okolicy

    Drodzy sąsiedzi w temacie historii okolicy jest też historia panów Czeczów Henryka i Karola, którzy nie byli braćmi . http://genealogia.grocholski.pl/gd/osoba.php?id=009342 http://genealogia.grocholski.pl/gd/wywod.php?id=009342&string=2 http://genealogia.grocholski.pl/gd/osoba.php?id=009362 http://genealogia.grocholski.pl/gd/osoba.php?id=075462 Z ww. drzewa wynika, że Karol był dziadkiem Henryka. Ja tez słyszałem wersję, że byli kuzynami ... Analizując na spokojnie ich drzewo pojawia się dwóch Karolów (albo więcej), Karol będący synem Karola Ryszarda. Nie dziwię się więc że urząd miasta sam się zamotał w nazewnictwie ulicy. W internecie są skąpe informacji dotyczące tych dwóch panów. Z informacji od starszych mieszkańców Bieżanowa wiem tylko, że Henryk zginął w walkach z Niemcami w obronie Bieżnaowa. Sam ród Czeczów był właścicielem wsi Bieżanów. Wielu sąsiadów nie ma pojęcia kim byli panowie Czeczowie a oni są bardzo związani z historią Bieżanowa. https://pl.wikipedia.org/wiki/Karol_Czecz_de_Lindenwald Czy ktoś wie coś więcej jest w stanie to uporządkować, który Karol z Henrykiem jest patronem ulicy Czeczów ?.
  12. sog, może i nie taki poboczny temat, dobrze by było w tej kwestii działać razem. Szczególnie gdyby miasto na nas się wypięło i nie zrobiło tego chodnika. W sytuacji zgłoszenia tego do budżetu siła głosów byłaby większa, głosy całego Złocienia myślę dały by radę. Gorzej w sytuacji gdy trzeba by było robić to za swoje. Myślę, że Śnieżka wolałaby nie robić żadnej furtki z uwagi na sąsiedztwo ze Słonecznym Miasteczkiem. I raczej nie dołoży się do budowy chodnika. To już musicie sobie sami z zarządem Śnieżki, rozmawiać czy w ogóle się na to zgodzą. Jak dla mnie pomysł super trzeba działać razem bo w końcu przestanek będzie służył wszystkim. Poza tym świetle MPZP w rejonie stacji kolejowej ma być kiedyś przystanek autobusowy czy pętla. Pamiętajcie że ul. Złocieniowa ma być przebudowana na odcinku od Sucharskiego do Agatowej.
  13. Pisma UMK zaprzeczają sobie na wzajem W jednym piszą, że widzą potrzebę budowy tego chodnika i będą się starać wprowadzić to zadanie do budżetu. W drugim, że ten chodnik nie będzie połączonym z ogólnodostępnym układem komunikacyjnym, iże możemy wynająć teren miasta (a nie prywatny jak napisałeś - czytaj dokładnie). W trzecim znowu piszą to samo co w pierwszym - i bądź tu mądry. Tak jak szerzej napisałem w wątku Deptak.... są trzy opcje budowy chodnika: 1. Wspólnie za pieniądze wspólnot (czyli nasze) i to jest opcja najszybsza do realizacji; 2. Przez miasto ale tak jak napisałeś pewnie dopiero za 3 lata jak wybudują stację i nowe drogi; 3. Próbować przez budżet obywatelski i zadania dzielnicowe, ogród się udał to i może chodnik by wypalił.
  14. Cały wywód na temat chodnika wzdłuż rzeki jest w wątku: Jak już wspominałem Twoja propozycja Djinn jest niewykonalna bo przebiega przez tereny prywatne. Działki miejskie to dz. nr 419/5 i 419/6. W wątku jw. są pisma UMK w tej sprawie.
  15. Przecież jest projekt w wątku dot stacji kolejowej. Wszystko zgodnie z projektem Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
×